Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de mensen die de roadtrip aanhangen in plaats van de Autobahn is dit een hele fijne plek om te lunchen op weg naar de Alpen. Supervriendelijke Italianen met een nogal eclectisch restaurant. Ze hebben twee destination chargers waar ze wel geld voor vragen (of niet als je Italiaans spreekt). Zelf heeft de eigenaar zijn Tesla weggedaan omdat het te duur werd.
Met een MS LR kan je van hier makkelijk Bregenz of zelfs de skigebieden van Vorarlberg bereiken.

Scherm­afbeelding 2023-02-01 om 10.48.40.png
 
Ik ben altijd erg tevreden met de Autosock. Wellicht dat een ketting nog iets meer grip geeft, maar het voordeel hiervan is prijs (circa 100 euro voor jouw bandenmaat), eenvoudiger omleggen en vooral dat je geen kans hebt op beschadigingen. Ik heb ze al 2x nodig gehad (niet op de Tesla) en ze deden het erg goed. Belangrijk is dat je ze niet te vroeg omlegt en ook niet op blijft rijden als het niet meer nodig is i.v.m. slijtage. Zou ik in Zwitserland of Oostenrijk wonen dan had ik kettingen gekocht, maar voor die paar keer dat ik ze nodig ga hebben is dit een prima alternatief.

PS: Voorheen werden deze autosocks gedoogd, maar sinds december 2020 zijn ze offiicieel toegestaan (link).
 
PS: Voorheen werden deze autosocks gedoogd, maar sinds december 2020 zijn ze offiicieel toegestaan (link).
*Let op! In Oostenrijk mag AutoSock wel gebruikt worden, maar niet als alternatief wanneer er sprake is van een kettingplicht.

Blijkbaar voor Oostenrijk niet. 🤔
Ik heb in het verleden maar 2x sneeuwkettingen gebruikt en dat was beide keren bij controle om naar boven te rijden. Voor Oostenrijk durf ik het er nog niet op te gokken. Bijna op bestemming op wintersport is wel een heel beroerde plek om met een agent in discussie te raken. 🫣🤣
 
Het is wel voor onderweg, en bulle extra laden om met wat reserve in morzine te komen. laadpaal dichtheid is daar niet heel hoog en aangezien ik niet de enige EV zal zijn wil ik voor de gemoeds rust wat extra laden.

de intentie voor deze post was het feit dat er misschien nog op de route een mooie suc zou liggen om even lekker te ontbijten voor we arriveren in morzine.
Wij gaan elk jaar naar Les Gets en vlak voor we naar boven rijden laden we bij de Shell in Bonneville.. daar staan een aantal snelladers
 
Ik rijd zaterdag van Eindhoven naar Oostenrijk onder Salzburg en rijd dan graag over de A61 en niet over de A3.
Volgens abrp moet ik SuC Pfalzberg dan net kunnen halen met de M3 SR+.
Ik zie voor Pfalzberg niet veel snelladers op de A61. Moet ik dan langzamer rijden om Pfalzberg te halen? Of toch over de A3? Of niet nadenken en als Pfalzberg net te ver is maar even stoppen bij een Ionity of Fastned?
 
Ik rijd zaterdag van Eindhoven naar Oostenrijk onder Salzburg en rijd dan graag over de A61 en niet over de A3.
Volgens abrp moet ik SuC Pfalzberg dan net kunnen halen met de M3 SR+.
Ik zie voor Pfalzberg niet veel snelladers op de A61. Moet ik dan langzamer rijden om Pfalzberg te halen? Of toch over de A3? Of niet nadenken en als Pfalzberg net te ver is maar even stoppen bij een Ionity of Fastned?
Ik plande meestal vooruit, maar hield wel vast aan de route. Dus ik wist welke SuCs ik wilde halen, en tikte die dan in in de navigatie. Dat zorgde ervoor dat de auto in de gaten hield of ik langzamer moest rijden of niet. Mijn ervaring was dat met crap weer, je langzamer moet rijden (of het echt niet haalt en dan full speed naar een SuC eerder), maar dit zorgde er wel voor dat ik mijn “preferred route” reed.

ABRP for the win hier :)
 
Dankjewel. Hoe is jullie inschatting voor de A3 vs de A61 van Venlo naar Munchen?
Ben net terug uit Oostenrijk en kies ook graag voor de a61. Vanaf Venlo naar Waldlaubersheim dan Satteldorf en daarna Dasing steeds stukken van max 230 km wel met LR en geen skikoffer op het dak. Erfstad is wel heel treurig vroeg in de morgen. Waldlaubersheim heeft een redelijk restaurant aan de SuC (8 plaatsen), Satteldorf een Mac Café, en bij Dasing is een bauernmarkt. Op deze route kom je niet langs Pforzheim want daar zijn wegwerkzaamheden die lange files veroorzaken. A3 wordt dan Neurenberg route die druk is en ongeval gevoelig. A61/A6/A7/A8 was volkomen filevrij heen en terug vorige week ( Duitse en Oostenrijkse vakantie periode)
 
  • Helpful
Reactions: **BatteryLow**
Opvallend was dat aan de DeC bij de Mont Chéry deze week minstens zo vaak werd geladen door niet Tesla’s als door Tesla’s.
In Frankrijk mag je als uitbater geen lader ter beschikking stellen voor 1 merk. Je ziet dan altijd minstens 1 DeC hangen waar geen ‘Tesla only’ bord bij hangt en waarvan de microswitch toelaat dat ook anderen laden.
Geen idee hoe Tesla voor zijn SuCs onder die regel uit gekomen is indertijd.
 
In Frankrijk mag je als uitbater geen lader ter beschikking stellen voor 1 merk. Je ziet dan altijd minstens 1 DeC hangen waar geen ‘Tesla only’ bord bij hangt en waarvan de microswitch toelaat dat ook anderen laden.
Geen idee hoe Tesla voor zijn SuCs onder die regel uit gekomen is indertijd.
Er zijn daar inderdaad ook twee laders, eentje Tesla only en de andere is open voor alle merken.