Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontwikkeling kwaliteit Tesla

This site may earn commission on affiliate links.

Hayden

Active Member
Apr 12, 2016
1,689
959
Belgium
Ik lees hier alle verhalen waarbij Tesla eigenaars de gebreken aan hun Tesla aankaarten.
Van defecte drive units, defecte deurmodules, .... tot krakende stoelen.
Zijn er hier Tesla's zonder gebreken, die m.a.w. nog niets hebben moeten laten herstellen?
Van alle Tesla eigenaars die ik ken zit er geen enkele bij zonder gebreken.
Soms iets heel banaals als een defecte deurmodule langs de linker zijde tot het vervangen van een drive unit maar nog geen zonder mankementen.
En belangrijker, leren ze uit hun fouten? Zijn de laatste serie Tesla's ook zo?
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: davandy and KrisB
@Hayden nog geen 2 weken jong en an sich geen gebreken maar opvallendheden
- een charging unit of koeler/heater die stroom blijft verbruiken
- naar aanleiding van die call en een loaner het idee dat het dak erg ruist
Dat noem ik (*zoekt hout* *klopt af*) nog geen problemen, zeker als ik lees dat een recente facelift al water via de achterruit en in z'n lampen heeft.
 
Ik lees hier alle verhalen waarbij Tesla eigenaars de gebreken aan hun Tesla aankaarten.
Van defecte drive units, defecte deurmodules, .... tot krakende stoelen.
Zijn er hier Tesla's zonder gebreken, die m.a.w. nog niets hebben moeten laten herstellen?
Van alle Tesla eigenaars die ik ken zit er geen enkele bij zonder gebreken.
Soms iets heel banaals als een defecte deurmodule langs de linker zijde tot het vervangen van een drive unit maar nog geen zonder mankementen.
En belangrijker, leren ze uit hun fouten? Zijn de laatste serie Tesla's ook zo?

Er zijn er nu tegen de 150.000 geleverd, en als je dat af zet tegen de aantallen die je hier ziet met problemen verandert het perspectief nogal.

En leren, ja dat doet Tesla meer dan welke andere producent dan ook.

Kijk alleen maar naar de progressie op het gebied van de drive trains. Q-serie nu met veel grotere betrouwbaarheid, stiller en zuiniger. Veel meer letters passen er niet in het alfabet.
 
Op een forum zal je altijd vooral problemen aantreffen. Ga op een willekeurig forum van een ander automerk kijken en je zult hetzelfde tegenkomen. Tesla leert zeker van problemen in het verleden. Nieuwer geproduceerde units bevatten steeds weer meer verbeteringen ten opzichte van oudere units.

Waar Tesla verschilt van andere auto producenten is dat ze vaak twee, drie of zelfs vier stappen verder zetten om een probleem voor een klant op te lossen. Een servicebereidheid waar iedere andere producent - 'red carpet' of niet - nog veel van kan leren.
 
1 maand, nul problemen en prima bereik. Het is logisch dat wanneer er een probleem is dat dit bij nog anderen kan voorkomen.

Ik zie ook dat Tesla eigenaren actiever zijn op fora dan bvb S klasse of 7 serie eigenaren. Wij zijn dan ook moderner..:D
 
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee Tesla niet bashen.
Maar je komt hier van die topics tegen van "hoeveel drive units zijn er bij u al vervangen" etc. waardoor ik mij begin af te vragen of Tesla niet te snel wil gaan en daardoor belangrijke stappen zoals betrouwbaarheid overslaat. Nu lijken de soms wel kleine mankementen lachwekkend en bij gebrek aan concurrentie onbelangrijk. Maar eens de "grote" merken bijgebeend zijn zou die reputatie van onbetrouwbaarheid wel eens nefast kunnen zijn voor het merk. Ik heb een model x van dichtbij gezien wat de meest recente wagen is en als ik dan zie hoe de naden niet aansluiten of ongelijk zijjn dan heb ik zoiets van, Tesla dit moeten jullie nu toch stilaan beter kunnen.
Daarom mijn vraag aan de kenners van het huis hier, zijn ze wel met deze zaken bezig en niet teveel met de gadgets en het volgende project terwijl het vorige nog niet af is?
 
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee Tesla niet bashen.
Maar je komt hier van die topics tegen van "hoeveel drive units zijn er bij u al vervangen" etc. waardoor ik mij begin af te vragen of Tesla niet te snel wil gaan en daardoor belangrijke stappen zoals betrouwbaarheid overslaat. Nu lijken de soms wel kleine mankementen lachwekkend en bij gebrek aan concurrentie onbelangrijk. Maar eens de "grote" merken bijgebeend zijn zou die reputatie van onbetrouwbaarheid wel eens nefast kunnen zijn voor het merk. Ik heb een model x van dichtbij gezien wat de meest recente wagen is en als ik dan zie hoe de naden niet aansluiten of ongelijk zijjn dan heb ik zoiets van, Tesla dit moeten jullie nu toch stilaan beter kunnen.
Daarom mijn vraag aan de kenners van het huis hier, zijn ze wel met deze zaken bezig en niet teveel met de gadgets en het volgende project terwijl het vorige nog niet af is?

Zouden we dit niet gewoon aan Tesla overlaten? Bestaat de perfecte mens zelf wel? Ik heb aan mijn twee Tesla's, waar best wel eens iets mee was en ook heb ik meegedaan aan de ontwikkeling naar de perfecte drivetrain, minder gedoe gehad dan met mijn vorige auto's. Bovendien leidde elk akkefietje daar direct weer tot een tegenvallende factuur. Niemand hoeft een Tesla te kopen als hij het niets vindt. Maar richt je dan op wat je wel leuk vindt.
 
Zouden we dit niet gewoon aan Tesla overlaten? Bestaat de perfecte mens zelf wel? Ik heb aan mijn twee Tesla's, waar best wel eens iets mee was en ook heb ik meegedaan aan de ontwikkeling naar de perfecte drivetrain, minder gedoe gehad dan met mijn vorige auto's. Bovendien leidde elk akkefietje daar direct weer tot een tegenvallende factuur. Niemand hoeft een Tesla te kopen als hij het niets vindt. Maar richt je dan op wat je wel leuk vindt.
Waarom niet beide, leuk en betrouwbaar?
 
Vergeet niet dat de eerste model Xen preproductiedellen of modellen van de eerste batch zijn. Misschien heb je die gezien?

Klantenversies gaan volgens mij beter zijn. Verschil met de Model S van 3 jaar geleden is ook groot.

Tesla beent de concurrentie bij qua afwerking, de concurrentie probeert Tesla bij te benen qua aandrijving en range. Kwestie van prioriteiten denk ik.
 
Vergeet niet dat de eerste model Xen preproductiedellen of modellen van de eerste batch zijn. Misschien heb je die gezien?

Klantenversies gaan volgens mij beter zijn. Verschil met de Model S van 3 jaar geleden is ook groot.

Tesla beent de concurrentie bij qua afwerking, de concurrentie probeert Tesla bij te benen qua aandrijving en range. Kwestie van prioriteiten denk ik.

Ik was één van de eersten in Nederland met een S in november 2013. Nu heb ik een S van december 2015. Ik moet zeggen dat er naar mijn mening weinig is verbeterd aan de bouwkwaliteit van de auto.
 
Na1000km geen problemen, alleen bleek de rechter koplamp bij aflevering defect te zijn maar tesla weet hier weer een positieve ervaring van te maken. 'S avonds werd de auto bij ons thuis gebracht met excuses en wat tesla goodies voor het ongemak
 
Na1000km geen problemen, alleen bleek de rechter koplamp bij aflevering defect te zijn maar tesla weet hier weer een positieve ervaring van te maken. 'S avonds werd de auto bij ons thuis gebracht met excuses en wat tesla goodies voor het ongemak
 
Wat mij opvalt is dat de deuren niet helemaal van de kwaliteit, of beter het gewicht, zijn dan we gewend waren met andere auto's thuis. Dus de kids gooien de deuren wat te hard dicht. Resultaat: De deurbekleding laat los. Kan je met een korte klap met je vuist weer terug slaan. Maar toch....
Aluminium weegt weinig... Je hebt nieuwe (betere) clipjes nodig dan is het over. Is het aan de onder of bovenzijde? kan wel even komen kijken (na 24 deurpanelen erin/eruit zelfbenoemd deurbekledingsexpert)
 
  • Like
Reactions: HWS