Dit zijn screenshots van een planning, niet van een daadwerkelijk gereden route right?
Yes, maar ik rij eigenlijk altijd exact het plan tenzij de situatie bij een SuC tijdens de rit veranderd.
Over het algemeen sta ik zelden korter stil maar soms wel wat langer. Niet door de laadsnelheid maar human factors
. Maar als ik dus langer stil sta houd het in dat m'n volgende stop korter is. Zelden is het zo geweest dat het dan sneller is om dan de volgende SuC over te slaan.
ABRP houdt rekening met de laadcurve. Tijdens het rijden rij ik altijd tegen de destination SoC aan. Over het algemeen is ABRP super nauwkeurig en over de jaren heen is de Tesla planner in de meeste gevallen net zo nauwkeurig.
Probleem van Tesla nav is dat veel maximum snelheden niet kloppen. ABRP klopt vaker wel (ook niet 100%, maar wel beter). Hierdoor zijn de inschattingen van ABRP vaak beter. Ik heb de limiet ingesteld op 135km/u, en vmax+5% bij 0 graden en goed weer. Is het slechter weer dan zal ik iets van het gas af moeten maar meestal gaat dan automatisch al is het niet omdat b.v. in Frankrijk je sowieso langzamer moet rijden dus dat compenseert mooi het verbruik.
Ik wijk soms al van te voren van het plan af. Deze routes b.v. heb ik nog niet op google maps naar de SuC's gekeken. Misschien wil ik er helemaal niet stil staan
. Door dan sommige SuC's op negeren te zetten maakt ABRP gewoon een perfect plan.
Sterker, ik kan met ABRP ook zeggen.. ga hier een uur laden. Als de stop b.v. 40 minuten is maar denk dat ik daar echt even wil slapen dan maak ik er een uur van zodat ik met kwijl op m'n kussen wakker schrik van de wekker, kan ontkoppelen en weer kan racen