Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Net een 10-daags vignette gekocht en 2 maal Brennerpas. Makkelijke site en alles in een keer afrekenen.

Let op !!! vignette op tijd kopen, blijkt 18 dagen te duren voordat je in het systeem staat
Done! Super handig inderdaad. Hoop dat ik tegen die tijd niet vergeten ben dat ik al betaald heb als ik daar bij die Brenner tolpoortjes sta ;):mad:
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Nog iemand tips voor de rit naar Wiler (loetschental, Zwitserland) Het wordt mijn eerste rit naar de sneeuw. Best spannend. zeker omdat er in het dal geen laders zijn. Nu maar hopen dat ik makkelijk bij de shuko van het huisje kom :rolleyes: Via Frankrijk of Duitsland ? Alle info is welkom.
 
Gisteren viel de eerste sneeuw in Vlaanderen en vanwege ons schitterend klimaat ben ik daar uiteraard niet op voorbereid.
Toen ik in de file in Gent een oprit van een 200 tal meter omhoog moest kreeg ik spijt dat ik geen 4wd gekocht heb vorig jaar.

Elke keer de file enkele meters vooruit ging bleef ik stilstaan en slippen. Op een bepaald moment moest ik zeker een 2 tal minuten het gaspedaal indrukken vooraleer ik weer vooruit geraakte.

Pas toen ik thuiskwam merkte ik dat er een knopje Slipstart bestaat in de wagen, al stond dit thuis wel disabled.
Geen leuke ervaring, maar ook een les voor mezelf en misschien toch de moment om ook eens winterbanden aan te schaffen.
 
  • Like
Reactions: IceBlue
Gisteren viel de eerste sneeuw in Vlaanderen en vanwege ons schitterend klimaat ben ik daar uiteraard niet op voorbereid.
Toen ik in de file in Gent een oprit van een 200 tal meter omhoog moest kreeg ik spijt dat ik geen 4wd gekocht heb vorig jaar.

Elke keer de file enkele meters vooruit ging bleef ik stilstaan en slippen. Op een bepaald moment moest ik zeker een 2 tal minuten het gaspedaal indrukken vooraleer ik weer vooruit geraakte.

Pas toen ik thuiskwam merkte ik dat er een knopje Slipstart bestaat in de wagen, al stond dit thuis wel disabled.
Geen leuke ervaring, maar ook een les voor mezelf en misschien toch de moment om ook eens winterbanden aan te schaffen.
Veel gemaakte denkfout. All wheel drive helpt bijna niks zonder aangepaste banden. Geen grip op de achterwielen is ook geen grip op vier wielen. Bij remmen maakt het al helemaal niks uit.
Dus ja: winterbanden (of all seasons als je dat aandurft).
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
@Superendo
Even verder in deze topic. Andere tip die ik kan geven als je niet gebonden bent aan je overnachting hotel richting Grindelwald is om te overnachten bij een hotel die een SuC heeft. Je zou ook de Franse kant rijden naar Basel. Er zit een Novotel bij SuC Straatsburg en waar wij meestal overnachten is de Golden Tulip bij SuC Sausheim / Mulhouse. Op deze manier weet je altijd zeker dat je vol vertrekt de volgende ochtend.
 
  • Like
Reactions: Superendo
@Superendo
Even verder in deze topic. Andere tip die ik kan geven als je niet gebonden bent aan je overnachting hotel richting Grindelwald is om te overnachten bij een hotel die een SuC heeft. Je zou ook de Franse kant rijden naar Basel. Er zit een Novotel bij SuC Straatsburg en waar wij meestal overnachten is de Golden Tulip bij SuC Sausheim / Mulhouse. Op deze manier weet je altijd zeker dat je vol vertrekt de volgende ochtend.

Ook dit draadje geheel gelezen. Dank voor je extra tips.

René
 
Klopt niet helemaal. De 4WD komt verder, maar glijdt weer terug. Dit maakt het uiteindelijk wel gevaarlijker, bijvoorbeeld als er iemand achter je rijdt.
Daarom klopt dus precies wat ik schreef: De 4WD eindigt minder ver dan de 2WD. Na 13m bergopwaarts glijdt hij 9m terug. Hij einidgt op 4m. De 2WD kwam tot stilstand op 7m. Vond ik erg grappig en laat mooi zien dat 4WD rijders op zomerbanden zich geen illusies moeten maken in de neeuw.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Goedemorgen, wij hebben sinds kort een Tesla Midel X 100d. Nu willen we voor het eerst op wintersportvakantie naar Bella Plagne in Frankrijk. Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee miet houden tijdens de reis. Kan ik in Bella Plagne ook laden ?
 
Goedemorgen, wij hebben sinds kort een Tesla Midel X 100d. Nu willen we voor het eerst op wintersportvakantie naar Bella Plagne in Frankrijk. Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee miet houden tijdens de reis. Kan ik in Bella Plagne ook laden ?

Goedemorgen!
Alles wat je nodig heb vind je op deze pagina. Is gebaseerd op ervaringen van mede Tesla-rijders. Laat het overigens gerust weten als je aanvullend nog vragen hebt.

Je laatste Supercharger zal Maison Rouge zijn (61 Rue de la République 73000 Barberaz, France). Dan heb je nog 110 km te gaan. Omdat dat flink stijgt is het verstandig zo vol mogelijk te laden. Ter plekke zal je de auto weinig gebruiken. Beste is energy-savings aan te zetten. Via chargemap.com kan je zien welke lokale opties er zijn. Een DeC of gewoon een stopcontact in hotel/verblijfplaats voldoet doorgaans ook.
 
Last edited: