Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Voorbeeld: je rijdt op een lege snelweg en nadert een vrachtwagen, dan gaat eerst Tacc afremmen, vervolgens komt NOA tot de conclusie dat je beter kan inhalen enz.

Dat is inderdaad één van de voorbeelden die ik ook wel eens heb aangehaald. Toch, in de US is er NOA met auto lane change en dat lijkt goed te werken waarbij de auto op tijd verplaatst al zie ik het nooit met hoge snelheden.

Maar ga je 130 rijden en nader je een vrachtwagen met 90 dan zal NOA nooit op tijd met een rijbaan suggestie komen.
 
Dat is inderdaad één van de voorbeelden die ik ook wel eens heb aangehaald. Toch, in de US is er NOA met auto lane change en dat lijkt goed te werken waarbij de auto op tijd verplaatst al zie ik het nooit met hoge snelheden.

Maar ga je 130 rijden en nader je een vrachtwagen met 90 dan zal NOA nooit op tijd met een rijbaan suggestie komen.
Gebruik zelf niet zo vaak NOA, maar ik heb wel de indruk dat als je een voorligger nadert en van baan wisselt met je richtingaanwijzer, dat de auto met NOA minder snel op de rem trapt dan wanneer je hetzelfde op AP doet.
 
Ik had vorige week een chalet geboekt in Les Gets. Les chalets d'Adelphine. Elk chalet had een eigen garagebox met ruimte voor twee auto's en een stopcontact. Dus bij aankomst de auto aan de druppel lader en 30 uur later was ie weer vol genoeg voor de terugtocht. Ideaal. Daarnaast heeft het dorp ook bij diverse hotels DeCs en een openbare DeC bij de Mont Chery. Echt prima geregeld daar.
Over 2 weken in Les Gets. Bijna naast de Mont Chery. Is kijken of die DeC het daar nog doet.
 
Ik kom bijna nooit meer hier op het forum, maar nu ik zomaar weer eens kijk zie ik in één pagina een hoop oude bekenden :). Hoop alles OK bij jullie.
Veel plezier allemaal op de wintersport, ik sla de kerstvakantie helaas over maar in de voorjaarsvakantie sluit ik weer aan in de rij bij de Duitse SuC's.
Yep, volgende week vrijdag richting Z-Frankrijk voor een weekje.
 
Gisteren in 10,5 uur van Sölden naar Zeist. Begonnen bij -13 en tot Stuttgart niet boven -10 en tot Keulen niet boven -5.

Nieuwe Tiwag lader in het dorp niet aan de praat gekregen. Niet met NM pasje en niet met Tiwag app. Uiteindelijk de snellader bij de Gaislachkogelbahn gebruikt, die deed het.

Tot Keulen alle bomen doorgebogen van de rijp of rijp en sneeuw. Nog nooit zo mooi door Duitsland gereden als gisteren.
 

Attachments

  • ECF0247E-67AB-4F06-A6AF-DEB06779D5B3.jpeg
    ECF0247E-67AB-4F06-A6AF-DEB06779D5B3.jpeg
    508.2 KB · Views: 80
Gisteren na een lekker dagje skiën in de avond naar huis gereden. Om 15.00 uur gaan rijden, voor middernacht thuis. Kleine 900 km binnen 9 uur (M3LR 2020) Nieuwe grote supercharger bij Merklingen (tussen Ulm en Stuttgart) kostte wat meer tijd - eten daar was top, maar nog niet op toen we eigenlijk alweer verder moesten ;)
Veel regen gehad onderweg, autopilot deed het - zonder radar uiteraard - heel goed.
 
  • Like
Reactions: job-lek and OttoR
Gisteren na een lekker dagje skiën in de avond naar huis gereden. Om 15.00 uur gaan rijden, voor middernacht thuis. Kleine 900 km binnen 9 uur (M3LR 2020) Nieuwe grote supercharger bij Merklingen (tussen Ulm en Stuttgart) kostte wat meer tijd - eten daar was top, maar nog niet op toen we eigenlijk alweer verder moesten ;)
Veel regen gehad onderweg, autopilot deed het - zonder radar uiteraard - heel goed.
Zo, dat doe je goed 900 km in 9 uur! Welke snelheid hou je dan aan? < 150 neem ik aan anders doet AP het niet :), en zonder dakkoffer?
 
Ik kom bijna nooit meer hier op het forum, maar nu ik zomaar weer eens kijk zie ik in één pagina een hoop oude bekenden :). Hoop alles OK bij jullie.
Veel plezier allemaal op de wintersport, ik sla de kerstvakantie helaas over maar in de voorjaarsvakantie sluit ik weer aan in de rij bij de Duitse SuC's.
Valt wel mee toch?
De afgelopen 2 jaar op de "zwarte" zaterdagen naar huis gereden en geen een keer hoeven te wachten.
 
Zo, dat doe je goed 900 km in 9 uur! Welke snelheid hou je dan aan? < 150 neem ik aan anders doet AP het niet :), en zonder dakkoffer?
Zonder dakkoffer inderdaad, meest op autopilot gereden, op 140. Het weer was niet best, maar het verkeer zat mee. Helaas geen 150 meer op AP, dat was net lekkerder geweest op een aantal stukken. Maar wel relaxed zo. Teslabjorn doet het inderdaad nog wat vlotter, maar die heeft meer geoefend 😉
 
Zonder dakkoffer inderdaad, meest op autopilot gereden, op 140. Het weer was niet best, maar het verkeer zat mee. Helaas geen 150 meer op AP, dat was net lekkerder geweest op een aantal stukken. Maar wel relaxed zo. Teslabjorn doet het inderdaad nog wat vlotter, maar die heeft meer geoefend 😉
Hoeveel stops had je op deze rit? Had je relatief korte stops of heb je ook wat langere stops gehad?
 
Net terug van Przesieka in Polen, Wim Hof expeditie, ook een soort van wintersport 🥶.

In het gebied waar wij waren stonden wat snelladers van Orlen Charge. Die kun je alleen gebruiken met de app van Orlen. Het lukte me niet om mijn account te registreren (link voor bevestigen email adres wilde gewoon niet laden, internet deedt het wel gewoon). Ik was dus aangewezen op een 50kW lader die wel op m'n Shell pas werkte. Pas in Duitsland kon ik m'n account registreren, maar toen had ik er niks meer aan. Registreer dus vooraf is het advies...

6bd95d52-da02-4f9a-bb69-43f849bce1d4.jpg
32aacc7b-92f4-420e-ab10-cef49197ebdc.jpg
af477421-c187-44a1-9d44-b7dd9840a6aa.jpg
 
Last edited: