Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand ervaring met opladen in Sölden Oostenrijk? Ik heb daar vorig jaar mogen laden met 3 fasen maar krijg nu een slap verhaal dat het niet goed is voor de installatie. Ze hebben hier een timmerfabriek en een machine waarmee ze het resthout hakselen voor de kachel. (Kost volgens mij onnoemelijk veel energie) Dan zoek ik voor volgend jaar wel een fatsoenlijke destination accomodatie. We zitten hier al 6 jaar en als men dan zo met zijn klanten omgaat trek ik mijn conclusie wel. Als iemand tips heeft hoor ik dat graag.
 
Ik was vorige week op wintersport in Grächen, Zwitserland. volgens tesla zouden daar twee destination chargers zijn in een publieke garage, maar die bleken er niet te zijn. Gelukkig nog wel een andere optie in het dorp die naar NewMotion/ shell recharge luisterde. Toch wel even schrikken als de verwachte laad optie er niet is en de dichtstbijzijnde 15 km verderop zou zijn... weet iemand of en hoe je kan melden dat de destination chargers er niet zijn?
 
Ik was vorige week op wintersport in Grächen, Zwitserland. volgens tesla zouden daar twee destination chargers zijn in een publieke garage, maar die bleken er niet te zijn. Gelukkig nog wel een andere optie in het dorp die naar NewMotion/ shell recharge luisterde. Toch wel even schrikken als de verwachte laad optie er niet is en de dichtstbijzijnde 15 km verderop zou zijn... weet iemand of en hoe je kan melden dat de destination chargers er niet zijn?
Je hebt dus bij de betreffende hotels gevraagd of ze Tesla laders hadden en die hadden ze niet?
 
De chargers zouden in een publieke garage zijn, geen loket om na te vragen. Maar die waren er echt niet te vinden.
Gekke is, dat het scherm van de tesla aangaf dat daar de opladers moesten zijn, maar dat als je op tesla site kijkt, er überhaupt geen DeC in Grächen staat?
 
De chargers zouden in een publieke garage zijn, geen loket om na te vragen. Maar die waren er echt niet te vinden.
Gekke is, dat het scherm van de tesla aangaf dat daar de opladers moesten zijn, maar dat als je op tesla site kijkt, er überhaupt geen DeC in Grächen staat?
Je bent niet toevallig vorig jaar daar al geweest?
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Ook een tip is ruitontdooier mee te nemen. Ondanks het voorverwarmen van het interieur had ik twee vastgevroren deuren. Eén van de passagiers trok hem toch open, zonder dat het raam was gezakt. Het gevolg een bult gekraak en een deur die niet meer dicht wil zonder de chromestrip te raken.

Uiteindelijk na een tijdje toch de deur dichtgekregen, maar met ruitontdooier was het denk ik een stuk eenvoudiger gegaan. Duidelijk designed in California :)
 
Ook een tip is ruitontdooier mee te nemen. Ondanks het voorverwarmen van het interieur had ik twee vastgevroren deuren. Eén van de passagiers trok hem toch open, zonder dat het raam was gezakt. Het gevolg een bult gekraak en een deur die niet meer dicht wil zonder de chromestrip te raken.

Uiteindelijk na een tijdje toch de deur dichtgekregen, maar met ruitontdooier was het denk ik een stuk eenvoudiger gegaan. Duidelijk designed in California :)
Ventilatie binnen op raam richten.
Of lauw water is ook prima
 
Voor de Tesla rijders die willen laden op weg naar de Maurienne vallei: de SuC in Chambery (aan de shoppingmall) wordt uitgebreid van 4 naar 18 stuks.
Maar op zaterdag ga ik daar nooit meer heen. Wat een krioelende, drukke en onoverzichtelijke bende is het daar dan met al die winkelbezoekers. De horeca op zaterdag is evenzo druk en de loopafstanden zijn groot. Geef mij maar wat kleiners en overzichtelijker.
 
Overigens deed de M3 (LR AWD, Pirelli winterbanden) het vandaag top op de besneeuwde bergweggetjes. Beter dan menig SUV met 4WD die hevig naar grip zochten.
 

Attachments

  • AFE5AD40-5BBF-43AE-9ACB-56EDDEEB30FE.jpeg
    AFE5AD40-5BBF-43AE-9ACB-56EDDEEB30FE.jpeg
    283.8 KB · Views: 68
Dat is een hele goeie. Stel dat je daar aan een stekker gestaan hebt dan komt hij als lader in je navi te staan. Dus niks funny aan maar gewoon hoe het werkt.

aha, goed om te weten dat de tesla die opslaat. Alleen in dit geval was ik nog niet eerder daar geweest.
Hoe dank ook, geen dramatisch probleem, gelukkig was er een andere laadpaal, die ik met NewMotion kon gebruiken, maar ik weet wel dat ik niet altijd moet vertrouwen op de auto als het gaat om vermelding van laadpalen.