Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

op Schiphol is het laden niet meer gratis.

This site may earn commission on affiliate links.
schiphol laden niet meer gratis:confused:...
Vandaag kreeg ik mijn new motion rekening, op schiphol laatst in amper anderhalf uur 20 Kw geladen was eerst altijd 0,00 nu in februari 4,60 ofwel 23ct ex btw.

Op de site van parkeren op Schiphol staat echter vandaag nog...." laden is gratis."
 
Ik kreeg ook de afrekening en zag het. Echter, elk nadeel heeft misschien ook wel een voordeel...

Mijn kantoor zit in het WTC op Schiphol en de laadmogelijkheden zijn aldaar beperkt. Als gevolg van het feit dat het laden ook nog eens gratis was stonden de hele dag dezelfde (f)outlanders, volvo's en amper's aan de paal. Echt, zeker 95% van de tijd stonden deze auto's aangekoppeld terwijl er niet meer geladen werd. Ik heb er menig mailtje verzonden aan Schiphol parking (en ook gevraagd of er nagedacht kon worden over het introduceren van betalen voor blijven staan nadat het laden is afgerond, moet technisch toch kunnen?) en heb ik mensen gevraagd na het laden de auto te verplaatsen. ("rot op man. als jij mijn tijd betaald die het kost om de auto ver verzetten doe ik het" - aldus een van hen.... Hij vergat even dat ik als huurder waarschijnlijk indirect zijn stroom betaal.)

Ik ben er van overtuigd dat de aangeboden gratis laadmogelijkheid dit gedrag zeker heeft gestimuleerd. Met mijn woonwerk afstand van 220 km/dag zat ik soms echt om een mogelijkheid om te laden verlegen (zeker na een afspraak buiten de deur) maar had geen mogelijkheid. Op het moment dat je echt moet laden om later weer verder te komen wil je best betalen. En als het betaald maken van de laadmogelijkheid dat bewerkstelligt is dat het bekende voordeel bij dit nadeel. (Overigens: met SuC Amsterdam is mijn zorg verdwenen...)

Overigens komen er in deze zomer begreep ik - meer laadpalen. Natuurlijk zou gratis het mooist zijn, maar nog liever heb ik de structurele mogelijkheid om te laden en daar dan een redelijke prijs voor betalen. En tot slot - de communicatie moet wel helder zijn: de site moet aangepast worden. Ik zal er ook nog wel even een mailtje over sturen.
 
Bedankt voor de verwijzing naar mijn post in de Public Charging thread Mosterdmaker, ik had dit draadje niet gezien toen ik het Schiphol verhaal daar deed. Ik volg op dagelijkse basis eigenlijk alleen de subscribed topics in Tapatalk.

Ik wacht nu dus nog wel op antwoord van The New Motion wat nu echt het probleem/vergissing is geweest, ik zal het antwoord hier wel neerzetten.

Ik heb ook nog even geïnformeerd hoe het op Schiphol zit met de diverse laad locaties, want ze zijn blijkbaar niet allemaal van Schiphol Parking.
Alleen de openbare en Schiphol personeel parkeerplaatsen hebben palen die van Schiphol Parking zijn. Andere laad locaties in bedrijven zijn van Schiphol Real Estate. Beide bieden dus nog gratis laden, maar van Schiphol Real Estate heb ik al wel een signaal gehad dat dit mogelijk gaat veranderen. Ergens moet dit natuurlijk wel veranderen, de vraag is wel wat een goed moment is. Dus wanneer is zoiets nog een incentive/enabler voor Elektrisch rijden en wanneer dit gratis laden het door slecht gebruik van berijders meer een last.
De beslissing van Schiphol Real Estate zal vast snel opvolging krijgen bij Schiphol parking, maar gezien deze vergissing mogen we toch wel aannemen dat ze hier duidelijk over communiceren via de pagina op de Schiphol site.

Elektrisch laden bij Schiphol Parking
 
ze zullen het niet meer doen....





From: Olivier Von Grumbkow (Klantenservice The New Motion)
Sent: Friday, April 03, 2015 1:55 PM

Subject: [The New Motion] Re: Re: Uw factuur van The New Motion



thenewmotion-logo.png ## Indien u wilt reageren, antwoord dan op dit bericht ##
Wijziging in (#135008)
Om te reageren op deze vraag ga naar
http://thenewmotion.zendesk.com/hc/requests/135008
Olivier Von Grumbkow (The New Motion)
3 apr. 13:55
Geachte heer Mosterdmaker
Bedankt voor uw bericht. Door een fout in de informatievoorziening van EV-Box is er inderdaad onterecht een laadsessie op Schiphol in rekening gebracht. Ik zal er zorg voor dragen dat dit aan u wordt gecrediteerd en dat we het niet meer zullen doen.
Voor nu wens ik u alvast een zonnig weekend!
Met vriendelijke groet,
Olivier Von Grumbkow
Medewerker klantenservice

We staan altijd open voor suggesties! Deel uw mening hier!
The New Motion
Keizersgracht 585
1017 DR Amsterdam

+31 88 01 09 500

Website www.thenewmotion.com
Twitter twitter.com/thenewmotionnl

Facebook facebook.com/thenewmotion

2014-07-17_1110-e1406559793117.png
T Crediteuren -
31 mrt. 16:11
goede middag
inmiddels van schiphol bericht gehad dat jullie dat niet mogen factureren!
dus aub credit voor schiphol... enne niet meer doen he!
Met vriendelijke groet,
De Mosterdmaker

Geachte heer, mevrouw,
Hierbij sturen wij u uw factuur van The New Motion.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
The New Motion