Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
In de buurt bij Innsbruck komt een Supercharger erbij volgens mij. Dat zou mooi op de route zijn. Vaak is het handiger en praktischer ook voor de medepassagiers om iets vaker te stoppen en kort te laden. Dan dat je ergens een heel uur moet staan laden.

Vomp.

Het beste is maximaal 40 minuten laden, of langer icm lunch/diner (dan ben je die tijd namelijk toch kwijt). Maar uiteindelijk is het gewoon een puzzel waarbij je simpelweg zoekt naar de beste mix. Overigens kost stoppen ook tijd. Snelweg af, naar de lader toe rijden, aankoppelen, loskoppelen, terug weer de snelweg op. Kost gewoon al snel 5-10 min. In normaal verkeer overdag rij je m.i. het snelst door met het verkeer mee te rijden en dan op basis van zuinigheid het aantal stops zoveel mogelijk te beperken.

- - - Updated - - -

Ja, als je het zo bekijkt :(

Nou laat je weg dat er filevorming op de pas was en dat is nog veel irritanter. Dat je op de snelweg met de Tesla weinig problemen hebt van wat toegenomen drukte is uiteraard waar al is de toenemende drukte ook wel een voorbode van filevorming op de snelweg tzt.
 
Toen ik enige tijd geleden de road trip naar Zwitserland maakte (samen met mijn broer) waren we blij als we af en toe in een file terecht kwamen. Natuurlijk wel nog enigszins rijdend, en niet helemaal stilstaand, maar zo'n situatie is ideaal om het verbruik wat naar beneden te brengen als je daarvoor te enthousiast met 150 km en meer over de Autobahn bent gereden. Daarnaast: bij druk verkeer kun je ook prettiger meerijden met het verkeer - als het erg rustig is wordt je voortdurend ingehaald door snelle BWM's e.d. en dat is dat toch wat minder leuk. Je weet wel dat als je zou willen je ze met gemak kunt bijhouden of eruit rijden, maar dat duurt maar kort omdat je dan toch al snel door de Kw's heen bent. Vandaar dat ik ervoor kies om toch maar met wat meer gematigder snelheid (120-130 km/u) te rijden.
Iets anders is overigens dat de uitdaging vooral is om je reisdag zo handig mogelijk in te delen, d.w.z. de laadstops te plannen op tijdstippen en plaatsen waar je ook graag wil zijn om even te eten of te drinken. Zo'n tussenstop is dan nuttig besteed en voelt niet als reistijd.
 
Lange afstanden met de Tesla is gewoon jezelf overgeven aan rust en met een snelheid tussen de 100 en 130 (vaker bij 100 dan bij 130) Km/u rijden. En ja, dan word je heel vaak ingehaald. Ik zie het probleem niet. Als ik de snelste wil zijn op de snelweg moet ik de ICE meenemen. Alleen heb je dan ook dat je meestal tussen de 100 en 130 moet rijden (ook in Duitsland), niet eens zo zeer vanwege de limieten (ik ben geen heilige op dat gebied), maar gewoon omdat het verkeer geen hogere snelheid toelaat als je ook nog veilig wil rijden.

En ja, dan kun je op korte stukken even doorvlammen. Is het mij niet waard. Ik leef mijn zucht naar snelheid en sensatie wel uit op het circuit. De tijd dat je op de openbare weg aan je trekken kwam is m.i. achter ons en wel definitief.
 
Ik las dat iemand al ervaring had met laden in val thorens, kan je dit gewoon aangeven bij reserveren van parkeerplaats of zijn dit speciale parkings?

Jup, dat was ik! Vorig jaar kon je gewoon de parking boeken en eventjes mailen, was toen geen probleem. Ik ga in december weer maar heb te horen gekregen dat je nu premium parking moet boeken op valthoparc.com, stuk duurder helaas, maar je hoeft geen verdere actie meer te ondernemen: premium parking is voldoende.

Premium parking is wel overdekt en heeft bij iedere parkeerplaats gewoon een normaal stopcontact/schuko beschikbaar. Vorig jaar werkte m'n UMC niet (dit jaar met verlengkabel proberen) maar toen hadden ze een rode plug (3x16) beschikbaar, deze zat wel helemaal achter en dit haalde ik maar net met de UMC: dit jaar neem ik dus een verlengkabel mee.
 
Wat doen jullie als de auto heeft buiten gestaan tijdens vriesweer? Ik kreeg deze ochtend mijn achterdeur amper open; het raampje dat normaal een halve cm zakt wanneer je je deur open doet; deed dit niet volledig waardoor ik de deur niet kon sluiten zonder dat het raam netjes in het frame maar eerder boven op het frame zat. :confused:
 
Wat doen jullie als de auto heeft buiten gestaan tijdens vriesweer? Ik kreeg deze ochtend mijn achterdeur amper open; het raampje dat normaal een halve cm zakt wanneer je je deur open doet; deed dit niet volledig waardoor ik de deur niet kon sluiten zonder dat het raam netjes in het frame maar eerder boven op het frame zat. :confused:
Dat is inderdaad absoluut een aandachtspunt. Ik heb vaak gehad dat mijn deuren wel open gingen, maar daarna niet meer wilden sluiten omdat de ramen niet voldoende zakten. Ik probeer het altijd te voorkomen door met de app de auto voor te verwarmen waardoor de ramen ook ontdooien.
 
Dat is inderdaad absoluut een aandachtspunt. Ik heb vaak gehad dat mijn deuren wel open gingen, maar daarna niet meer wilden sluiten omdat de ramen niet voldoende zakten. Ik probeer het altijd te voorkomen door met de app de auto voor te verwarmen waardoor de ramen ook ontdooien.
Ik had het eerst niet door tot dat ik zag dat het raam zelf langs de buitenzijde er uit stak. Hopelijk heb ik het mechanisme niet beschadigd...
Na een uur ontdooien kreeg ik nog steeds 1 raam niet naar beneden waardoor die deur onbruikbaar is. Redelijk ambetant als je eigenlijk al te laat bent om je dochter af te zetten aan het school :wink:
 
Ook de inklapbare spiegels zaten goed vast en heb ik met de hand moeten loswrikken. Heb de auto-fold maar afgezet nu.
En de klinken/handles maakten een enorm krakend geluid toen ze zichzelf presenteerden, zelfs na een 15-tal minuten voorverwarmen.
 
Siliconenspray is ook bij de Action te krijgen voor een habbekrats (minder dan € 2,00).
Dora-siliconenspray-klein.jpg