Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ben de afgelopen jaren met de model S op wintersport geweest en daar paste onze skies en snowboards allemaal in de auto. Dit jaar wil ik met de model 3 gaan maar daar gaat het niet passen. We zijn met z'n vieren en halve bank plat is erg krap lijkt me. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden om zijn skies / snowboards mee te nemen? (Heb helaas geen trekhaak)
SeaSucker ski is een aardige oplossing maar die zit ook redelijk hoog op je auto en lijkt veel wind te vangen
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: pati07
Ben de afgelopen jaren met de model S op wintersport geweest en daar paste onze skies en snowboards allemaal in de auto. Dit jaar wil ik met de model 3 gaan maar daar gaat het niet passen. We zijn met z'n vieren en halve bank plat is erg krap lijkt me. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden om zijn skies / snowboards mee te nemen? (Heb helaas geen trekhaak)
SeaSucker ski is een aardige oplossing maar die zit ook redelijk hoog op je auto en lijkt veel wind te vangen
- Bovenop; originele dakdragers + skikoffer?
- Binnenin; skiluik maken?
 
Met alle respect, 135km/h deur tot deur lijkt me sterk. Zelfs als je de tussenstops niet meeneemt in je berekening haal je dat gewoonweg niet.

Is wel te doen, maar niet gemakkelijk. Jaar of 10 geleden, of mss zelfs wel langer, ook zoiets gedaan: ‘s- nacht op een lege, niet besneeuwde snelweg in een getunede diesel met snelheden van ver boven de 200 p/u en alleen stoppen om te tanken.
 
Ben de afgelopen jaren met de model S op wintersport geweest en daar paste onze skies en snowboards allemaal in de auto. Dit jaar wil ik met de model 3 gaan maar daar gaat het niet passen. We zijn met z'n vieren en halve bank plat is erg krap lijkt me. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden om zijn skies / snowboards mee te nemen? (Heb helaas geen trekhaak)
SeaSucker ski is een aardige oplossing maar die zit ook redelijk hoog op je auto en lijkt veel wind te vangen

Toch een trekhaak laten monteren en dan een koffer voor op de trekhaak waar je ski’s in kwijt kan.

Dakkoffer gaat je veel range kosten. En daarvoor moet je de dakdragers van Tesla gebruiken, die nogal eens zorgen voor problemen.
 
Ben de afgelopen jaren met de model S op wintersport geweest en daar paste onze skies en snowboards allemaal in de auto. Dit jaar wil ik met de model 3 gaan maar daar gaat het niet passen. We zijn met z'n vieren en halve bank plat is erg krap lijkt me. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden om zijn skies / snowboards mee te nemen? (Heb helaas geen trekhaak)
SeaSucker ski is een aardige oplossing maar die zit ook redelijk hoog op je auto en lijkt veel wind te vangen

Het lijkt me dat zonder trekhaak je enige opties zijn om iets op je dak te monteren of toch een bankdeel plat te gooien. Of natuurlijk te kijken voor een aftermarket trekhaak en hier dan een box op te monteren.

Ik verwacht zelf deze wintersport (voor het eerst) met de M3 op skivakantie te gaan en weet ook nog niet wat ik ga doen voor m'n snowboard. Zo'n MFT BlackBox ziet er op zich wel interessant uit, maar is wel meteen weer een enorm gevaarte (en ook vrij duur).

Ik vraag me dan ook vooral af hoeveel range ik ga inleveren met zo'n SeaSucker met alleen een snowboard (evt zonder bindingen). Met 2 kleine kinderen achterin verwacht ik niet te gaan racen, dus misschien dat het met zo'n 110 km/u nog wel mee gaat vallen.
 
Midden in de nacht ofzo?
Afgelopen twee jaar was het zowel op de vrijdag als op de zaterdag stervensdruk overdag.
Ik boek eigenlijk altijd zondag t/m zondag... Rij dan om 4.00 uur 's ochtends weg.

Met alle respect, 135km/h deur tot deur lijkt me sterk. Zelfs als je de tussenstops niet meeneemt in je berekening haal je dat gewoonweg niet.
Zonder tussenstop meegenomen 147 km/h ;-)

Is wel te doen, maar niet gemakkelijk. Jaar of 10 geleden, of mss zelfs wel langer, ook zoiets gedaan: ‘s- nacht op een lege, niet besneeuwde snelweg in een getunede diesel met snelheden van ver boven de 200 p/u en alleen stoppen om te tanken.
Je hebt geen getunede diesel nodig... Dit is een standaard Passat Variant 1.6 TDI met DSG zonder box op het dak.
Haalt volgens het boekje maximaal 205 km/h. Dus een kwestie van constant doorrijden en de 2 tank/plas stops kort houden... ook hier zie je dat het verbruik hoger ligt bij een ICE auto.

IMG_9492.jpg
 
Alles is relatief.... maar afgelopen 2 jaar met de carnaval-vakantie naar Oostenrijk zonder enig issue (in een diesel).... En dan praat ik over een gemiddelde van 135km/h deur tot deur
Ik heb jaren dit soort scores proberen te halen. Einden 240kmh gereden maar een gemiddelde van 127kmh uit Italië was toch wel mijn max. Ik vond 96 gemiddeld vanuit de wintersport afgelopen februari inclusief eten en koffie én opladen daarom ook wel erg netjes. Zeker omdat de Fernpas ook in onze route zat.
 
Ik heb jaren dit soort scores proberen te halen. Einden 240kmh gereden maar een gemiddelde van 127kmh uit Italië was toch wel mijn max

Niet gek, maar je kunt niet een rit vergelijken waarbij 90% wellicht over de autobahn gaat vs. een rit waar dat wellicht maar 30% is.

In het voorbeeld boven is het gereden van/naar Nijmegen. Ik woon in omgeving Rotterdam en voor ik Nederland uit ben staat m'n gemiddelde al op 95km/h en dat is hoog ingeschat.