Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onterechte ruitensproeiervloeistof meldingen

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een aantal maanden krijg ik onterecht een melding dat de ruitensproeiervloeistof op is, telkens nadat de M3 uit slaapstand komt. Tesla service heeft al vanalles geprobeerd (sensor vervangen, kabeltje vervangen, ...) maar tot nu toe blijft het probleem optreden. Zijn er nog M3 eigenaars die hier last van hebben? Het doet me denken aan een software probleem, maar voorlopig lijk ik (volgens Tesla althans) de enige te zijn die hier last van heeft...

(Geen slecht woord trouwens over de technici van de Mobile Service van Sec Zaventem en van SeC Hasselt, die waren meer dan behulpzaam)
 
Ik heb dit ook een aantal keren gehad. Dan moeten vaststellen dat ik het etiket niet goed had gelezen. Ik had meer moeten verdunnen met water. Sindsdien geen problemen meer gehad met de foutmelding.
 
Ik heb dit ook een aantal keren gehad. Dan moeten vaststellen dat ik het etiket niet goed had gelezen. Ik had meer moeten verdunnen met water. Sindsdien geen problemen meer gehad met de foutmelding.

Dat lijkt me niet het probleem te zijn in mijn geval, de laatste keren heeft Tesla service de sensor vervangen en reservoir terug volledig gevuld.
 
Zit er een stekker aan de sensor? Trek die eens los en kijk wat er dan gebeurd.
Ik verwacht dat er een on-off schakelaar als niveau meter in de tank zit en niet een niveau sensor zoals in een benzine tank. Dus met de stekker los krijg je geen waarschuwing of altijd. In het laatste geval lun je de stekker met een draadje doorverbinden en dan kijken of je nog steeds meldingen krijgt.
Zo zou je kunnen zien of het in de sensor zit of in de rest van het systeem..
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: timp and RobPet