Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Op Waldlaubersheim en Erfstadt de etiquette gedaan van Tesla betreft het DeC programma. Zo kwamen we er dus achter dat er geen geld gevraagd mag worden voor het laden. Hangt er op een locatie maar 1 DeC dan mogen je wel wel weigeren als je geen hotelgast bent. Deze hangen dus meestal niet openbaar maar bv in een parkeergarage.
 
Klein verslag van onze wintersport :
Op donderdag vroeg vertrokken om via Urmond, Arlon en Nancy naar Muhlhouse te gaan. In Urmond stond ik allleen. Was er ook al vroeg. In Arlon stond ik troosteloos alleen en gelukkig hoefde ik daar niet lang te staan. In Nancy kwam ik rond lunchtijd aan. Ondertussen al 18 graden. Aangezien ik volledig vol wilde zijn, ben ik het winkelcentrum in gegaan en daar wat gegeten. Stond verder geheel alllen daar. Nadat ik bijna vol zat ben ik richting Colmar gegaan en daarna de snelweg af om daar verschillende binnenwegen te rijden in de Vogezen. Ik ben de Markstein, col de la schlucht, grand Ballon en Ballon d'alsace op gereden. Op de bovenste toppen lag sneeuw en werdt er geskied. De nacht door gebracht in het hotel naast de SuC in Mulhouse. De volgende dag vrouw en kinderen opgehaald in Bazel en ontbijt gedaan bij Marriott in Pratteln. Vol door naar Martigny. Daar 10 min laden en een sanitaire stop om vervolgens door te rijden naar Aosta. Daar gebruiken we de zaterdag om het skigebied Pila te bezoeken.

De terug weg doen we ook in twee stappen. Vrijdagmiddag vertrekken wederom naar Mulhouse voor de overnachting. In Martigny laden we iets bij om avond eten te doen in Egerkingen. Eenmaal aangekomen daar is het restaurant vol en besluiten we maar door te rijden naar ons overnachtings adres. We worden wederom prima ontvangen bij Golden Tulip in Mulhouse en we eten daar onze avondmaal en is zeer goed.

De zaterdagochtend stoppen we even bij de SuC in Straatsburg voor sanitair en koffie. Daarna door naar Waldlaubersheim waar het voor het eerst druk is. Veel NL ers die op pad gaan voor dr wintersport. Bedoeling was om hier langer te laden en te eten. Echt honger hebben we nog niet en om de SuC niet langer bezet te houden, besluiten we om naar Erfstadt te rijden en daar langer te laden. Doen daar een broodje bij de Subway. Gaan daar vol weg en rijden rustig het laatste stuk weg.
Op Waldlaubersheim na stonden we eigenlijk overal bij de SuC alleen. Een dag eerder vertrekken en de rest van de familie ergens onderweg ophalen en de terug reis in twee stappen te doen is goed bevallen. Bij de volgende wintersport zullen we het zo ook weer doen.
 
De zaterdagochtend stoppen we even bij de SuC in Straatsburg voor sanitair en koffie. Daarna door naar Waldlaubersheim waar het voor het eerst druk is. Veel NL ers die op pad gaan voor dr wintersport. Bedoeling was om hier langer te laden en te eten. Echt honger hebben we nog niet en om de SuC niet langer bezet te houden, besluiten we om naar Erfstadt te rijden en daar langer te laden. Doen daar een broodje bij de Subway. Gaan daar vol weg en rijden rustig het laatste stuk weg.
Op Waldlaubersheim na stonden we eigenlijk overal bij de SuC alleen. Een dag eerder vertrekken en de rest van de familie ergens onderweg ophalen en de terug reis in twee stappen te doen is goed bevallen. Bij de volgende wintersport zullen we het zo ook weer doen.
Lekker geskied, Carmody? Wij hebben weer enorm genoten.
Ik was eerlijk gezegd een beetje bang voor drukte op de terugweg, met een terugkerende regio Noord en naar het zuiden rijdende regio's midden en zuid. Vorig jaar heb ik al eens staan wachten bij een SuC (welgeteld drie minuten). Ik rijd, komende vanuit het Salzburgerland, daarom graag een wat oostelijkere route langs Gramschatzerwald, Malsfeld en Kamen. Uiteindelijk een iets langere route naar Noord-Holland, maar wel rustiger. Behalve bij Kamen eigenlijk nergens noemenswaardige drukte, dus dit is me weer goed bevallen.

Zo ga ik nu al jaren meerdere keren per jaar op wintersport, en eigenlijk is drukte bij de SuC's nog nooit een issue geweest. Het enige probleem wat ik heb meegemaakt was toen ik einde december, nota bene samen met jou Carmody, bij Bad Rappenau stond en deze SuC tijdelijk buiten werking was.
 
Misschien wat interessante info voor de Teslarijders die naar Zermatt willen. Ik heb van de Matterhorn Terminal in Täsch de volgende informatie ontvangen over hun laadstations:



Blijkbaar hebben ook ongeveer alle andere parkings in Täsch ondertussen een oplaadmogelijkheid, maar het is toch altijd praktischer om in het station te kunnen parkeren.

Eindelijk, goed zo! Is ook wel een interessant verhaal voor super-traag-laadpalen : stel dat 70% van de in Täsch ladende Tesla-rijders minstens drie dagen in Zermatt gaat skiën: wie van hen wil er nu na één dag Zermatt terug de trein naar beneden nemen om zijn auto in Täsch te gaan verplaatsen om een laadpaal vrij te geven ??? Dus zou een "gewoon" stopcontact (ladend aan 11 km/u of zo) veel beter zijn; geen specifieke "EV-laadpaal" nodig voor de meesten. Dit is ook iets dat we zowat alle wintersportbestemmingen diets moeten maken, lijkt me.
 
Last edited:
We zijn teruggekomen van een heerlijk weekje Brixen im Thale. We konden laden bij het appartement.
Vrijdagmiddag de 17de heen gereden tot Hausen bei Wurzburg, daar overnachten en zaterdagochtend verder gereden. Was wel druk op de weg maar geen files gehad en ook geen last van drukte bij de SuC`s.
Zaterdag de 25ste nog geskied tot 1300 uur, daarna even eten en toen met een volle MS teruggereden tot wederom Hausen bei Wurzburg.
Bij Hilpoltstein geladen (alle zes laders waren bezet en de toevoer was enorm traag).
Zondag verder gereden via Malsfeld en Kamen , beide stond iedere keer maar 1 andere MS.

Al met al heerlijke heen en terugreis gehad.
 
  • Like
Reactions: Sumon
Ook inmiddels weer terug van een weekje Livigno. Heenweg wel zeer druk, zaterdag de 18e bij SuC Maienfeld 2 wachtenden voor ons en 1 na ons. Omdat treintje Vereina tunnel een wachttijd van 3 uur had, uitgebreid gelunched bij Swiss Heidi Hotel. Verder geen wachttijden bij SuC wel enquete bij Waldlaubersheim en Erfstad.
 

Attachments

  • IMG_3865.JPG
    IMG_3865.JPG
    1 MB · Views: 73
  • IMG_3866.JPG
    IMG_3866.JPG
    718.9 KB · Views: 41
Voor 2e keer fantastische week met de familie gehad in www.hotelpostbezau.com/index-en.html . 22kw Dec. aanwezig met meerdere aansluitingen achter het hotel met gereserveerde plek. Erg goed eten en uitgebreide faciliteiten in het hotel met vriendelijke staff. Skigebied van buurddorp Mellau in Vorlaberg is vanuit NL het dichtstbijzijnde Alpen ski gebied. In Bezau zelf is ook spectaculaire slee afdaling via aparte gondel. Echte aanrader dit hotel/gebied, ook met kinderen.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Vandaag vanuit Ischgl naar huis, boven Eindhoven. Ik kon bij het hotel gewoon aan de stekker laden. Met 360 typical vertrokken, slechts 3 stops nodig gehad. Wat scheelt het veel als je bergaf gaat! Eerste SuC Ellwangen op 300 km van Ischgl, gewoon met doorrijden en 2km over aankomen. Daarna Hirschberg en Erfstadt. Erfstadt was volledig bezet. Gelukkig is het daar vrij saai en daarom was de laadtijd voor de meeste wagens beperkt. In Duitsland was het overvol op de snelwegen. we zijn meer tijd kwijt geraakt met files dan met laden.
 
Hoewel ik normaal zonder problemen naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland heb gewintersport met de Tesla gisteren op terugweg vanuit Frankrijk wel een dieptepunt qua laden......SuC Arlon. Aangekomen 1 lader vrij op deze meest bedroevende plek op aarde. Deze lader gaf echter 0 kW aan vermogen. Bellen gaf uitsluitsel: 'inderdaad meneer. nummer 3A heeft al enige tijd problemen, neemt u maar een andere lader.' Na even wachten andere lader kunnen nemen en met een whopping 28 kW aan het laden begonnen (had nog 12 km typical in de accu). Na nog ruim een uur laden op deze modderpoel zonder toilet of iets (en vrouw en kinderen moesten echt nodig) eindelijk genoeg om naar Machelen te kunnen. Mijn tip, vermijd deze SuC indien mogelijk. Ik begrijp niet dat Tesla hier deze SuC neergezet heeft. Circa 1,5 km verderop is een outlet centra met Mac en diverse andere horeca, lijkt mij een geschiktere plaats.

Overigens was ik ook al niet heel erg positief over Beaune (€4,60 voor ranzige automaatkoffie uit een vies kopje) en Machelen (meer dan een uur wachten op een hamburger en glaasje fris). Wat zijn dan de SuC's in Duitsland wat mij betreft een verademing!
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
vrijdag teruggekomen van skivakantie engelberg ( zwitserland )
slechts drie laadstops nodig gehad.
engelberg - nancy in 1 ruk gereden -> 345 km met een 75d ! ( bergaf scheelt echt veel )
in nancy in de quick 45 min gegeten en geladen.
daarna metz kopje koffie - arlon overgeslagen - en dan nivelles nog een colaatje.
slechts 1u:30m geladen op 800 km
de passagiers waren onder de indruk :)
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik was daar zaterdag ook op terugweg van wintersport. Het is daar inderdaad geen prettig zicht. Ze zijn daar een Van De Valk aan het bouwen dus volgend jaar beter. Het plaatsen van suc gaat nu eenmaal sneller dan een hotel. Ik maakte daar ook tegen mijn vrouw de opmerking dat een toilet ontbrak tenzij je wil gebruik maken van de werf toiletten.
Hoewel ik normaal zonder problemen naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland heb gewintersport met de Tesla gisteren op terugweg vanuit Frankrijk wel een dieptepunt qua laden......SuC Arlon. Aangekomen 1 lader vrij op deze meest bedroevende plek op aarde. Deze lader gaf echter 0 kW aan vermogen. Bellen gaf uitsluitsel: 'inderdaad meneer. nummer 3A heeft al enige tijd problemen, neemt u maar een andere lader.' Na even wachten andere lader kunnen nemen en met een whopping 28 kW aan het laden begonnen (had nog 12 km typical in de accu). Na nog ruim een uur laden op deze modderpoel zonder toilet of iets (en vrouw en kinderen moesten echt nodig) eindelijk genoeg om naar Machelen te kunnen. Mijn tip, vermijd deze SuC indien mogelijk. Ik begrijp niet dat Tesla hier deze SuC neergezet heeft. Circa 1,5 km verderop is een outlet centra met Mac en diverse andere horeca, lijkt mij een geschiktere plaats.

Overigens was ik ook al niet heel erg positief over Beaune (€4,60 voor ranzige automaatkoffie uit een vies kopje) en Machelen (meer dan een uur wachten op een hamburger en glaasje fris). Wat zijn dan de SuC's in Duitsland wat mij betreft een verademing![/QUOTE