Hoeveel km en hoeveel keer geladen ?
Ik zei toch heen en terug
Ogenschijnlijk 5 keren in elke richting, maar die 5e keer heen was natuurlijk ook om te kunnen terug keren.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoeveel km en hoeveel keer geladen ?
Dat is precies de reden waarom het(route over frankrijk) rustiger is: het kost meer.(Tol, Mont Blanc tunnel). Comfort kost dus geldJa dat is nog een twijfelgeval bij ons, rijden via Duitsland en Zwitserland, of door Frankrijk. Qua afstand/tijd is het om het even, maar ik denk dat Duitsland wellicht handiger is omdat daar meer superchargers lijken te zijn (mogelijk ook meer V3). Misschien scheelt het ook qua tol e.d., nog even verder in verdiepen.
Frankrijk is duurder door de tol, daar kom je niet onderuit. Is de dichtheid aan superchargers in Duitsland echt hoger? Tenslotte heb je er maar een paar nodig (M3 LR) en en op de route naar Lyon zijn nu ook V3 laders bij Nancy en Dijon. Blijft dat gat tussen Nancy en Dijon, met alleen het hopeloze Val de Meuse in het midden. Ver van de snelweg, V2 laders en troosteloos. Maar vergeet niet dat je ook gebruik kunt maken van Ionity. Dat is laden op 250 kW tegen 87 cent per minuut, dus als je leeg aankomt en een kwartiertje laadt is dat niet duurder dan TesLa. Je moet dan wel wat voorbereiden door je aan te melden en evt. een pas te kopen.Ja dat is nog een twijfelgeval bij ons, rijden via Duitsland en Zwitserland, of door Frankrijk. Qua afstand/tijd is het om het even, maar ik denk dat Duitsland wellicht handiger is omdat daar meer superchargers lijken te zijn (mogelijk ook meer V3). Misschien scheelt het ook qua tol e.d., nog even verder in verdiepen.
Frankrijk is duurder door de tol, daar kom je niet onderuit. Is de dichtheid aan superchargers in Duitsland echt hoger? Tenslotte heb je er maar een paar nodig (M3 LR) en en op de route naar Lyon zijn nu ook V3 laders bij Nancy en Dijon. Blijft dat gat tussen Nancy en Dijon, met alleen het hopeloze Val de Meuse in het midden. Ver van de snelweg, V2 laders en troosteloos. Maar vergeet niet dat je ook gebruik kunt maken van Ionity. Dat is laden op 250 kW tegen 87 cent per minuut, dus als je leeg aankomt en een kwartiertje laadt is dat niet duurder dan TesLa. Je moet dan wel wat voorbereiden door je aan te melden en evt. een pas te kopen.
Bij ionity kan je zonder voorbereiden met je credit card op de laadpaal betalen. En tarief in Frankrijk is volgens laadpastop10 maar €0,35Maar vergeet niet dat je ook gebruik kunt maken van Ionity. Dat is laden op 250 kW tegen 87 cent per minuut, dus als je leeg aankomt en een kwartiertje laadt is dat niet duurder dan TesLa. Je moet dan wel wat voorbereiden door je aan te melden en evt. een pas te kopen.
Dan had ik dus gewoon gelukkig zondag150 km/u rijden in Duitsland Is alleen mogelijk als je ‘s nachts rijdt. Mijn ervaring is dat je wel snel mag rijden maar dat het bijna nergens kan door drukte en de eindeloze baustellen. Afgelopen zomer op terugweg vanuit Italie ben ik snel de Mont Blac tunnel ingedoken om in Frankrijk weer heerlijk 130 km/u te rijden. Iets minder snel dan die 150, maar het kan tenminste vrijwel overal.
Nancy naar Dijon is rond de 220 km. Met een 3 haal je dat makkelijk als je tot 70% laad.Frankrijk is duurder door de tol, daar kom je niet onderuit. Is de dichtheid aan superchargers in Duitsland echt hoger? Tenslotte heb je er maar een paar nodig (M3 LR) en en op de route naar Lyon zijn nu ook V3 laders bij Nancy en Dijon. Blijft dat gat tussen Nancy en Dijon, met alleen het hopeloze Val de Meuse in het midden. Ver van de snelweg, V2 laders en troosteloos. Maar vergeet niet dat je ook gebruik kunt maken van Ionity. Dat is laden op 250 kW tegen 87 cent per minuut, dus als je leeg aankomt en een kwartiertje laadt is dat niet duurder dan TesLa. Je moet dan wel wat voorbereiden door je aan te melden en evt. een pas te kopen.
vind ik dat boven 150km/h het windgeruis zo lawaaiig wordt dat ik het niet meer comfortabel vind.
Oordopjes in of noise cancelling headphones
De tijdwinst bij 180+ is naar mijn ervaring zeer beperkt. Bij lagere snelheden rijd het veel relaxter en je verliest relatief weinig tijd. Een extra sanitaire stop leverde in het ICE tijdperk meer tijdsverlies op dan het verschil in snelheid.In mijn vorige auto's reed ik altijd met 180+ richting wintersport. Met de Tesla (model 3LR AWD 19") vind ik dat boven 150km/h het windgeruis zo lawaaiig wordt dat ik het niet meer comfortabel vind. Verder probeer ik zoveel mogelijk met het verkeer mee te rijden, maar meestal 130-132 aan te houden. Op stukken waar de gemiddelde snelheid hoger ligt rij ik dan rond de 150.
Heb wel een extra stop ingelast voordat ik de bergen in ging, had geen idee wat het verbruik zou gaan doen berg op, maar dat bleek reuze mee te vallen.
Heb je een linkje naar dat tarief van 0,35 (per minuut of kWh?) ik kan dat niet vinden op laadpastop10.Bij ionity kan je zonder voorbereiden met je credit card op de laadpaal betalen. En tarief in Frankrijk is volgens laadpastop10 maar €0,35
Je hebt gelijk, ik ben nog niet gewend aan die charger bij Nancy en ging uit van Supercharger Metz naar Dijon. Dan heb je Val de Meuse wel nodig. Overigens staat daar nu ook een hotel, dus minder troosteloos. Misschien ga ik de koffie daar maar eens testen op de volgende trip.Nancy naar Dijon is rond de 220 km. Met een 3 haal je dat makkelijk als je tot 70% laad.
Ik heb zojuist Metz Dijon gedaan. Dat was prima te doen. Vertrokken met rond de 75% lading en we kwamen daar met 10% aan. Het was onderweg wel heel druk omdat komende week noordoost Frankrijk op de ski’s gaat staan. Het verbruik met regen en vijf man plus bagage in de auto valt toch wel elke keer tegen. Waar ik afgelopen zondag binnen acht uur uit de Bourgogne naar huis reed in mijn eentje, duurde het nu 10 uur de andere kant op.Je hebt gelijk, ik ben nog niet gewend aan die charger bij Nancy en ging uit van Supercharger Metz naar Dijon. Dan heb je Val de Meuse wel nodig. Overigens staat daar nu ook een hotel, dus minder troosteloos. Misschien ga ik de koffie daar maar eens testen op de volgende trip.
TarievenHeb je een linkje naar dat tarief van 0,35 (per minuut of kWh?) ik kan dat niet vinden op laadpastop10.
Tarieven
€0,35 /kWh bij het 'passport' abonnement. Zonder abonnement geldt het gast tarief: €0,79/kWh via creditcard of app, via een laadpas gelden de laadpas tarieven. In Frankrijk en Finland is het tarief €0,35/minuut.
Ionity Passport | Laadpas Top 10
Ionity stations zijn in het buitenland zoals in Italië veilige havens. Ook als je geen abonnement of laadpas (bij je) hebt kun je met je creditcard terecht. In Duitsland zijn Ionity stations sinds 2022 behoorlijk druk door hun combinatiedeals op laadpassen van Duitse automerken. Volg de...laadpastop10.nl
Goede samenvatting. Wel weer lastig dat zowel bij Chargemap als Maingau (dat zijn de twee kaarten die ik heb) staat dat ze 0,87 per minuut in rekening brengen. Qua kosten kun je dan blijkbaar beter met je creditkaart afrekenen. Moet je voor het gebruik van je creditkaart vooraf nog door hoepels springen?Zonder abonnement is het tarief in frankrijk 0,79 per minuut (niet per kWh).
En daardoor (als je redelijk leeg aankomt) een prima alternatief voor Tesla SuC (qua prijs).