Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontevreden na aankoop model y performance

This site may earn commission on affiliate links.
En "According to other owners in Europe who replied to ZEVcentric on Twitter, Model Y Performance cars made at Giga Berlin still feature Brembo rear brakes.", dus die zitten er hier (nog) wel op
Ik heb sinds 1 week een MYP en heb eens goed gekeken naar mijn remklauwen. Ik krijg niet de indruk dat er achter andere klauwen opzitten dan voor. Ik heb dat ook nagevraagd bij andere MYP eigenaren en die zeggen hetzelfde. Als ik op de klauwen tik met een hard voorwerp, klinken ze voor en achter hetzelfde. Er zijn genoeg mensen die er een sport van maken om Tesla in een slecht daglicht te zetten, dus wat is de betrouwbaarheid ZEVcentric vraag ik me af?
 
Er zijn genoeg mensen die er een sport van maken om Tesla in een slecht daglicht te zetten, dus wat is de betrouwbaarheid ZEVcentric vraag ik me af?

Gezien de meldingen online en foto's (zoals op Tesla clandestinely downgrades performance brakes, adds cover to hide it ), zie je wel echt andere achterremmen in de US. Is ZEVcentric niet aan het verzinnen geweest.
Al dan niet tijdelijk? Houd het niet in de gaten wat de huidige stand in de Us is, maar wie meer wil weten moet Going crazy about Performance brakes? [Tesla using caliper covers on rear brakes of Y performance after supplier switch] maar lezen

Mijn Berlin-built P heeft ook gewoon de "goede" remmen, en nergens is nog iets te vinden dat dat bij de Berlijn MYPs anders zou zijn. OP had duidelijk de klok horen luiden, maar nog niet de klepel gecontroleerd.

Een groot voorbehoud: wie weet rollen vandaag gewoon gedowngrade versies hier van de band. Zoals al iemand zei: het is een loterij, en zodra voorraden op zijn (of weer beschikbaar), kan het zo maar weer anders zijn.
 
Dat er geen Parkeersensoren op zitten had je na dag 1 al door en had je hem per direct terug kunnen inleveren. Wat betreft de remmen denk ik niet dat dit een groot verschil gaat maken tenzij je gaat circuit rijden. Wat betreft de prijsdaling dat is inderdaad een bittere pil. Maar dat mag de pret niet drukken toch?
Dat van die remmen is onzin. Ik merk zeker het verschil met de remmen onder de RWD en de remmen onder mijn MYP. De MYP weet de massa gewoon veel beter te stoppen.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Verschil in gewicht valt nog wel mee toch? (RWD 1909 kg / LR 1979 kg / P 1995 kg volgens website Tesla)
Voor remmen zou worse case senario het uitgangspunt moeten zijn, dan wordt het verschil nog kleiner.... (aanhanger 1.600 kg + bagage)
RWD = 1884 kg
LR = 1956 kg
P = 1972 kg

Allen ledig gewicht. Scheelt toch ruim 100 kg. Maar het valt inderdaad wel mee, ik had zelf 200 kg in gedachten qua verschil maar dat blijkt niet te kloppen. Ook bijzonder de verschillende gewichten, ik heb ze op de website van de RDW opgezocht.
 
Verschil is denk ik mede klein door de LFP accu’s in de RWD, die aanzienlijk zwaarder zijn.

Verschil is bij de model 3 ook niet meer zo groot.
De ‘oude’ SR+ was wel aanzienlijk lichter, rond de 1600-1700 kilo dacht ik.
 
  • Like
Reactions: DM231191