Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Werk je ook nog wel eens, tussen al die ski-tripjes door? :)
Het is dit jaar inderdaad redelijk prijs, maar volgende week is echt de laatste keer. Nee, écht! (kortom, het is wachten tot iemand druk op me gaat zetten voor het paasweekeinde, eind maart).
Geloof me, tussendoor werk ik echt kei- en keihard...(kuch)...

Ik vraag me trouwens altijd hetzelfde af als ik lees over roadtrips van forumgenoten naar Noorwegen of tripjes naar autobeurzen.

Maar even back on topic. Ik overnacht vrijdag in Hotel Kaiserhof, bij de Supercharger Anif/Salzburg. Ga ik daar nog iemand van hier treffen?
 
O echt? Ik zit vanaf zaterdag een dorpje de berg over (Kleinarl) en kom normaal alleen skiënd door Flachauwinkel, maar dit is er eentje om te onthouden.

Heb er weer zin in, aanstaande vrijdag een tour-du-supercharger op weg naar Oostenrijk. Benieuwd of ik nog forumgenoten tref.

Nog een skidorpje daarachter (Zauchensee) in hetzelfde skigebied kan je ook prima laden als je wilt. Wel prettig dat je dan met 100% weer terug naar NL kan gaan eind vd week. De SUC bij hotel Kaiserhof sla ik zaterdagmorgen dan wel even over[emoji6].
 
Jammer van die Steak Wochen, gemiste kans. Zodra ik de Oostenrijkse grens over ben werk ik namelijk alleen nog maar aan het verbreken van mijn persoonlijk record wiener schnitzels in vierkante meters eten. Mét preiselbeeren jam.

Voor de Classics onder ons (niet de auto), "zo groot als een telefoonboek". De rest moet je uitleggen wat een telefoonboek was.
 
Nog een skidorpje daarachter (Zauchensee) in hetzelfde skigebied kan je ook prima laden als je wilt. Wel prettig dat je dan met 100% weer terug naar NL kan gaan eind vd week. De SUC bij hotel Kaiserhof sla ik zaterdagmorgen dan wel even over[emoji6].

Waar in Zauchensee is dat?

Misschien dat onze 6e trip van dit jaar naar dit dorp gaan. Ben namelijk sneeuw verslaafd !!!
 
Ik laad al voor het 2e jaar achter elkaar in de in de ondergrondse garage van Hotel Edelweiss in Götzens. Ook daar kennen ze de Tesla inmiddels :biggrin:

Op de heenweg trouwens ook nog SuC Lermoos aangedaan; niet omdat het nodig was maar just for fun :biggrin: Leuk stekkie......midden in het dorp 4 stalls
 
Even melden voor Sauerland liefhebbers: in Willingen zijn 2 type 2 laadpunten beschikbaar. Locatie: naast toeristeninfo gebouw. Kosten: gratis. Registratie: haal de laadpas op bij infobalie, ze vragen 50 euro borg of - in mijn geval - het rijbewijs. De kaart is alleen nodig om het laden te starten, dus je kunt hem direct terugbrengen en je borg of rijbewijs terugkrijgen. Op het moment dat je de auto loskoppelt is de laadpaal ook automatisch los (slim systeem, waarom hebben niet alle laadpalen dit?)
 
Jazeker, ik sta nu in Geiselwind. En het is er vol!
03ae3f89207bb68e9c83ec9992d7fe90.jpg
 
Nu Schweitenkirchen, slechts 3 auto's. Zelfde vriendelijke stel met jonge kinderen staat naast me. Altijd grappig hoe je supercharger na supercharger dezelfde mensen weer ziet. Nog één etappe tot Hotel Kaiserhof (Salzburg) en dan ben ik er wel weer klaar mee voor vandaag. Die laadstops maken het wel relaxed, maar in alle eerlijkheid wordt de reis voor je gevoel ook wel extra lang.