Edi99
Egbert Dijkstra
Dit jaar 2 keer met de Tesla naar Oostenrijk geweest en 1 keer met een E-klasse diesel. Dit laatste, omdat ik maar 4 dagen (vr-ma) had en graag de eerste en laatste dag wilde skien. Met de Tesla was de snelste tijd 11,75 uur over 996 km. Langzaamste 12,5 uur. Met de E-klasse snelste tijd 7,5 uur over dezelfde afstand. In de drukte (geen file) 8,5 uur. Al met al. Ik rij het liever met de Tesla, maar het kostte mij nu wat teveel ski-uren als ik met de Tesla had gereden.
afstand 1.000 km. Over de duim: Tesla 12 uur. ICE 8 uur. Van Utrecht naar Flachau zeg maar. Het zijn je ervaringscijfers, dus die kloppen wel. Maar het zijn niet dezelfde momenten geweest uiteraard. Maw - de omstandigheden waren niet hetzelfde.
ICE dus 125 km/u gemiddeld. Dat haal je alleen als er geen files zijn. Als je er 7,5 uur over doet zit je zelfs op 133km/u gemiddeld.
Tesla - theoretisch (abetterrouteplanner) S90D, 100% vertrekken, 4 laadstops, in total 1,5 uur laden. In totaal 10:15 uur. Dat haal je alleen als er geen files zijn, geen wachttijden bij de SuC's.
Waar is die bijna twee uur verschil met de 12 uur die je nu over hebt gedaan door te verklaren? Of je had veel files, of wachttijden bij de SuC, of je hebt er langer stil gestaan dan noodzakelijk of op meerdere plekken??