Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op pad met de trailor

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag gingen we met de paarden op Concours. Indoor Jumping Maassluis (5e plaats). Maar ik kon net van de Haarlemmermeer naar Maassluis heen en weer en kwam bijna leeg thuis na op pad te zijn gegaan met een volle accu. 160 km was de max range...... 2 paarden en een trailer wegen 2200 kg. Verbruik is enorm....
 

Attachments

  • IMG_1132.JPG
    IMG_1132.JPG
    309.7 KB · Views: 129
  • IMG_1151.JPG
    IMG_1151.JPG
    654 KB · Views: 99
Dank voor 't delen. Welke snelheid heb je aangehouden? Ik ben van plan te proberen komend voorjaar met 'n caravan erachter naar Barcelona te geraken. Die weeg gelukkig een stuk minder dan deze trailer+paarden, maar de luchtweerstand is aanzienlijk. Heel benieuwd hoe dat gaat lukken :D
 
Vandaag gingen we met de paarden op Concours. Indoor Jumping Maassluis (5e plaats). Maar ik kon net van de Haarlemmermeer naar Maassluis heen en weer en kwam bijna leeg thuis na op pad te zijn gegaan met een volle accu. 160 km was de max range...... 2 paarden en een trailer wegen 2200 kg. Verbruik is enorm....

Je hebt wel de primeur van een elektrische auto mét beladen paardentrailer er achter. In Nederland, en misschien wel in Europa. Chapeau, ook voor het keurige resultaat op het Concours.

Zou een plaatje van de X met trailer en paarden naar Elon sturen, misschien wijdt hij er wel een tweet aan.

Ik hoop voor je dat de 275 kWh battery pack er snel komt. Ook handig voor boottrailers.
 
Dank voor 't delen. Welke snelheid heb je aangehouden? Ik ben van plan te proberen komend voorjaar met 'n caravan erachter naar Barcelona te geraken. Die weeg gelukkig een stuk minder dan deze trailer+paarden, maar de luchtweerstand is aanzienlijk. Heel benieuwd hoe dat gaat lukken :D

Het is nu ook redelijk koud. Verbruik is daardoor ook een stuk hoger en zal richting het zuiden dus (iets) minder zijn.
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
Ben ook wel benieuwd wat de range zou zijn als je op de heen en terugweg ca 80 km/u had gereden. Oftewel, hoe de snelheid de range beïnvloed. Ik denk dat dat met een trailer er achter namelijk nog fors meer impact heeft en hoop dat met een snelheid van 80 de range al snel richting de 200 km gaat.
 
Ben ook wel benieuwd wat de range zou zijn als je op de heen en terugweg ca 80 km/u had gereden. Oftewel, hoe de snelheid de range beïnvloed. Ik denk dat dat met een trailer er achter namelijk nog fors meer impact heeft en hoop dat met een snelheid van 80 de range al snel richting de 200 km gaat.

Ja zeker wel, want ik kan de projected range zien, en pas toen ik 70 ging rijden werd die aanvaardbaar, boven de 80 ging het verbruik al behoorlijk omhoog.
 
De 22'' wielen maken ook een flink verschil t.o.v. 20''. Dat verschil kan oplopen tot wel 15% volgens de US design studio.

Ja ik had het worst care senario. 22", koud, zachte trailerbanden (denk ik), grote paarden.... Ik doe deze week de 20" winter er op, ga de groupbuy woensdag ophalen. Over 2 wk weer op pad, dan zal ik ook de banden spanning van de trailer meten. Ben benieuwd of het uit maakt