Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op vacantie en in charging hell :-(

This site may earn commission on affiliate links.

AustinP

Active Member
Apr 6, 2015
1,667
1,460
Belgium
Ik zou eens goed naar de contacten van de contraplug aan de auto kijken, dus achter het klepje. Het lijkt erop dat je dataconnectie goed is, maar zogauw er stroom loopt valt kennelijk het voltage te ver omlaag.
Het zou een combo kunnen zijn van plug, stroomsterkte en vuil contact.

Lastig zoiets, zou mijn plezier in de auto ook behoorlijk vergallen. Je gaat er vanuit dat dat laden gewoon werkt... Tesla blijven bellen zou ik zeggen.
 
Ik heb de UMC onlangs gebruikt, enkele weken terug toen mijn Tesla Wall Connector werkte niet meer.
Toevallen gebeuren maar vanaf het moment dat een publiek lader met eigen kabel (dus niet mijn kale) ook niet ging is toeval toch ver gezocht. Ben ook vergeten te zegen dat in Oostenrijk een i3 eigenaar heeft mij zijn juicebooster geleend. Met ook geen lading mogelijk. Juicebooster was helemaal rood aan het knipperen.
Ik zal zeker Tesla blijven bellen morgen.
Hoopte dat jullie een oplossing zouden hebben :)
 
Heb je toevallig een chademo adapter mee, of kun je die lenen? Die omzeilt de lader in de auto. Als hij daarmee wel wil laden, maar niet met de UMC, een openbaar laadpunt met Type-2 kabel en de Juice Booster, dan is het wel echt 99% zeker de lader in de auto (of inderdaad meerdere kabels defect, maar die kans lijkt me klein). Als hij aan de chademo ook niet wil laden, zouden het inderdaad connectors kunnen zijn.

Als het de lader in je auto is, gaat een destination charger overigens ook niet werken. Wellicht dat je kunt proberen een Supercharger te bereiken? Probeer anders eerst toch even afspraken met Tesla tech support te maken dat ze in elk geval je auto komen ophalen (of ter plekke repareren) als hij ook niet aan de destination charger wil laden. Want op dat moment is je accu alleen maar leger. Op zich is het geen verkeerde test natuurlijk, maar het is wel een risico in deze situatie.
 
Dit is wel vreemd aan dit verhaal. In salzburg heb ik dus twee Tesla Wall Connector bij Destination Charger hotel kunnen testen en zien dat die wel werkte. Zonder dit had ik ons reis niet verder gedaan. Straks gaan we eten aan een restaurant met ook Tesla laders. Hopelijk Ok.
 
Een probleem met de interne lader lijkt me ook sterk, dan zou laden met een Tesla Destination Charger ook problematisch zijn.
En aangezien ook andere kabels en een JuiceBooster niet werken kan je de toevalligheid van defecte UMC en defecte eigen kabel ook afstrepen.
Het lijkt wel alsof er iets specifieks in de datacommunicatie niet werkt.
Alsof de optie 'laden anders dan met Tesla spullen' niet is aangevinkt.
 
Last edited:
De UMC checken met een andere Tesla zou ik ook proberen, als er toevallig ergens een staat te laden. Ik denk dat iedere Tesla eigenaar wel de pijn van dit probleem voelt en genegen is om jouw UMC te proberen bij zijn auto en andersom zijn UMC in jouw Tesla te pluggen. Kan je gelijk een hoop mogelijke oorzaken afstrepen...
 
Story continued... lang gepalaverd met security aan de ingang (moest receptie en manager roepen) maar uiteindelijk binnen kunnen rijden (resort) en charging Tesla werkt.

Bedankt allen voor jullie snelle reacties en suggesties.

Heb je toevallig een chademo adapter mee, of kun je die lenen? Die omzeilt de lader in de auto. Als hij daarmee wel wil laden, maar niet met de UMC, een openbaar laadpunt met Type-2 kabel en de Juice Booster, dan is het wel echt 99% zeker de lader in de auto (of inderdaad meerdere kabels defect, maar die kans lijkt me klein). Als hij aan de chademo ook niet wil laden, zouden het inderdaad connectors kunnen zijn.

Als het de lader in je auto is, gaat een destination charger overigens ook niet werken. Wellicht dat je kunt proberen een Supercharger te bereiken? Probeer anders eerst toch even afspraken met Tesla tech support te maken dat ze in elk geval je auto komen ophalen (of ter plekke repareren) als hij ook niet aan de destination charger wil laden. Want op dat moment is je accu alleen maar leger. Op zich is het geen verkeerde test natuurlijk, maar het is wel een risico in deze situatie.

Heb geen Chademo. Maar ik heb sterk vermoeden dat idd de DC ok is maar de AC niet.

Dat is misschien precies wat er aan de hand is! Dat geeft namelijk ook geen melding in de error-log. Misschien dit specifiek aan Tesla vragen te checken.

Zal ik zeker nogmaals aan Tesla vermelden.

De UMC checken met een andere Tesla zou ik ook proberen, als er toevallig ergens een staat te laden. Ik denk dat iedere Tesla eigenaar wel de pijn van dit probleem voelt en genegen is om jouw UMC te proberen bij zijn auto en andersom zijn UMC in jouw Tesla te pluggen. Kan je gelijk een hoop mogelijke oorzaken afstrepen...

Goed suggestie. Moet alleen nog iemand vinden met een tesla in de buurt. Had gehoopt dat hier in het Destination Charger hotel ik er een zou aantreffen maar blijkbaar niet. Zal straks na eten vragen aan receptie.

Nogmaals allen bedankt, leuke steun hier op het forum.
 
Dan ben ik nog wel benieuwd: de HPWC Destination lader waarmee het nu lukt, is dat echt een Destination Charger die dus alleen maar op Tesla's werkt (rood bordje 'Tesla Charging'), of is het er een die extra is opgehangen en ook op andere type 2 auto's werkt ? (wit bordje 'Electric Vehicle Charging').
Want het blijft vreemd dat je wel met een HPWC kan AC laden maar met geen enkele andere AC lader.
 
Dan ben ik nog wel benieuwd: de HPWC Destination lader waarmee het nu lukt, is dat echt een Destination Charger die dus alleen maar op Tesla's werkt (rood bordje 'Tesla Charging'), of is het er een die extra is opgehangen en ook op andere type 2 auto's werkt ? (wit bordje 'Electric Vehicle Charging').
Want het blijft vreemd dat je wel met een HPWC kan AC laden maar met geen enkele andere AC lader.

Rode Tesla Charging bord idd.
 
Hmm dat is heel raar en zeer vervelend op vakantie. Ik heb laatst iets vergelijkbaars gehad, ik kon niet laden via Type 2 kabel. Wel Superchargen (want DC) en UMC thuis, bleek uiteindelijk dat twee van de drie fases van de AC lader van de één op andere dag kapot waren. Bij mij was het een soort kortsluiting zodra ik startte met laden, kwam niet verder dan 1A, paal in storing. Tesla helpdesk kon dit van afstand niet uitlezen in de logs..

Vreemde is in jouw geval dat de UMC ook niet wil, maar een (waarschijnlijk 1-fase) DeC wel.
Sterkte in ieder geval, hopelijk is er een SeC ergens in de buurt?