TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Op vakantie met de Tesla Model S en een dakkoffer

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Energykart, Jul 25, 2015.

  1. Energykart

    Energykart Member

    Joined:
    Sep 22, 2013
    Messages:
    560
    Location:
    Nuenen
    Afgelopen woensdag 23 juli zijn wij vanuit Nuenen vertrokken naar Pals in Spanje. Omdat we met 2 volwassenen en 4 kinderen reizen wilde we de Tesla uitrusten met een dakkoffer. Er is nog weinig geschreven over reizen met de Tesla met een dakkoffer dus vandaar hierbij een kort verslag van onze reis.

    Nuenen - Urmond

    e02247312c767994bec939b16c0fb6f0.jpg

    Verbruik gemiddeld 245 wh. Er stonden in Urmond 3 Teslas te laden. Omdat de koffer zorgde voor een hoog verbruik hebben we deze charger aangedaan om zo vol richting Metz te kunnen rijden.

    Urmond - Metz

    d447fa3f710ae0ce0cd991df655161a5.jpg

    Verbruik gemiddeld 234 wh over 264,6 km. Totaal 61 kwh. Charger zit bij de leclerc waar binnen winkeltjes zitten, een bakker en restaurant. Aangehoude snelheid 100/115 km/u.

    Metz - Nancy

    Verbruik gemiddeld 246 wh over 73,1 kn. Totaal 18 kwh verbruikt. Aangehouden Snelheid 110 km/u een een stuk 70 km/u waar dit de maximum snelheid was.

    Nancy - Nuit Saint Georges

    fb49841d1701215e36b2f72074140438.jpg

    Verbruik 245 wh over 229 km. Snelheid ca 115 km/u over het hele stuk. 4 stalletjes waarvan 2 bezet. Trage lader. Verder is deze charger bij een afgelegen hotel. Er wordt een beperkte tijd eten geserveerd. Verder is er op loopafstand niets te krijgen. Met kinderen dus een lastige plek om een uur te vertoeven.

    Nuit Sain Georges - Macon

    We hebben deze stop last minute ingelast. Boeren staakte bij Lyon en we wilde de auto vol hebben om bijneen eventuele omleiding niet voor onverwachte situaties komen te staan. Verbruik 263 wh over 96,4 km. Totaal 25,3 kwh verbruikt.

    Macon - Chasse Sur Rhone

    5e9fdc7818a386845021f98cf4e336e4.jpg

    Korte omleiding ivm stakingen. Verbruik 261 wh/km over 119,1km. totaal 31,1 kwh verbruikt. Vrijwel hele stuk 120 km/u gereden.

    Chasse Sur Rhone - Orange

    92220c045687b8fafab286b7ff1d71ae.jpg

    Verbruik 237 wh/km over 189,2km. Totaal 44,8 kw. Bij grote shoppingmall. In de ochtend is in Orange helemaal niets open. Dit is over het algemeen toch bij veel SC zo.

    Orange - Narbonne

    cf063a4160844b4b00ab005b00d28e61.jpg

    245 wh/km over 201,6 km. Totaal 49,3 kw verbruikt. Helle snelle sc in Narbonne. Laad met 513km/uur. Hoofdzakelijk 110 km/uur gereden.

    Narbonne - Girona

    2bc8b5bbe69595340dbb4f5703eff739.jpg

    256 wh/km over 151,8 km. 38,9 kw totaal verbruikt. Afwisselend 110/120 km/u gereden.
     
  2. is3

    is3 Member

    Joined:
    Nov 15, 2013
    Messages:
    449
    Location:
    Rotterdam
    Wij hebben tot aan Orange dezelfde route gereden en ik moet zeggen dat jouw gebruikscijfers zeker niet tegenvallen. Is dus goed te doen met een dergelijke dakkoffer te rijden.
    Overigens een mooie combi zo zwart/zwart/zwart.
    Fijne vakantie!!
     
  3. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    326
    Location:
    Netherlands
    Precies mijn gedachte. Ziet r strak uit!
     
  4. BvL

    BvL Member

    Joined:
    Dec 2, 2013
    Messages:
    337
    Location:
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Bedankt voor die gedetailleerde info! Heb zelf ook een dakkoffer en was erg benieuwd naar verbruik / gem snelheid. Fijne vakantie!
     
  5. Energykart

    Energykart Member

    Joined:
    Sep 22, 2013
    Messages:
    560
    Location:
    Nuenen
    Voor mij was het inderdaad ook heel onduidelijk wat de auto zou doen met koffer en of de afstanden goed te doen zouden zijn. Het is me heel erg meegevallen.
     
  6. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,875
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Ik heb in de garage ook nog zo'n grote dakkoffer staan. Leuk om te weten dat het wel kan. Het zal wel zo zijn dat de cijfers bij een wintersport trip anders uitpakken (in de zomer rijden we allemaal veel zuiniger) maar met iets meer aanpassen van de snelheid zal dat dus ook wel lukken. Maar wat merk je bij het rijden? Geluid, gedrag van de auto e.d. bedoel ik.
     
  7. Energykart

    Energykart Member

    Joined:
    Sep 22, 2013
    Messages:
    560
    Location:
    Nuenen
    Er is merkbaar meer windgeruis boven de 100 km/u. Verder merk je niets aan het rijgedrag.
     
  8. Energykart

    Energykart Member

    Joined:
    Sep 22, 2013
    Messages:
    560
    Location:
    Nuenen
    #8 Energykart, Jul 26, 2015
    Last edited: Jul 26, 2015
    Ik heb overigens de whispbar dakdragers met een Thule koffer. Ik zou de Whispbar dakdragers afraden aangezien deze te breed zijn voor een Thule koffer. Het is daarom lastig om deze te monteren. Thule heeft zelf nu ook Tesla dragers die beter passen, goedkoper zijn en makkelijker te monteren.
     
  9. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Klasse. Geeft n mooi beeld van verbruik met dakkoffer.
     

Share This Page