Ik kreeg ook de afrekening en zag het. Echter, elk nadeel heeft misschien ook wel een voordeel...
Mijn kantoor zit in het WTC op Schiphol en de laadmogelijkheden zijn aldaar beperkt. Als gevolg van het feit dat het laden ook nog eens gratis was stonden de hele dag dezelfde (f)outlanders, volvo's en amper's aan de paal. Echt, zeker 95% van de tijd stonden deze auto's aangekoppeld terwijl er niet meer geladen werd. Ik heb er menig mailtje verzonden aan Schiphol parking (en ook gevraagd of er nagedacht kon worden over het introduceren van betalen voor blijven staan nadat het laden is afgerond, moet technisch toch kunnen?) en heb ik mensen gevraagd na het laden de auto te verplaatsen. ("rot op man. als jij mijn tijd betaald die het kost om de auto ver verzetten doe ik het" - aldus een van hen.... Hij vergat even dat ik als huurder waarschijnlijk indirect zijn stroom betaal.)
Ik ben er van overtuigd dat de aangeboden gratis laadmogelijkheid dit gedrag zeker heeft gestimuleerd. Met mijn woonwerk afstand van 220 km/dag zat ik soms echt om een mogelijkheid om te laden verlegen (zeker na een afspraak buiten de deur) maar had geen mogelijkheid. Op het moment dat je echt moet laden om later weer verder te komen wil je best betalen. En als het betaald maken van de laadmogelijkheid dat bewerkstelligt is dat het bekende voordeel bij dit nadeel. (Overigens: met SuC Amsterdam is mijn zorg verdwenen...)
Overigens komen er in deze zomer begreep ik - meer laadpalen. Natuurlijk zou gratis het mooist zijn, maar nog liever heb ik de structurele mogelijkheid om te laden en daar dan een redelijke prijs voor betalen. En tot slot - de communicatie moet wel helder zijn: de site moet aangepast worden. Ik zal er ook nog wel even een mailtje over sturen.