Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil in februari op wintersport naar Fiss. Nu is er een SUC bij st Anton, maar wil ook laden in het dorp.
HEeft iemand ervaring met laden in Fiss? Ik zie dat er een lader is in Prutz, maar weet niet of mijn New Motion app daar laadt.
Of heeft iemand op een andere manier in Fiss geladen?
Twee jaar geleden met de Tesla in Fiss geweest en toen gewoon een nachtje op het stopcontact van het appartement geladen. Afgelopen jaar het zelfde gedaan op het stopcontact van de waterkoker bij het huisje in Flachau. Ging prima.
 
Dat vertelde die beste agent mij ook.
Ik doe dit al zolang ik mij heugen kan op deze manier en ben er nog nooit voor bekeurd of op aangesproken.
maar goed, gebeurt mij niet weer.

Het blijft triest dat er zo gehandhaafd wordt, of je nu voor zo'n vignet zo'n gigantisch bedrag kunt vragen bij het eventuele doorverkopen. :confused: Het is gewoon pesten van zo'n ambtenaar. :mad: Laat ze de echte boeven gaan vangen!

Ik vind de vignetten sowieso achterhaalt want als we niet oppassen zit onze vooruit straks volgeplakt met vignetten en milieustickers. En dat terwijl er techniek bestaat die je nummerplaat kan lezen en dan eenvoudig kan achterhalen wat je rijdt, c.q. je een factuurtje stuurt voor de eventuele bijdrages.
 
Het blijft triest dat er zo gehandhaafd wordt, of je nu voor zo'n vignet zo'n gigantisch bedrag kunt vragen bij het eventuele doorverkopen. :confused: Het is gewoon pesten van zo'n ambtenaar. :mad: Laat ze de echte boeven gaan vangen!

Ik vind de vignetten sowieso achterhaalt want als we niet oppassen zit onze vooruit straks volgeplakt met vignetten en milieustickers. En dat terwijl er techniek bestaat die je nummerplaat kan lezen en dan eenvoudig kan achterhalen wat je rijdt, c.q. je een factuurtje stuurt voor de eventuele bijdrages.

Geloof het of niet, in Hongarije gaat het al een paar jaar op kenteken. Kunt via Internet aanmelden en keuze maken wat voor "vignet" om het zo te zeggen en dan betalen en dan is het rond. Controle gebeurt met mobiele scanners. Daar geen stickers meer op de voorruit.
 
Die prijs van 1000 EUR H/T van luchthaven tot bestemming is inderdaad wel goede reclame voor dit draadje, want onze AP1 Tesla's brengen ons ook wel (min of meer zelf, en min of meer gratis) tot ginder, en nog wel van onze voordeur :)
 
Twijfel of ik deze vraag nu hier moet stellen of onder "Velgen en banden". Ik gok maar even dat het hier ook mag / kan!

Is het mogelijk / verstandig om sneeuwkettingen te gebruiken bij 20" velgen en 245/40 banden of kan ik beter de 19" nemen.

De omtrek is gelijk aan de 19" velgen en 245/45 banden, maar hoe zit het met de resterende ruimte. Ik ben overigens van plan om daar de Maggi Trak Sport sneeuwkettingen bij de gebruiken of de Thule variant (afhankelijk van de beschikbaarheid)
 
ZERMATT
We gaan naar Zermatt met kerst.
Ik zag dat je de auto moet achterlaten bij de Matterhorn Terminal Täsch en dan met de trein verder moet.
Ik las dat daar 5 laders zijn. Die zijn dan gratis, maar je moet neem ik aan wel weer een retour met de trein kopen om je auto te verplaatsen nadat deze is volgeladen.
Heeft iemand ervaring met EV reizen naar Zermatt in de winter? Of kan ik beter m'n ICE nemen?
 
ZERMATT
We gaan naar Zermatt met kerst.
Ik zag dat je de auto moet achterlaten bij de Matterhorn Terminal Täsch en dan met de trein verder moet.
Ik las dat daar 5 laders zijn. Die zijn dan gratis, maar je moet neem ik aan wel weer een retour met de trein kopen om je auto te verplaatsen nadat deze is volgeladen.
Heeft iemand ervaring met EV reizen naar Zermatt in de winter? Of kan ik beter m'n ICE nemen?

Een ICE nemen als je ook een Tesla hebt is natuurlijk geen optie :)

Ik zou er voor kiezen om met voldoende volle accu in Zermatt aan te komen om de auto een week te laten staan. Dat gaat al goed met de huidige SuC bij Rubigen, als je daar tot 90% laadt kom je met plm 70% aan, heb je in een week max 15% vampire drain en dus ruim genoeg over om weer terug te rijden naar Rubigen (of verder, denk dat je Pratteln ook nog wel haalt).

En het wordt nog makkelijker als de SuC bij Steg-Hohtenn wordt opgeleverd. Die was in het voorjaar al "bijna" klaar, ik weet niet waarom die er nog steeds niet is, maar als daar een SuC is kan je echt niets meer overkomen.
 
Goed dat ze nu laadplaatsen hebben in die Matterhorn Terminal. Kan je die reserveren? Per hypothese blijven de meesten die in Zermatt slapen wel een ganse week in Zermatt - jouw reflex is de juiste, maar zal niet die van iedereen zijn, om even terug naar Täsch te gaan om hun wagen te verzetten. Dus EV's (of PHEV's) die dagenlang onnodig de vijf laadpalen in Täsch bezet houden lijkt toch een risico :rolleyes:.

Ik zou gewoon maken dat je tegen wat vampire drain kan. Range mode aan, Always Connected Off, ... Mijn ervaring op wintersport is dat, met alle toeters en bellen aan, die drain meer dan 10 km/dag kan zijn, maar, met alles uit, 3 km/dag. Hangt een beetje van temperatuur af natuurlijk maar Matterhorn Terminal is zo groot dat daar vermoedelijk geen strenge vorst zal heersen.

Laat ons in ieder geval je bevindingen weten!
 
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Zermatt en ik heb een andere strategie bedacht. Ik las op de site dat er gewerkt wordt aan de tunnel het dal in en dus verwachten ze files op de wissel (zater) dagen. Ik heb een hotel geboekt in basel voor de vrijdag en de laatste zaterdag en laat de Tesla daar een week staan. We gaan met de trein van basel naar zermatt (3.15uur) kost natuurlijk wel wat maar je bespaart weer een vignet en de treintunnel. Ik denk ook dat het uiteindelijk sneller is dan met de auto tot Tasch.
 
Last edited: