Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontwikkeling kwaliteit Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd al jaren Peugeot's met automatische ruitenwissers (volgens mij had mijn 406 van meer dan 15 jaar geleden het al). Tot en met de huidige 607 (nu ruim 8 jaar oud) werkte het maar matig en zou het voor mijn gevoel een enorme vooruitgang zijn als je meerdere gevoeligheidskeuzes zou hebben.
Toen ik zag dat de Model S twee gevoeligheidskeuzes heeft dacht ik: eindelijk een auto waarvan de ontwerpers het een beetje snappen.
Door jouw opmerking ben ik bang dat ik misschien wat dat betreft toch een beetje teleurgesteld ga zijn.
ik ben er heel erg tevreden over. niet beter of slechter dan andere merken. maar zoveel mensen, zoveel voorkeuren..
 
De automatische stand van de Tesla ruitenwissers vind ik ruk (Ik ben er zelfs voor bij SeC geweest). In de snelste stand reageren ze zoals ik ze misschien in de langzame stand zou verwachten, dus altijd net te laat. Ik druk regelmatig op de kop van 't pookje om het met de hand zelf te doen.
In mijn vorige auto (Audi A6 Avant 2005) kon ik met een soort schuifje op 't pookje de gevoeligheid instellen. Dat werkte echt 1000 keer beter.
 
De automatische stand van de Tesla ruitenwissers vind ik ruk (Ik ben er zelfs voor bij SeC geweest). In de snelste stand reageren ze zoals ik ze misschien in de langzame stand zou verwachten, dus altijd net te laat. Ik druk regelmatig op de kop van 't pookje om het met de hand zelf te doen.
In mijn vorige auto (Audi A6 Avant 2005) kon ik met een soort schuifje op 't pookje de gevoeligheid instellen. Dat werkte echt 1000 keer beter.

Hopelijk verbeteren ze dat snel :)

Staat tegenover dat je die hinderlijke brom onder de 'motorkap' bij hogere snelheden kwijt bent ;)

Puur voor mezelf sprekend: Wanneer ik moet kiezen in termen van kwaliteit, kies ik iedere keer een tragere ruitenwisser van Tesla boven iedere willekeurige ICE met snellere ruitenwisser. Ze voelen allemaal 'ouderwets' aan als je begrijpt wat ik bedoel. De suffe schokjes wanneer zo'n motor door de verzetten gaat. Het gebrom wanneer het toerental stijgt. Het gebrek aan koppel onderin. Het voelt allemaal nogal ouderwets en niet meer nodig tegenwoordig.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Ik rijd al jaren Peugeot's met automatische ruitenwissers (volgens mij had mijn 406 van meer dan 15 jaar geleden het al). Tot en met de huidige 607 (nu ruim 8 jaar oud) werkte het maar matig en zou het voor mijn gevoel een enorme vooruitgang zijn als je meerdere gevoeligheidskeuzes zou hebben.
Toen ik zag dat de Model S twee gevoeligheidskeuzes heeft dacht ik: eindelijk een auto waarvan de ontwerpers het een beetje snappen.
Door jouw opmerking ben ik bang dat ik misschien wat dat betreft toch een beetje teleurgesteld ga zijn.
Het werkt op de ene auto beter dan op de andere heb ik het idee... (Je mag auto ook vervangen met bestuurder). Ik zit zelf bijv bijna nooit aan de ruitenwissers, het werkt gewoon goed (intussen wel een nieuwe ruit en 2x andere wissers gehad, maar voor die tijd werkte het ook goed). Wat ik wel heb is dat ie sneller op de hoogste stand gaat wissen dan dat ik zelf zou doen.
 
Hopelijk verbeteren ze dat snel :)

Staat tegenover dat je die hinderlijke brom onder de 'motorkap' bij hogere snelheden kwijt bent ;)

Puur voor mezelf sprekend: Wanneer ik moet kiezen in termen van kwaliteit, kies ik iedere keer een tragere ruitenwisser van Tesla boven iedere willekeurige ICE met snellere ruitenwisser. Ze voelen allemaal 'ouderwets' aan als je begrijpt wat ik bedoel. De suffe schokjes wanneer zo'n motor door de verzetten gaat. Het gebrom wanneer het toerental stijgt. Het gebrek aan koppel onderin. Het voelt allemaal nogal ouderwets en niet meer nodig tegenwoordig.
Om nou bij elk minpunt van een Tesla de vergelijking met de motor van een ICE te gaan maken slaat ook wel een beetje als een tang op een varken he ;) "Ja dat van de tesla is ruk maar het is altijd nog beter dan een ICE".. Pff zelfs als ik op een houten kratje moest zitten ipv. een next gen seat dan gold dat nog :D
 
Wat voor de één bagger is, blijkt voor de ander perfect te zijn. Maar laten we vooral doorgaan met het posten van goede en minder goede ervaringen. Tesla leest mee en ze hebben bewezen tekortkomingen aan te (willen) pakken. En dat is al een heel groot verschil met de gevestigde orde .....

Een oordeel over de ruitenwissers heb ik niet, want ik gebruik ze zelden. Al jaren gebruik ik een (goedkope) coating op de voorruit en dat werkt voor mij perfect. Vanaf 60-80 km/u rollen de regendruppels naar boven. De rust aan je ogen die je ervaart zonder wisserbewegingen, met name 's avonds en 's nachts, vind ik nog steeds indrukwekkend. Iedere 1-2 maanden heel gemakkelijk zelf aan te brengen uit een flesje van een tientje. Je doet er een eeuwigheid mee. Een echt professionele coating kan ook, maar dat moet je laten doen en je bent een veelvoud kwijt. Wel is de levensduur dan aanzienlijk langer.
 
Ik denk ook dat een coating op de voorruit alle verschil maakt. Ik heb Modesta op de lak, maar Opticoat op de ruiten. De wissers doen het daardoor nagenoeg perfect; alleen bij nevelige neerslag wil ik nog wel eens een handmatige sproei/wiswas-actie doen.
 
@robertvg Als detailer durf ik het bijna niet te zeggen, want de meeste producten van dat merk stellen niet zo heel veel voor (no offence!). Maar de Clearvue Rain Kleer van TurtleWax is naar mijn mening net zo goed als die van de gerenommeerde detailproducten-merken.

Ik giet met alle plezier wat product in een flesje, zodat je het eens kunt proberen. We werken heel dicht bij elkaar in de buurt, dus geen probleem om wat af te spreken. Zie maar!
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
De automatische stand van de Tesla ruitenwissers vind ik ruk (Ik ben er zelfs voor bij SeC geweest). In de snelste stand reageren ze zoals ik ze misschien in de langzame stand zou verwachten, dus altijd net te laat. Ik druk regelmatig op de kop van 't pookje om het met de hand zelf te doen.
In mijn vorige auto (Audi A6 Avant 2005) kon ik met een soort schuifje op 't pookje de gevoeligheid instellen. Dat werkte echt 1000 keer beter.

Ik heb een A6 uit 2006 en ik vindt 't juist weer waardeloos. Zelfs in de minst gevoelige stand vindt ik dat ze nog veel te vaak 'af gaan'. Dat lijkt bevestigd te worden als k om mij heen kijk naar andere auto's. Bij andere auto's lijkt de interval langer te zijn dan bij de Audi in de laagste stand.

De weinige ervaring in de MS leek wat dit betreft beter. Maar dat was een AP1, ik krijg straks een met AP2.5 en die schijnt weer anders te werken. We zullen zien :)