Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Zowel in de zomer als in de winter nu via de Fernpass gereden (niet in "druk" weekend). Geen probleem, en nadat in Ulm bij de SuC is geladen is het relaxed laden in Lermoos. Pak dan meestal een van de stalls "boven" bij de skilift. Relaxed rijden, berggevoel en een niet moeilijke en hoge (maar 1216 mtr) pas.
Ga in maart naar Sud-Tirol, en zal dat weer via de Fernpass doen. Bij extreme sneeuwval kun je altijd via Bregenz gaan, maar moet je via de Arlbergtunnel rijden. Of via München.

Ik rij een SR+, en zal laden in Oberhonnefeld, Hirschberg (of Rauernberg als die open is) Ulm en Lermoos. Deze rit heb ik eind december gereden naar Ischgl, en nu naar Italie, ongeveer 100 km verder.
Op bijna 1000 km (968 km) met 4 keer laden in 1:19 uur is toch niet verkeerd.

Schermafbeelding 2020-01-21 om 22.55.29.png
 
Last edited:


haha das precies mijn truck al een aantal jaar! werkt top :)



Hier nog een handige tip voor de Oostenrijk/Italië gangers:

Ik koop mijn vinget voor Oostenrijk nu al voor het 3e jaar digitaal via de Asfinag (Oostenrijkse wegenbeheerder). Ook de tol voor de brenner en andere stukken kun je digitaal regelen. Alles gaat op je kenteken.

https://shop.asfinag.at/en/

Voordelen:
-Geen lelijke stikker meer op je ruit
-Voor de tol stukken kun je nu door de video poortjes. Dit heeft mij de afgelopen jaren aardige wachtrijen bespaard
-dacht ook nog iets goedkoper dan de sticker

Nadeel:
- Je moet op tijd bestellen i.v.m. herroepingsrecht. 14 dagen voor vertrek.
 
haha das precies mijn truck al een aantal jaar! werkt top :)



Hier nog een handige tip voor de Oostenrijk/Italië gangers:

Ik koop mijn vinget voor Oostenrijk nu al voor het 3e jaar digitaal via de Asfinag (Oostenrijkse wegenbeheerder). Ook de tol voor de brenner en andere stukken kun je digitaal regelen. Alles gaat op je kenteken.

https://shop.asfinag.at/en/

Voordelen:
-Geen lelijke stikker meer op je ruit
-Voor de tol stukken kun je nu door de video poortjes. Dit heeft mij de afgelopen jaren aardige wachtrijen bespaard
-dacht ook nog iets goedkoper dan de sticker

Nadeel:
- Je moet op tijd bestellen i.v.m. herroepingsrecht. 14 dagen voor vertrek.
Als je “Zakelijk” koopt heb je geen herroepingsrecht en gaan ze meteen in. Zo kun je last-minute nog steeds een digitaal vignet kopen. Ook zo gedaan voor volgende week
 
Ik rij een SR+, en zal laden in Oberhonnefeld, Hirschberg (of Rauernberg als die open is) Ulm en Lermoos. Deze rit heb ik eind december gereden naar Ischgl, en nu naar Italie, ongeveer 100 km verder.
Op bijna 1000 km (968 km) met 4 keer laden in 1:19 uur is toch niet verkeerd.

View attachment 502928

Alweer een bewijs dat je ook met de SR+ overal zonder probleem kunt komen:D
 
Toch maar even 'droog' oefenen... binnen op een zomerband!

In een wat andere vorm maak je dan toch weer even de 5 fasen mee van Ontkenning ( ... dit past nooit.. :mad:) tot Acceptatie / Victorie. :rolleyes:Echtgenote heeft 't gefilmd, kunnen we vooraf even kijken als we 't ooit nodig hebben.

upload_2020-1-23_10-10-8.png
 
  • Like
Reactions: JRY.
Toch maar even 'droog' oefenen... binnen op een zomerband!

In een wat andere vorm maak je dan toch weer even de 5 fasen mee van Ontkenning ( ... dit past nooit.. :mad:) tot Acceptatie / Victorie. :rolleyes:Echtgenote heeft 't gefilmd, kunnen we vooraf even kijken als we 't ooit nodig hebben.

View attachment 503416
DRINGENDE TIP: probeer het ook in gemonteerde toestand. Vergewis je er van dat de ketting aan de achterzijde van de band tegen niets aanschurkt. De test die jij uitvoerde slaagde bij mijn Volvo ook, totdat ik de ketting op het voorwiel in het eggie monteerde en de ketting aanliep tegen de schokdemper. Toen toch maar een loopvlakketting gekocht (en later ingeruild voor eenzelfde voor mijn model X (20"), uiteraard met bijbetaling)
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Net terug uit laax. Heenrit via wat ionity laders gereden en 1 supercharger, ongeveer 11 uur gereden. Terug via de navi en superchargers. Vond het gepriegel met zoeken van laders en abetterrouteplanner te veel gedoe. Dit komt vooral omdat het me niet helemaal duidelijk was hoe ik bij al die verschillende laders die abrb aangeeft moet betalen. Mijn maingau pas deed het bij ionity niet en wilde niet het risico lopen bij een ENBW/Aral/Innology charger te stranden.

Terugrit (ongeveer, percentages kloppen niet helemaal.), reistijd 10u rond.
upload_2020-1-23_10-43-13.png


Bij Aichsetten extra gestopt omdat we nodig naar de wc moesten :). Ritje van DE grens naar Aichsetten volle gas 180-200 gereden, hadden toch speling genoeg. Start met 92% in laax en kwamen met 40% bij Aichsetten aan. Rest van de rit grofweg 140120km/u op AP, maar door drukte ook langzamer gereden. Inclusief een baustelle van een kilometer of 40. Van Waldlaubersheim naar Horst 120km/u gereden omdat door de kou (-2 tot -4) en hoogteverschillen het verbruik wel opliep richting 245wh/km. Kwamen met 5% in Horst aan.

Over heen en terugreis was het verbruik 228wh/km. Bij geen van de SuC's dubbel gestaan.
 
Iemand toevallig in les carroz? Ik ga daar morgen heen en zie net dat de enige laadpaal in het dorp buiten bedrijf is, kan iemand misschien het tegendeel bevestigen? in de parkeergarage geen laadmogelijkheid (was daar vorig jaar ook). Hoopte dat ik niet zoveel in archamp hoefde te laden nu maar wel voor de zekerheid.
 
  • Helpful
Reactions: Superendo
Iemand toevallig in les carroz? Ik ga daar morgen heen en zie net dat de enige laadpaal in het dorp buiten bedrijf is, kan iemand misschien het tegendeel bevestigen? in de parkeergarage geen laadmogelijkheid (was daar vorig jaar ook). Hoopte dat ik niet zoveel in archamp hoefde te laden nu maar wel voor de zekerheid.
Wij zitten in Flaine, iets hogerop de berg. Daar is een publieke laadpaal alsook Destination Charging in het Pierre & Vacances Terrasses d'Eos, ook als je er niet verblijft, nog niet getest, doe ik later deze week want pas aangekomen. Zoals jij ook in Archamps geladen om met genoeg range de berg op te rijden.
 
Wij zitten in Flaine, iets hogerop de berg. Daar is een publieke laadpaal alsook Destination Charging in het Pierre & Vacances Terrasses d'Eos, ook als je er niet verblijft, nog niet getest, doe ik later deze week want pas aangekomen. Zoals jij ook in Archamps geladen om met genoeg range de berg op te rijden.[/QUO
Destination Charging in het Pierre & Vacances Terrasses d'Eos werkt prima, 3 laadpunten, 2 exclusief voor Tesla. Gratis, zelfs voor niet-gasten, enkel als je de auto laat staan betaal je €17 per nacht. Laadt aan +- 70 km/u. Even aanmelden aan de receptie en ze openen de garage voor je.
IMG_6858 (002).JPG
 
Schermafbeelding 2020-02-08 om 09.57.49.png
Vanaf vrijdag extra laadgelegenheid in het Ruhrgebied.
De noodvoorziening in Hilden zou dan volgens planning open moeten gaan.
bijgaand de foto. Er staan 16 stalls in totaal, als noodvoorziening voor de 40(!) V3 stalls die in de zomer klaar moeten zijn, en de 20 HPC chargers die Fastned daar ook bouwt.

Laadpark ligt in de "oksel" van het Kreuz Hilden (A3/A46) tussen Dusseldorf en Leverkusen.
Schermafbeelding 2020-02-08 om 10.14.39.png
 
Last edited:
View attachment 509170 Vanaf vrijdag extra laadgelegenheid in het Ruhrgebied.
De noodvoorziening in Hilden zou dan volgens planning open moeten gaan.
bijgaand de foto. Er staan 16 stalls in totaal, als noodvoorziening voor de 40(!) V3 stalls die in de zomer klaar moeten zijn, en de 20 HPC chargers die Fastned daar ook bouwt.

Laadpark ligt in de "oksel" van het Kreuz Hilden (A3/A46) tussen Dusseldorf en Leverkusen.
View attachment 509174

V3 met uitsluitend CCS?