Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op reis naar Engeland ++ met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Zie ook de discussie Uk Road Trip 2017
Een van de UK members gaf dat ook aan, maar gaf vervolgens ook aan dat opslaan van CC details vervolgens niet lijkt te werken. Bij een nieuwe registratie is het überhaupt geen optie meer, helaas.

Ik heb voor mijn aanstaande trip naar de UK net een CYC kaart thuisgestuurd gekregen. Gratis laden in Schotland ook. Uitdaging was idd dat je een UK bank account nodig hebt. Opgelost door aan te melden bij online bankieren Revolut. Daar krijg je een UK IBAN code bij. Goede recensies gelezen over Revolut. Aanmelden was heel makkelijk.
 
Ik ben twee weken geleden via Dover naar het zuiden (grofweg Dover, Maidstone, Hastings, Brighton, Portsmouth, Bournemouth, Swanage, Salisbury, Stonehenge, Fleet, Maidstone, Folkestone (visje bij Papa’s!) en weer Dover.

Hoewel ik nergens met samengeknepen billen reed kwam ik wel tegen een paar onaangename verrassingen. Ik was van plan bij aankomst in Dover even in Folkestone te laden, maar wist niet dat de suc achter de checkin zat. Ik werd ook keihard weggestuurd, ondanks zielige ogen dat ik dan leeg zou komen te staan. Uiteindelijk een uur moeten omrijden naar Maidstone omdat ons hotel halverwege een Polar paal had die ik met geen enkel mainland pasje (ik heb er zes ofzo) aan de praat kreeg.

Ook onderweg naar Stonehenge was ik van plan om in Winchester te laden maar ik kwam er last minute achter dat de 2 gemelde stalls ook echt de énige waren (en dus niet 2 ccs stalls en nog wat type2 stalls) en dat die suc altijd lange rijen had. Uiteindelijk hebben we laat in de avond besloten om maar een nachtelijke laadsessie aldaar te doen, zodat we de volgende dag op tijd in Stonehenge zouden zijn (pre booked tickets dus op tijd komen!). Ook dit kostte ons anderhalf uur en flink omrijden.

Verder viel het mee maar het voelde in tegenstelling tot onze recente trip naar Noorwegen wel echt als plannen en opletten.

Ik overweeg dit weekend weer een paar dagen te gaan (Dover/Birmingham) maar dan neem ik wel de hier aangeraden verloop voor de UMC mee en ik zal echt slaapplaatsen proberen te zoeken met een socket voor de umc of een destination charger.

Hoe werkt dat Pay as you go van Polar? Dat werd me op de paal niet duidelijk en ik zie geen app van polar in de Apple AppStore.
Verder nog tips?
 
Calais kent een supercharger op het Eurotunnel-terrein maar ook een publieke supercharger op de terreinen van het nabijgelegen shopping center. Maar dat is nog altijd aan de andere kant vd stad in vergelijking met de ferry-terminal.

Boot doe ik niet meer. Ik heb niks met anderhalf uur naar een zee staren of in een muffe boot rondlopen. Dan liever 35 minuten internetten in een tunnel.
 
Calais kent een supercharger op het Eurotunnel-terrein maar ook een publieke supercharger op de terreinen van het nabijgelegen shopping center. Maar dat is nog altijd aan de andere kant vd stad in vergelijking met de ferry-terminal.

Boot doe ik niet meer. Ik heb niks met anderhalf uur naar een zee staren of in een muffe boot rondlopen. Dan liever 35 minuten internetten in een tunnel.

ja iedere gek z’n gebrek. Liever 2 uur (Duinkerken Dover is 2 uur) over de zee staren en de white cliffs en Dover castle zien opdoemen dan een half uur onder de grond. Ik heb een zwak voor de zee, vanuit Noorwegen ook de Superspeed2 naar Denemarken genomen. Vier uur lang genieten, prachtige zonsondergang op een spiegelgladde zee gehad. En ook de zonsondergang op het kanaal terug naar Duinkerken was fantastisch. En er is ook gewoon internet aan boord hoor :)
 
  • Like
Reactions: Dreistein
De grap is dat niemand dat weet. De UK is al geen onderdeel van Schengen, volgens mij zijn visum verdragen niet perse onderdeel van EU lidmaatschap maar is dat een apart verdrag. Echter, ik kan me voorstellen dat al dat soort verdragen (eventueel eenzijdig) volledig op de kont gaan.

Het gaat een spannend najaar worden. Ik heb een tripje naar Londen staan voor eind januari, ik hou m'n hart vast voor de grens controles...
 
Normaal zijn er visumverdragen zoals je voor de VS ook gewoon met je reispas (en ESTA) kan binnenvliegen. Met GB moet zo een verdrag dus afgesloten worden, of men zal inderdaad eerst bij het lokale consulaat langs moeten voor een visum, of via een visum website.
 
Wij willen in de meivakantie een weekje met de M3 naar een vakantiehuis/park ten zuiden/zuidwesten van London.

London moet vanaf het park makkelijk per trein bereikbaar zijn en op het park willen we onze auto kunnen opladen. Iemand suggesties?
 
Wij willen in de meivakantie een weekje met de M3 naar een vakantiehuis/park ten zuiden/zuidwesten van London.

London moet vanaf het park makkelijk per trein bereikbaar zijn en op het park willen we onze auto kunnen opladen. Iemand suggesties?
Gewoon stopcontact, UK verloopstukje. ‘S nachts lekker opladen met 10km per uur. Geen probleem. En rond Londen zijn er nog wel wat Superchargers.