Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op reis naar Engeland ++ met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het ook zo gedaan. Wel een plug voorzien met aardingspin.

Deze van S-KROSS werkt met de Tesla Mobile Charger, en zelfs een 50 meter verlengkabel ertussen.

bol.com | S-KROSS Reisstekker Europa naar UK

De enige correcte methode is natuurlijk de UK adapter op de Tesla Mobile Charger, maar ik vind deze S-KROSS en mijn 50 meter verlengkabel natuurlijk veel praktischer en goedkoper :)
Even herhalen.
 
Ik ben zéér veel heen en weer naar Engeland gereden voor mijn Land Rover bedrijf. Het goedkoopste is inderdaad twee dagretours. Er word (werd) niet moeilijk over gedaan dat je de twee terugreizen niet komt opdagen. Natuurlijk altijd vooraf boeken, bij de tunnel zelf véél duurder.
Ik boekte altijd het goedkoopste slot van de dag en nam dan de versie die het dichtst bij mijn verwachte aankomsttijd lag, maar daar kon best vier uur verschil in zitten. In 90% van de gevallen mocht ik gewoon met de eerstvolgende trein mee, alleen in het allerdrukste vakantieseizoen zat er soms een trein vol en moest ik even wachten. Met jarenlang gemiddeld twee ritten per week met hoge auto met aanhanger heeft me dat in totaal héél veel geld gescheeld.
Met de Tesla is het voor mij helaas niet te doen. Reed ik met de Range Rover met aanhanger gemiddeld in vijf uurtjes naar Calais, met de Tesla moet ik even zacht rijden als met de aanhanger achter de RR maar komt er volgens abetterrouteplanner ruim twee uur laadtijd bij. Maar daar verkijk ik me elke keer weer op, die rekent nog met de oude laadsnelheden en in de praktijk duurt het wel anderhalf tot twee keer zo lang.
 
Ik kan in mijn M3P 2021 nergens een instelling vinden om de koplampen om te zetten voor links rijden in Engeland. Dacht dat ik het vroeger wel kon zien. Mijn BMW en Volvo hadden wel een dergelijke instelling.
Mis ik iets ?
 
Ik kan in mijn M3P 2021 nergens een instelling vinden om de koplampen om te zetten voor links rijden in Engeland. Dacht dat ik het vroeger wel kon zien. Mijn BMW en Volvo hadden wel een dergelijke instelling.
Mis ik iets ?
Ik kan me zo een instelling niet herinneren.

Geen paniek. Je Tesla rijdt ook probleemloos zonder die instelling.
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Ik vertrek dinsdag met m'n model Y naar UK.
Zijn er zaken waarop gelet moet worden?
- Ik heb al wat zaken gevonden in verband met de Eurotunnel (breed/hoog voertuig ingeven).
- Bepaalde SuC's waar je het hotel moet zeggen dat je er wil opladen, anders boete betalen.
- Hoeveel % zou ik de wagen moeten geven 's nachts? Hier slaapt hij altijd in de garage, verliest hij veel bereik in de kou?
- Dartford crossing heb ik al betaling voor gedaan, zijn er daar nog punten met tol?
- Lichten naar UK richting zetten is niet nodig volgens de handleiding, klopt dit?

Bedankt voor de hulp! :)
 
Als ze vinden dat je te groot bent voor de gewone passagiersauto wagons bij de tunnel dan sturen ze je door naar de busjes rij. Dat overkwam mij op de heenweg met de S.
SuC kan je altijd opladen, als ze een destination charger hebben gewoon vriendelijk vragen. Hoe beter het hotel hoe beter de service op dat punt.
Laden moet je alleen doen als je een wat langere trip gaat maken of vlak voor de terugreis. Zolang je Felixstowe maar haalt is het prima. Daar heb je alle tijd om te laden voordat je de trein oprijdt.
Tol betalen bij Dartford werkt zelfs als je er net doorheen bent gereden. Niet meer naar omkijken zou ik zeggen.
En gewoon alleen overdag rijden :). Probleem opgelost.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Verkeerde link? Toont de Belgische superchargers.
Oei, ik krijg hem precies niet goed mee.

Als je deze googled kom je erbij uit:

En op het forum is er blijkbaar al een topic van heb ik net gevonden:
 
Oei, ik krijg hem precies niet goed mee.

Als je deze googled kom je erbij uit:

En op het forum is er blijkbaar al een topic van heb ik net gevonden:
Straf. En nog straffer dat ik er hier nooit over gelezen heb. Ik heb zelf al een reis door Engeland achter de rug. Volgens het draadje waarnaar je refereert zijn er zo nog.
Ofwel heb ik geluk gehad, ofwel vinden ze geen contactgegevens van buitenlandse nummerplaten om een boete op te sturen.
 
  • Like
Reactions: vanhoucke
Ik vertrek dinsdag met m'n model Y naar UK.
Zijn er zaken waarop gelet moet worden?
- Ik heb al wat zaken gevonden in verband met de Eurotunnel (breed/hoog voertuig ingeven).
- Bepaalde SuC's waar je het hotel moet zeggen dat je er wil opladen, anders boete betalen.
- Hoeveel % zou ik de wagen moeten geven 's nachts? Hier slaapt hij altijd in de garage, verliest hij veel bereik in de kou?
- Dartford crossing heb ik al betaling voor gedaan, zijn er daar nog punten met tol?
- Lichten naar UK richting zetten is niet nodig volgens de handleiding, klopt dit?

Bedankt voor de hulp! :)
Los van de Tesla zaken, je hebt sinds 01.10. een internationaal paspoort nodig:
Voor Covid-19, kan dit nuttig zijn:
 
  • Helpful
Reactions: vanhoucke
@Epyx Bedankt voor de tips!
Een uurtje geleden de COVID test gedaan (neus is nu ook weer even ontstopt ;) )

Internationaal paspoort is nog geldig tot 2022. Gelukkig is er (nog) geen aanvraag brief nodig enzo zoals in China.

Hopelijk valt het weer wat mee, we gaan het kolenveld op om een koolrooier in werking te stellen.
Maar misschien laat ik de Y wel staan op het erf van de landbouwer en gaan we met een pickup mee :)
 
Enkele uren later... Blijkbaar is de Covid test voordien vanaf vandaag niet meer nodig, maar moet je wel een test in UK boeken.
Deze moet je op dag 2 afnemen (aankomen is dag 0). Zelfs al heb je hem niet nodig (ons geval, we blijven maar dag 0 en 1 zijn we terug), je moet hem wel boeken + betalen (kan zelf geen PLF meer invullen zonder test).
Om je test te activeren moet je hem afnemen (het is een kitje dat ze opsturen+ophalen) en aangeven.
Eigenlijk zijn er heel wat mensen die zo €€ betalen om gewoon de activatiecode voor PLF te bekomen en nooit de test in te dienen (want ophalen kost extra).
Sorry voor het geklaag.

Voor de rest ziet het er OK uit, volgende keer boek ik wel een hotel met DeC om zo 's nachts toch wat bij te laden.
Extra emmertje met spons gekocht om de ramen te kunnen poetsen, dat staat waarschijnlijk niet bij iedere SuC?
 
"Extra emmertje met spons gekocht om de ramen te kunnen poetsen, dat staat waarschijnlijk niet bij iedere SuC?"

Nog nooit gezien aan een SuC. Ik heb altijd een fles "Glassex" of "Instanet", een microvezel doek en een akku stofzuiger in de koffer. Van zodra ik aan een SuC sta, begin ik te poetsen🙃
 
Zo, gisterenavond terug door de tunnel (zo handig dat de 4G blijft werken en lang leve Disney+)
Uiteindelijk toch geen gebruik gemaakt van de emmer met spons, het was iets te erg om het proper te krijgen (zie foto 😅)
Hoort bij de job, maar vanmiddag toch even reinigen met de hogedrukreiniger.

Uiteindelijk een goeie trip gehad, EAP leren kennen op de autostrade en het werk wel ok.
Nu nog leren rijden tot voorgestelde batterijpercentage, maar onder de 20% gaan leek me nog te tricky.
(geen DeC en geen idee hoeveel km lokaal gereden diende te worden naar de gewassen)


IMG_3476.JPEG
 
  • Like
Reactions: wooter
Zo, gisterenavond terug door de tunnel (zo handig dat de 4G blijft werken en lang leve Disney+)
Uiteindelijk toch geen gebruik gemaakt van de emmer met spons, het was iets te erg om het proper te krijgen (zie foto 😅)
Hoort bij de job, maar vanmiddag toch even reinigen met de hogedrukreiniger.

Uiteindelijk een goeie trip gehad, EAP leren kennen op de autostrade en het werk wel ok.
Nu nog leren rijden tot voorgestelde batterijpercentage, maar onder de 20% gaan leek me nog te tricky.
(geen DeC en geen idee hoeveel km lokaal gereden diende te worden naar de gewassen)


View attachment 718679
En ? Heb je veel files gezien aan pompstations ?
Moet toch zalig zijn om dan met een EV erlangs te rijden😇
 
En ? Heb je veel files gezien aan pompstations ?
Moet toch zalig zijn om dan met een EV erlangs te rijden😇
Geen file gezien, maar wel erg veel wagens met pech onderweg (zonder benzine gevallen?)
Ook heel veel 'no petrol' en 'HGV diesel only'.
Het heeft een grote impact daar, veel mensen zitten toch al zonder of met beperkte voorraad.

Tweede week met de Tesla, maar toch tevreden dat ik met de EV geweest ben ;)