Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Neem eventueel als laatste Supercharger “
Chambéry, France
1097 Avenue Des Landiers”.
Deze ligt net voor “Barberaz” maar ligt bij een winkelcentrum en nog een aantal eetgelegenheden.
Verder terplekke in de garage of je een stopcontact kan vinden en aan pluggen maar is niet echt nodig als je redelijk vol vertrokken bent in Chambery. Terug weg gaat omlaag dus daar is je verbruik nihil. Mocht je een stopcontact hebben in de garage dan opladen tot 90% en niet 100% want dan werkt regen niet.
 
Goedemorgen!
Alles wat je nodig heb vind je op deze pagina. Is gebaseerd op ervaringen van mede Tesla-rijders. Laat het overigens gerust weten als je aanvullend nog vragen hebt.

Je laatste Supercharger zal Maison Rouge zijn (61 Rue de la République 73000 Barberaz, France). Dan heb je nog 110 km te gaan. Omdat dat flink stijgt is het verstandig zo vol mogelijk te laden. Ter plekke zal je de auto weinig gebruiken. Beste is energy-savings aan te zetten. Via chargemap.com kan je zien welke lokale opties er zijn. Een DeC of gewoon een stopcontact in hotel/verblijfplaats voldoet doorgaans ook.

Egbert,

Dank voor je snelle reactie. Ik merk erg veel onzekerheid bij mij door onwetendheid. Mogelijk heb ik snel nog aanvullende vragen aan je.
 
  • Like
Reactions: jm71
@Superendo
.... bij een hotel die een SuC heeft. Je zou ook de Franse kant rijden naar Basel. Er zit een Novotel bij SuC Straatsburg.

Wij overnachten hier al jaren op weg naar Zwitserland. Zelfs in de zwarte weekenden relatief rustig rijden en een goede keuken. Kamers en ontbijt zijn goed en relatief goedkoop, Zeker als je al een aantal maanden vooraf boekt via de nieuwsbrief die ze regelmatig versturen. Wij huren er nu in de voorjaarsvakantie drie kamers voir 79 euro incl alles. En ik heb de Superchargers altijd tegenover mijn raam gehad en nig nooit vol gezien, hooguit één of twee auto’s.
 
Best gewoon vragen per mail aan het hotel. Zo kwam ik ook te weten dat de grote ondergrondse parking in Arc 1950 een Tesla charger en nog twee andere heeft. Staat nochtans nergens expliciet te vinden op het internet, zelfs niet bij de parkingbeheerder. Is jammer, want een geweldig verkoopsargument.