Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Misschien iemand kan voor mij sneeuwkettingen lenen voor de maand januari ??
M3
235/40 R19

Heel duur dingetje om te kopen, terwijl ik dat maar eens in de 3 jaar nodig heb. Om eerlijk te zijn, mijn plan is die sneeuwkettingen niet om aan te zetten (ik heb al hele goede winterbanden), maar gewoon achterin te hebben voor het geval de Franse politie me tegenhoudt.

je zou mij gezin blij maken :)
Noord-Holland / Randstad

- Andrius

@Devils son Nog niet eens, Husky Butzi 120 | Sneeuwkettingenstore.com
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Andrius and JRY.
Vorige week retour naar Corvara (Dolomieten, Noord Italië). Onze eerste wintersport met de M3 LR AWD dus was een beetje spannend, maar zeer goed bevallen! Nergens gewacht bij de SUCs, goede voorzieningen, en je komt nog eens ergens anders dan de standaard plekken langs de Autobahn :) Bovenop de Brenner hebben we het de laatste stop gedaan, daarna geen probleem om retour naar het skigebied te gaan. 28FDB28D-C543-45AC-9FBE-C194A6EBBE3F.jpeg87094C8D-5A38-4E0F-AF2A-7E0D713C85A7.jpeg
D85D33EA-D6E3-4FB8-ACC8-EC321658C82C.jpeg
 

Attachments

  • B623C88C-6B52-49FE-ACCD-BCE092ACDA6E.jpeg
    B623C88C-6B52-49FE-ACCD-BCE092ACDA6E.jpeg
    793.4 KB · Views: 72
  • 0DAB2EFA-6100-44BD-AE61-9ECD789A62BF.jpeg
    0DAB2EFA-6100-44BD-AE61-9ECD789A62BF.jpeg
    193.1 KB · Views: 70
Goedemiddag,

Misschien iemand kan voor mij sneeuwkettingen lenen voor de maand januari ??
M3
235/40 R19

Heel duur dingetje om te kopen, terwijl ik dat maar eens in de 3 jaar nodig heb. Om eerlijk te zijn, mijn plan is die sneeuwkettingen niet om aan te zetten (ik heb al hele goede winterbanden), maar gewoon achterin te hebben voor het geval de Franse politie me tegenhoudt.

je zou mij gezin blij maken :)
Noord-Holland / Randstad

- Andrius
je mag ze van mij lenen. pm maar even voor waar en hoe
 
Goedemiddag,

Misschien iemand kan voor mij sneeuwkettingen lenen voor de maand januari ??
M3
235/40 R19

Heel duur dingetje om te kopen, terwijl ik dat maar eens in de 3 jaar nodig heb. Om eerlijk te zijn, mijn plan is die sneeuwkettingen niet om aan te zetten (ik heb al hele goede winterbanden), maar gewoon achterin te hebben voor het geval de Franse politie me tegenhoudt.

je zou mij gezin blij maken :)
Noord-Holland / Randstad

- Andrius
Ik heb een setje, maar dat is helaas niet geschikt voor de M3 anders had ik het graag uitgeleend.
 
  • Like
Reactions: Andrius
Gisteravond ook super druk vakantieverkeer op de 5 en de 61, maar in Gensingen alle stalls vrij en maar 3 stalls bezet in Waldlaubersheim. Goede reis!

De 5 heeft momenteel iedere dag een probleem, vanwege werkzaamheden. Dus dat staat een beetje los van vakantieverkeer.

Richting de sneeuw is het nu ook geen topdag. Dit weekend is het wel topdrukte de andere kant op.

Voor iedereen die onderweg is: het weer is super momenteel! Althans, hier in Italië.
 
Goeiemiddag

Wij zijn ook net terug van een weekje sneeuw- en, voor ons, zonplezier. Het was alsof we in april aan het skiën waren in de Franse Alpen...

Vertrokken van vrijdag op vrijdag, met 5 personen inclusief skibox en skigerief voor allemaal. In het heengaan 4x geladen (Reims, Chateauvillain, Beaune, Lyon St-Priest), in het terugkeren slechts 3x (La Bresse, Chateauvillain, Reims).

Wat me in het algemeen opviel, is dat ik de indruk heb dat de auto efficiënter is geworden in vergelijking met vorig jaar toen we dezelfde trip (eind december, skibox, skigerief) hebben ondernomen. Van thuis tot de SuC in Reims in 1 keer, met skibox en winterbanden, dat was vorig jaar niet gelukt denk ik. Ofwel ben ik efficiënter beginnen rijden, dat kan ook.

Ik ben vergeten de trip counter aan te zetten om het algemeen verbruik te kennen, maar dat viel al bij al goed mee; vorig jaar had ik het wel gedaan en dan zat ik aan 242.

De algemene teneur dat het steeds drukker wordt aan de SuCs kan ik enkel delen; vooral de "kleinere" SuCs dreigen problematisch te worden in de toekomst denk ik. Reims is een typisch voorbeeld waar ik tijdens de piek liever niet zou gaan: we zijn bewust van vrijdag tot vrijdag geweest om de zaterdagdrukte te ontlopen, en toch stond in het terugkeren Reims helemaal vol (wat dan ook onmiddellijk een impact heeft op de laadsnelheid en -duur met gedeelde stalls).

Al bij al toch (nog steeds) een leuke ervaring, maar ik hoop dat de kleinere SucS weldra worden uitgebreid.
 
Wat me in het algemeen opviel, is dat ik de indruk heb dat de auto efficiënter is geworden in vergelijking met vorig jaar toen we dezelfde trip (eind december, skibox, skigerief) hebben ondernomen. Van thuis tot de SuC in Reims in 1 keer, met skibox en winterbanden, dat was vorig jaar niet gelukt denk ik. Ofwel ben ik efficiënter beginnen rijden, dat kan ook.

Je gaf aan dat je veel zon had, is de rit niet gewoon efficienter vanwege beter weer? Warmere lucht is minder luchtweerstand.
 
Ik denk dat hij puur op de piste bedoelt, zulk mooi weer was het hier in de buurt niet afgelopen week.
Ja inderdaad, zon was op de piste. Onderweg viel het wat tegen: bewolkt in het heengaan (wat natuurlijk niet echt invloed heeft op de radius), regen in het terugkeren.

Bij vertrek uit Reims met een SoC van 93% ging ik met 8% thuiskomen. Onderweg werd de toestand constant gewijzigd: eerst mocht ik niet sneller dan 115 km/u, dan 110km/u, dan 100... Op een gegeven moment zakte dat zelfs tot 90km/u. Ik denk dat het op zo een momenten eigenlijk sneller was geweest om gewoon maximum toegelaten snelheid te rijden en onderweg nog een laatste keer bij te laden (Charleville-Mézières of Nijvel) in plaats van domweg de GPS-instructies te volgen zoals ik dus heb gedaan.

Uiteindelijk met 3% thuisgekomen; laatste stukje kon weer wat sneller omdat ik zag dat ik er wel ging geraken. Maar de inschatting van de Tesla-GPS was dus niet echt betrouwbaar vond ik.

Of de volgende keer een 100 nemen, dat kan ook :)
 
Fernpass heeft ook een ionity inmiddels. Lermoos met slechts 4 stalls is niet echt iets om op te vertrouwen.

Hoe druk Ulm geworden is verbaast mij. Vorig jaar nog de rust zelve.
Klopt maar vanuit Italië redt ik het niet vanuit Brennerpas / Innsbruck naar ulm... of ik moet hem volladen tot 100 procent en kom aan met 8 procent. Dat betekent lang laden tot 100% in Innsbruck (ook maar 8 stalls) en 8 procent over vindt ik risicovol door de bergen heen.. als het even tegenzit....
 
Ik snap sowieso niet dat mensen tijdens de wintersport via de Fernpass rijden. Okay het is iets korter maar qua tijd scheelt het 10 min tov München... Het risico dat er op de Fernpass iets aan de hand is is veel groter dan op de snelweg. Kortom ik pak altijd de snelweg en dan heb je genoeg laadopties ook nog.