Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onnodig enige tijd een file in stand gehouden door leeggeraakte iPhone

This site may earn commission on affiliate links.
En in een tunnel met 40 km/h overschrijding van de maximale snelheid een onoverzichtelijke bocht induiken is daarentegen volledig geaccepteerd? Zoals ik het verhaal lees krijg ik zelfs nog de indruk dat je eigenlijk rechts aan het inhalen was.

Misschien niet, maar zoals ik al aangaf het was diep in de nacht en er was weinig verkeer. Dan rijden wel meer mensen te hard.. Mag dat? Nee, dat weet ik ook wel. Ik was overigens niet rechts aan het inhalen. Er reed gewoon iemand naast mij die mij langzaam aan het inhalen was.

Wat ik bedoel te zeggen .... we maken allemaal fouten. Vraag is of we er van leren. De TS waarschijnlijk wel, want die legt de fout niet bij een ander.

Met 100 km/h was er ook niets van dat autotje overgebleven als ik er op was geklapt. Dat die agent boos was omdat die waarschijnlijk iets vaker dergelijke ongelukken onder ogen ziet begrijp ik dus heel goed.

Niet veel anders dan dat mensen heel erg boos kunnen zijn op mensen die bellen achter het stuur, nadat zo'n grapjas een keer bij hun achterop geklapt is. Kennis van mij is ooit achterop een voorligger geklapt doordat hij de file niet zag door laagstaande zon. Persoon in de auto waar hij opgeklapt is heeft dat niet overleefd. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, maar hij is nog steeds angstig bij laagstaande zon.

Wat ik bedoel te zeggen: Je ziet de ernst van dergelijke situaties vaak pas zodra je er een keer bij betrokken bent geweest. Die agent maakt waarschijnlijk regelmatig ongelukken mee waarbij iemand 'even onhandig' was. Dat die dus uit z'n slof schiet omdat iemand z'n auto niet weg kan omdat zijn telefoon leeg is begrijp ik dus wel.
 
Ik wil maar aangeven dat als je mogelijke gevolgen van zo'n situatie als agent of ambulance broeder meermalen onder ogen hebt gezien je misschien wat minder netjes reageert. Ik probeer slechts de reactie van de agent te onderbouwen.

Wat er in mijn situatie allemaal had kunnen gebeuren is denk ik niet zo relevant. Dat ging immers net goed.
 
Plus dat @Tozz het dan wellicht zelf in de had gehad om een aanrijding te voorkomen, in plaats van zich afhankelijk te maken van de oplettendheid van een ander.

Ik denk dat een aanrijding altijd in zekere zin 2 schuldige partijen heeft. Bij een simpele voorrangsfout ontstaat er ook meestal pas een ongeluk als beide partijen niet aan het opletten zijn. Maar nogmaals, ik gaf dit voorbeeld niet om een discussie te gaan voeren over wie er allemaal fout zit. Ik weet ook heus wel dat je niet te hard mag rijden..

Ik wil alleen aangeven dat ik de geirriteerde reactie van de agent begrijp. Die zal waarschijnlijk ook geirriteerd zijn geweest als hij mij had gepakt met te hard rijden.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
En in een tunnel met 40 km/h overschrijding van de maximale snelheid een onoverzichtelijke bocht induiken is daarentegen volledig geaccepteerd? Zoals ik het verhaal lees krijg ik zelfs nog de indruk dat je eigenlijk rechts aan het inhalen was.

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je er wel achterop geklapt zou zijn. Laat me gokken: Die ander zou postuum een bekeuring hebben gekregen voor gevaarzetting en jij zou worden veroordeeld voor dood door schuld, want jij bent tenslotte achterop een stilstaande auto geklapt. Of die ander wel of geen goede reden had om daar stil te staan doet niets af aan jouw gedraging.

Wat ik bedoel te zeggen .... we maken allemaal fouten. Vraag is of we er van leren. De TS waarschijnlijk wel, want die legt de fout niet bij een ander.

Ik denk dat hij niet veroordeeld zou worden, want gewoon lekker in de stilstaande auto blijven zitten, dan wel midden op de snelweg staan is wat in overwegende mate heeft geleid tot de dood.

Om nog maar even te zwijgen over hoe lastig het is om de snelheid precies vast te stellen. Dan kom je al snel op ‘reed met een snelheid van 100-150 km/u.

Het zou ook wat te zot zijn om iemand dan zo’n zwaar vergrijp aan te smeren als de bijdrage aan het gevolg gewoonweg zeer beperkt is.