You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind 155 km per uur rijden met de AP raar ...
Is bedoeld voor je eigen veiligheid en die van anderen.
In Duitsland gaat AP automatisch naar 150 dacht ik. Hij staat op een offset van +10 zodat ik hem zelf terug kan zetten als ik langzamer wil.Ik vind 155 km per uur rijden met de AP raar ...
Is bedoeld voor je eigen veiligheid en die van anderen.
Waarom is dat raar? Is nou niet echt een vreemde snelheid op de Duitse snelweg. Persoonlijk vind ik tot 180 prima en daar boven moet je te vaak afremmen i.v.m. snelheidsverschillen. Dat is ook een snelheid waar veel cruisecontrol systemen bij diverse fabrikanten de lat leggen.
Ik vind de grens van 150 prima. Je moet ergens een grens stellen. Maar de blokkade voor de rest van de rit snap ik niet.Ja, ik was 240 km/u gewoon als maximum. Maar ik begrijp heel goed dat zeker bij autopilot 150 km/u als grens wordt gehanteerd.
M.i moet je dan veel te vaak stoppen om te laden, dus ik zou het sowieso niet aanbevelen.
Ik vind de grens van 150 prima. Je moet ergens een grens stellen. Maar de blokkade voor de rest van de rit snap ik niet.
Om AP weer te activeren moet hij even in P. Dit kan tijdens het rijden. 160 is het omslagpunt tussen efficiëntie en laadtijd. Dus 150 is een prima snelheid. Ik deed overigens in exact 10 uur 960km inclusief laden vanuit Oostenrijk. 96kmh gemiddeld vindt ik niet zo slecht op winterbanden 21”. Wel gestart met 100% Soc.Ik vind de grens van 150 prima. Je moet ergens een grens stellen. Maar de blokkade voor de rest van de rit snap ik niet.
Hoe wil je hem in P zetten tijdens het rijden?Om AP weer te activeren moet hij even in P. Dit kan tijdens het rijden. 160 is het omslagpunt tussen efficiëntie en laadtijd. Dus 150 is een prima snelheid. Ik deed overigens in exact 10 uur 960km inclusief laden vanuit Oostenrijk. 96kmh gemiddeld vindt ik niet zo slecht op winterbanden 21”. Wel gestart met 100% Soc.
Om AP weer te activeren moet hij even in P. Dit kan tijdens het rijden. 160 is het omslagpunt tussen efficiëntie en laadtijd. Dus 150 is een prima snelheid. Ik deed overigens in exact 10 uur 960km inclusief laden vanuit Oostenrijk. 96kmh gemiddeld vindt ik niet zo slecht op winterbanden 21”. Wel gestart met 100% Soc.
Met het stengeltje. Hij doet het niet echt maar is wel gereset.Hoe wil je hem in P zetten tijdens het rijden?
Het kan ook 170 zijn maar ik denk dat 21” dan minder efficiënt uitkomt dan 19”. Björn zegt 170.Weet je zeker dan 160 het omslagpunt is? Want dan vergeet je denk ik rekening te houden met op en af rijden van de snelweg naar de SuC cs.
Bij de model 3 ligt de optimale speed hoger (190km/u, zie 24u record video). Ionity laders vlak langs de snelweg en snelladen met 190kW maken veel verschil. Ik verwacht dat de Raven met ccs adapter en 145kW ook harder kan door de hyperchargers langs de Duitse autobaan.
Dan sta je om de 150 km bij de charger.
Bij 150 km/u sta je om de 300 km bij de charger.
300 km rijden tegen 190 km/u: 1u35min plus 45 min laden plus 5 min op en af rijden is 2u25min.
300 km rijden tegen 150 km/u: 2 uur.
Ik heb grote moeite om te geloven dat dit soort hoge snelheden bijdragen aan sneller op bestemming aankomen. Zeker ook als je rekening houdt met dat je waarschijnlijk nog veel meer gaat verbruiken vanwege steeds moeten vertragen en versnellen.
Alleen hoef je niet lang te laden... eerder 20minuten laden ipv de 45 die jij schets.
Met een Ionity lader van 200kW kom je wel verder dan 50% toch?Sinds wanneer zit de M3 in 20 minuten bijna vol?
Natuurlijk kun je tot 50% laden, maar dan krijg je twee stops van 20+5 min.
Ik rij pas 5,5 jaar Tesla, dus misschien mis ik iets. Maar ik denk het niet.
Ik ga dit ook zeker niet doen hoor. Maar Björn heeft er goed over nagedacht. Alles valt of staat met zo min mogelijk overhead per laadstop . De Tesla charger in bruchsal bijvoorbeeld is een ramp. Maar de ionity daar is aan de weg.Sinds wanneer zit de M3 in 20 minuten bijna vol?
Natuurlijk kun je tot 50% laden, maar dan krijg je twee stops van 20+5 min.
Ik rij pas 5,5 jaar Tesla, dus misschien mis ik iets. Maar ik denk het niet.
Ik ga dit ook zeker niet doen hoor. Maar Björn heeft er goed over nagedacht. Alles valt of staat met zo min mogelijk overhead per laadstop . De Tesla charger in bruchsal bijvoorbeeld is een ramp. Maar de ionity daar is aan de weg.