TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Op reis naar Engeland ++ met de Tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Peters25, Jun 14, 2018.

  1. Peters25

    Peters25 Member

    Joined:
    Oct 22, 2016
    Messages:
    185
    Location:
    Utrecht
    Heb vanzelfsprekend al wat threads hier op het forum gelezen maar kon zo gauw niets vinden over de afstelling van de koplampen als je naar Engeland gaat.
    Vroeger kon je bij de ANWB stikkertjes halen om ze af te plakken maar dat is wel erg "old school".
    Hoopte eigenlijk dat de koplampen op basis van de GPS automatisch juist afgesteld worden. Net zoals er waarschijnlijk in het navigeren en de autopilot wijzigingen zijn voor het rijden in Engeland.
    Maar helaas. Tesla service gebeld en ze wisten me daar te vertellen dat je vóór vertrek lang moet bij een SEC om de lampen af te laten stellen. (en na terugkomst nog een keer). Schijnt slecht 5 minuten werkt te zijn, maar toch!

    We gaan door tunnel van Calais naar Folkestone. Heb op basis van een tip hier op het forum een ruimere plek geboekt. Dank!
    Wil eigenlijk de check-in en het wachten op de trein in Calais gebruiken om zoveel mogelijk te laden. Is dit praktisch te doen? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Verder is het laden onderweg denk ik geen probleem. Super Chargers genoeg en bij het hotel kunnen we ook laden.

    Andere tips zijn welkom?
     
  2. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    6,206
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Tijdens de check in kan je uiteraard niet laden.
    Maar eens aan de terminal aangekomen kan je laden. Paar keer gedaan, ging telkens goed.

    Even uitkijken dat je voldoende tijd laat ( maw : juiste trein kiezen bij het inchecken.) Maar Maidstone is vlakbij, aan de andere kant.
    De NAV telt overigens de km op de trein bij het verbruik.
     
    • Like x 1
  3. wooter

    wooter Member

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    574
    Location:
    Belgium
    Lig er niet wakker van.

    Met de X kozen we om mee te rijden met de verhoogde voertuigen. Het rijvak in de treinstellen is dan breder, en veiliger voor je velgen.

    Denk eraan dat de laatste superchargers in België die van Aalst of Lokeren zijn, en dat je dan tot Calais moet geraken. Maar daar kan je perfect 10 minuten inpluggen voor wat extra, en hetzelfde in Maidstone.

    En die lichten heb ik nog nooit afgesteld of met stickers aan de slag gegaan. Ook nooit tegenliggers gehad die kwamen klagen.

    Op terugweg is het wel interessant om genoeg te laden in Maidstone zodat je niet moet omrijden als je in Calais arriveert, maar gewoon recht naar Lokeren of Aalst kan rijden.
     
    • Like x 1
  4. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    6,206
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    je kan ook gewoon in Folkestone laden, op de terugweg. Opnieuw bij de terminal.
     
  5. wooter

    wooter Member

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    574
    Location:
    Belgium
    Klopt inderdaad. Enige kanttekening die ik heb is dat Maidstone 6 stalls kent en Folkestone 4. Ik heb het er nog niet druk geweten maar je wil natuurlijk ook niet verrast worden.
     
    • Like x 1
  6. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,369
    Location:
    Netherlands
    • In aanvulling - de SuC in Folkestone staat achter de ingang tot het tunnel-complex. Mocht je onvoldoende hebben om Maidstone te halen dan kun je wel vragen bij de ingang om toegang. Heb dat de eerste keer ook moeten doen.
    • Reserveer inderdaad een plek voor "hoge" auto's. Ook met een S is het wel lekker om wat meer ruimte in de breedte te hebben. Je kan wel in de dubbel-dekker (voor niet-hoge auto's) maar het blijft smal.
    • Maidstone heeft weinig stalls en is druk (tenmiste elke keer dat ik er ben geweest). Reserveer bij voorkeur wat tijd om in Calais goed bij te laden zodat je Maidstone kan overslaan.
    • Verder is het gewoon SuC rijden/bij een DeC slapen zoals op het continent. Veel plezier!
     
    • Informative x 1
    • Like x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC