You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat laat ik je eind april weten: dan heb ik een praktijktest gedaan Er zijn maar 1 of 2 plaatsen waar de SuC's ver (>170) uit elkaar liggen, dus als het weer meezit kunnen we toch merendeels 80-85 rijden. En wellicht worden er nog SuC's bij geplaatst voor die tijd.. Ja die hou ik dus scherp in de gaten. En dan zie je meteen dat je het beste zo rond de 70 a 80 km per uur kan rijden, want daar boven wordt het - zeker in de winter - erg krap allemaal.
Nou weegt die caravan misschien geen 2400 kg, maar er is natuurlijk wel sprake van luchtweerstand. Dus ga je dat halen van SuC naar SuC in Frankrijk met die sleurhut achter je aan.?
Tuurlijk. Toegevoegd gewicht maakt niet zo uit. Dus accu en motor extra aan boord brengen helpt je actieradius. Zou fijn zijn als je je trailer bij Tesla aan een 2e SUC mocht koppelen.Heb het hier al eens eerder gepost, maar ik geloof echt in een dergelijke oplossing:
E-Trailer - E-Trailer
Is natuurlijk ook al voor ICE auto's bruikbaar, want vermindert verbruik en verbetert rijeigenschappen. Ook te gebruiken voor handmatig manoeuvreren.
Dat laat ik je eind april weten: dan heb ik een praktijktest gedaan Er zijn maar 1 of 2 plaatsen waar de SuC's ver (>170) uit elkaar liggen, dus als het weer meezit kunnen we toch merendeels 80-85 rijden. En wellicht worden er nog SuC's bij geplaatst voor die tijd.
Dat laat ik je eind april weten: dan heb ik een praktijktest gedaan Er zijn maar 1 of 2 plaatsen waar de SuC's ver (>170) uit elkaar liggen, dus als het weer meezit kunnen we toch merendeels 80-85 rijden. En wellicht worden er nog SuC's bij geplaatst voor die tijd.
Heb je een 75 of 100? Kijk ook naar een x om de trailer te trekken, maar twijfel vooral of de 75 met trailer voldoende range heeft. Met een gemiddeld verbruik van ruim 400 (en dus nog hoger met 2 paarden er op, schat 500) kom je met een 75 niet veel verder dan 150 km. De 100 zou dan op ca 200 uitkomen.Vandaag op stap met de trailer vanuit Amsterdam naar Borger (225 km). Vanuit thuis vertrokken met 385 km naar de Manege om de pony (Pebbles) op te halen en vanuit daar rijden we naar Zwolle SuC. De cruise gaat op 90 km/h en we tuffen naar Zwolle.
View attachment 242594
Eenmaal daar pluggen we in. We komen op 98 km rest aan met een gem verbruik van 406 Wh/km over een traject van +-125 km.
View attachment 242593
Vanuit Zwolle is het nog 88 km naar Borger. De terug weg gaat waarschijnlijk over Drachten zonder trailer.
De cruise stond op 90 km/hHet maakte met caravan veel verschil of ik 80 of 90 reed, dus daar kun je wellicht ook nog mee spelen.
Vandaag op stap met de trailer vanuit Amsterdam naar Borger (225 km). Vanuit thuis vertrokken met 385 km naar de Manege om de pony (Pebbles) op te halen en vanuit daar rijden we naar Zwolle SuC. De cruise gaat op 90 km/h en we tuffen naar Zwolle.
View attachment 242594
Eenmaal daar pluggen we in. We komen op 98 km rest aan met een gem verbruik van 406 Wh/km over een traject van +-125 km.
View attachment 242593
Vanuit Zwolle is het nog 88 km naar Borger. De terug weg gaat waarschijnlijk over Drachten zonder trailer.
Das handig om te rekenen . Dus met een 75d redt je in de winter met trailer ca 75km enkele reis, en met de 100d ca 100km.Afgelopen winter heb ik 90 km heen en 90 km terug gereden met de trailer, 70 to 80 km per uur en ik had niet veel meer over. Ik heb een 90D. Dus in de winter is het nog lastiger. Veel optrekken (file rijden) doet het verbruik ook niet goed.
Das handig om te rekenen . Dus met een 75d redt je in de winter met trailer ca 75km enkele reis, en met de 100d ca 100km.