Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opdrachtbevestiging

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, aan jullie natuurlijk :biggrin:.
Dit bericht is aan Tesla gericht:Ik ben ik rouw. Het voelt een beetje alsof ik het uitgemaakt heb met een vriendinnetje dat vreemdgaat, maar waar ik nog wel erg verliefd op ben. Maar dat kwam vroeger ook altijd goed, dus ook nu zal het alleen wat tijd nodig hebben.

Ik heb mezelf daarnet ter troost een grote doos technisch Lego cadeau gedaan, dus dat komt wel goed. (Mijn leven werd een stuk gemakkelijker nadat ik voor mezelf gewoon toegegeven had dat ik een nerd ben :wink:)

Niet dat ik denk dat je het nog gaat terugdraaien, maar toch dit nog even.
Heb je voor jezelf de financiële ruimte voor aanschaf van een S kunnen scheppen zonder enig (0%) risico te nemen?
Daar geloof ik niks van.
En is je 'fiscus-risico' dan groter of kleiner?
Ik denk kleiner.

Hoe dan ook, veel plezier met je bouwpakket :biggrin:
 
Niet dat ik denk dat je het nog gaat terugdraaien, maar toch dit nog even.
Dat ligt er maar net aan. Een week geleden is mij duidelijk te kennen gegeven dat Tesla geen bijgewerkte opdrachtbevestiging gaat verstrekken. Wel hebben ze aangegeven dat klanten vanaf begin deze week een actuele opdrachtbevestiging van MyTesla kunnen downloaden, maar dat is duidelijk niet gebeurd. Er zijn wel wat Nederlandse documenten bijgekomen, maar daar is het bij gebleven. Volgende week wordt er een nieuwe grondkabel gelegd voor mijn elektriciteitsaansluiting en dat ga ik me natuurlijk niet allemaal op de hals halen als die auto niet komt.

Het punt wat er hier toe doet is dat Telsa mij een auto met fiscale voordelen verkocht heeft, hele spreadsheets met uitgewerkte voorbeelden zijn me voorgeschoteld, maar dat Tesla het vertikt om even 10 minuten de tijd te nemen om het daarvoor noodzakelijke document op te stellen.

Met andere woorden; Het gaat er niet om of ik (of elke andere koper) zich de auto kan veroorloven zonder fiscalen voordelen. Het gaat erom of ik (of elke andere koper) zonder fiscale voordelen de auto de prijs waard vindt. Ik vind persoonlijk van niet, maar voor anderen is dat wellicht anders. Maar ook zij zullen teleurgesteld zijn als de prijs uiteindelijk hoger blijkt te liggen dan de prijs waarop zij hun beslissing gebaseerd hebben.
 
Last edited:
MindBender, ik begrijp je frustratie. Is het niet misschien een optie dat je je subsidie aanvraag nu laat staan zoals hij is? Je hebt dan een opdrachtbevestiging (van voorheen, de koopovereenkomst die digitaal is ondertekend door Tesla) die exact overeenkomt met het bedrag dat je hebt aangevraagd. Na de uiteindelijke definitieve factuur, zodra je de auto hebt, kun je dan nog pogen om zo'n herziening in te dienen. In het ergste geval 'kost' je dat dan een paar honderd euro in gemiste subsidies. In het beste geval heb je alles 100% legaal gedaan (wat ik ook erg kan respecteren) én heb je gewoon de subsidie waar je recht op hebt. Of zie ik nu toch iets over het hoofd?
 
Dude. The real story of our life is...
Make it happen.
Je hebt gelijk! Heb nu Offspring - Self Esteem op staan, ja echt. Zal maar even een ander plaatje zoeken dan.

Dank je; Ik had het nodig :-D

- - - Updated - - -

MindBender, ik begrijp je frustratie. Is het niet misschien een optie dat je je subsidie aanvraag nu laat staan zoals hij is?
Helaas niet.
Je hebt dan een opdrachtbevestiging (van voorheen, de koopovereenkomst die digitaal is ondertekend door Tesla) die exact overeenkomt met het bedrag dat je hebt aangevraagd. Na de uiteindelijke definitieve factuur, zodra je de auto hebt, kun je dan nog pogen om zo'n herziening in te dienen. In het ergste geval 'kost' je dat dan een paar honderd euro in gemiste subsidies. In het beste geval heb je alles 100% legaal gedaan (wat ik ook erg kan respecteren) én heb je gewoon de subsidie waar je recht op hebt. Of zie ik nu toch iets over het hoofd?
Was dat maar zo, dat was ook mijn eerste suggestie. Dat beetje voordeel over die €1.600 voor die tweede lader kunnen me gestolen worden; Dat is me een tweede keer indienen niet waard. Het probleem is dat het bedrag op de eindfactuur gelijk moet zijn aan het bedrag in de aanvraag. De aanvraag kan niet gebruikt worden voor een factuur met een ander bedrag, wat in het ergste geval betekent dat ik geen recht hem op de VAMIL en MIA regelingen.

Waarschijnlijk is er geen hond bij de belastingdienst het het controleert, maar een regering in (geld)nood maakt rare sprongen. En daarnaast houd ik mezelf gewoon aan de wet, anders had ik zelf dat PDF-je wel even aangepast.
 
Hmm, ok. Misschien kan Tesla garanderen dat ze de 'upgrade' op een losse factuur factureren tegen de tijd de auto komt? Iets met een handtekening van een hoge Tesla pief? Net zoals sommige mensen zwart op wit de 2013-garantie hebben gekregen van een hoge EU pief binnen Tesla. Ik kan me namelijk voorstellen dat op dit moment de automatisering binnen Tesla de beperkende factor is.

Hierdoor komt er echter nog wel een vraag naar boven bij mij. Komen alle dingen die je nog bij de Delivery Specialist besteld (winterbanden, service, etc) op een losse factuur te staan? Kunnen de Signatures hier misschien wat over zeggen?
 
Misschien kan Tesla garanderen dat ze de 'upgrade' op een losse factuur factureren tegen de tijd de auto komt?
Kunnen vast, maar willen niet (Ze bankieren duidelijk niet (meer) bij Frieslandbank). Dat was namelijk mijn eerste voorstel. Sterker nog, ik heb ze aangeboden om het onmiddellijk te betalen, zelfs zonder onmiddellijk een factuur te hebben.
Iets met een handtekening van een hoge Tesla pief?
Dat is niet eens nodig. Strict genomen moet de opdrachtbevestiging zijn ondertekend, maar door mij, de opdrachtgever.
De Motor Vehicle Purchase Agreement die ik in PDF-vorm kreeg na finaliseren volstaat gewoon, in het meest stricte geval met mijn handtekening erop. Dat bestand is niet eens digitally signed; Met de juiste software kan ik het zo veranderen. Maar daar is een word voor: Fraude.
En als ik het kan, weet ik zeker dat mensen bij Tesla het ook kunnen. En als zij het doen, is het volstrekt legitiem. Ze mogen het wat mij betreft zelfs ombouwen tot een supplement op het reeds ontvangen document. Ze mogen zelfs een compleet ander document opstellen, zij het als nieuwe opdrachtbevestiging, zij het als supplement op de bestaande.
Net zoals sommige mensen zwart op wit de 2013-garantie hebben gekregen van een hoge EU pief binnen Tesla.
Ik heb zo'n document. En die is ook niet digitally signed. Interesse? Hij is zo aangepast op elke willekeurige naam...
Ik kan me namelijk voorstellen dat op dit moment de automatisering binnen Tesla de beperkende factor is.
Ik niet meer, want een supplement getypt op een oude mechanische Remington zou al volstaan, zolang het lint niet uitgedroogd is tenminste.
Hierdoor komt er echter nog wel een vraag naar boven bij mij. Komen alle dingen die je nog bij de Delivery Specialist besteld (winterbanden, service, etc) op een losse factuur te staan? Kunnen de Signatures hier misschien wat over zeggen?
Ik heb horen zeggen dat die op de naar keuze op een aparte factuur of op de eindfactuur gezet kunnen worden zodat je er ook MIA/VAMIL over krijgt. Maar dat laatste zal niet opgaan als je de extra prijs al niet in je aanvraag hebt zitten.
 
De reden dat je afziet van de koop is: "Het probleem is dat het bedrag op de eindfactuur gelijk moet zijn aan het bedrag in de aanvraag. ". Maar waar staat die regel? Op de website van Agentschap NL staat: "U kunt, nadat het definitieve bedrag bekend is de eventuele resterende kosten melden middels een vervolgmelding. U kunt op het meldingsformulier aangeven dat de melding een vervolgmelding betreft."

Kortom, je hebt nu een melding netjes gedaan, en over een paar maanden valt het bedrag wat hoger uit, geen probleem, vervolgmelding doen. Volgens mij netjes zoals de wetgever zegt.
 
De reden dat je afziet van de koop is: "Het probleem is dat het bedrag op de eindfactuur gelijk moet zijn aan het bedrag in de aanvraag. ". Maar waar staat die regel?
Correct.
Op de website van Agentschap NL staat: "U kunt, nadat het definitieve bedrag bekend is de eventuele resterende kosten melden middels een vervolgmelding. U kunt op het meldingsformulier aangeven dat de melding een vervolgmelding betreft."
De vervolgmelding kennen is in het leven geroepen om het verschil aan te geven tussen eerder geschatte, nog niet echt vaststaande, bedragen. Maar daar is hier geen sprake van, want de bedragen stonden bij aanvraag vast.
Kortom, je hebt nu een melding netjes gedaan, en over een paar maanden valt het bedrag wat hoger uit, geen probleem, vervolgmelding doen. Volgens mij netjes zoals de wetgever zegt.
Daar is de vervolgmelding eigenlijk niet voor bedoeld, maar dat durf ik wel aan. Het probleem blijft echter dat ik voor die vervolgmelding een óf een bijgewerkte opdrachtbevestiging, óf een supplement op de bestaande opdrachtbevestiging, óf een eindfactuur nodig heb. Die eerste twee krijg ik niet en die derde komt nooit op tijd (binnen 3 maanden na aangaan verplichting).

- - - Updated - - -

Als ik Tesla was had ik direct de aanbetaling terugbetaald denkende: die wil ik niet als klant hebben 
Wat jij zou doen doet hier gelukkig niet ter zake. En je mag mij best een zeurpiet vinden, hoor, maar mijn vraag is niet meer dan redelijk. Maar als je je eraan stoort: je hoeft deze thread natuurlijk niet presé te lezen.

Je zou je ook kunnen afvragen wat zoiets zou zeggen over de arrogantie van het bedrijf waar jij over twee maanden >€100k gaat inleveren en wat je van ze kunt verwachten als je over 4 maanden een probleem met je auto hebt. Bij de meeste bedrijven gaat de bereidwilligheid om problemen op de lossen niet omhoog nadat de betaling is ontvangen. En geloof me; Niemand wordt beter van zakendoen met bedrijf dat alleen zaken wil doen met fanboys, die alles voor zoete koek slikken. Ook de fanboys niet.
 
Ik moet het je vragen Fred: Are you too sexy for your car? Too sexy by far? En geld dat ook voor voor een Model S?!

Ik heb wel wat weg van die gast van Right_Said_Fred, qua muscles en haircut, maar of dat (too) sexy is laat ik aan mijn vrouw over.

Ik heb overigens met stijgende verbazing het vervolg van dit topic gelezen. Ik vraag me af of je diep van binnen die auto eigenlijk misschien helemaal niet wilt. Het voelt (althans, zo komt het op mij over) alsof je een reden zoekt om ervan te kunnen afzien.

Enkelen hebben al duidelijk uitgelegd dat er niks mis is als je een aanvraag hebt ingediend en vervolgens een vervolgmelding doet als er wat is veranderd. Dat hele verhaal over de letter van de wet komt op mij over als een excuus. Er is geen belastinginspecteur die jouw MIA/Vamil-aanvraag zal afkeuren omdat er later nog een optie bij is gekomen. Aanvragen worden afgekeurd omdat ze hoger zijn dan wat er in werkelijkheid is betaald, of omdat ze te laat na het aangaan van de investeringsbeslissing zijn ingediend, of omdat het bedrijfsmiddel te laat in gebruik is genomen. Niet omdat er een optie bij is gekomen en je daarvoor een vervolgmelding hebt gedaan (of zelfs helemaal geen melding hebt gedaan, maar ook geen belastingaftrek over claimt). Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk als je het hierop zou laten afketsen. De enige zinnige reden die ik dan ook kan bedenken is dat je twijfels hebt over je aankoopbeslissing. Want als je werkelijk die auto wilt, dan laat je het niet op zoiets stranden.

Sorry als ik te hard overkom, het is niet mijn bedoeling je te beledigen. Maar ik wil je wel 'wakker schudden'. Ik zou je heel graag in een Model S zien en vind het erg triest als het vanwege zoiets futiels zou mislopen. Ik denk dat je de ervaring van je leven zult missen.
 
Ik heb overigens met stijgende verbazing het vervolg van dit topic gelezen. Ik vraag me af of je diep van binnen die auto eigenlijk misschien helemaal niet wilt. Het voelt (althans, zo komt het op mij over) alsof je een reden zoekt om ervan te kunnen afzien.
Het is precies andersom; Diep van binnen wil ik hem dolgraag.
Enkelen hebben al duidelijk uitgelegd dat er niks mis is als je een aanvraag hebt ingediend en vervolgens een vervolgmelding doet als er wat is veranderd. Dat hele verhaal over de letter van de wet komt op mij over als een excuus.
Mijn boekhouder doet de aanvraag gewoon niet als ik ik de papieren niet aanlever. En als hij het niet doet, lijkt het met niet verstanding om het alsnog zelf te doen, want hij weet er meer van dan ik.
Er is geen belastinginspecteur die jouw MIA/Vamil-aanvraag zal afkeuren omdat er later nog een optie bij is gekomen. Aanvragen worden afgekeurd omdat ze hoger zijn dan wat er in werkelijkheid is betaald, of omdat ze te laat na het aangaan van de investeringsbeslissing zijn ingediend, of omdat het bedrijfsmiddel te laat in gebruik is genomen. Niet omdat er een optie bij is gekomen en je daarvoor een vervolgmelding hebt gedaan (of zelfs helemaal geen melding hebt gedaan, maar ook geen belastingaftrek over claimt).
Waarschijnlijk heb je gelijk; De belastingdienst is geen boeman, is mij wel eens verteld.
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk als je het hierop zou laten afketsen. De enige zinnige reden die ik dan ook kan bedenken is dat je twijfels hebt over je aankoopbeslissing. Want als je werkelijk die auto wilt, dan laat je het niet op zoiets stranden.
Geloof me; Het is met pijn in mijn hart. Maar als mijn boekhouder niet op zijn advies kan vertrouwen, heb ik er ineens een probleem bij.
Sorry als ik te hard overkom, het is niet mijn bedoeling je te beledigen. Maar ik wil je wel 'wakker schudden'. Ik zou je heel graag in een Model S zien en vind het erg triest als het vanwege zoiets futiels zou mislopen. Ik denk dat je de ervaring van je leven zult missen.
Neehoor; Je mag best hard zijn en de waarheid mag best gezegd worden. Ik ben waarschijnlijk veel te precies in dit soort dingen. Maar van de andere kant: Het briefje waar ik om vraag is toch ook niet zoveel gevraagd, wel?
 
MindBender is gewoon een trol.
Ik begrijp het; Als je geen fanboy of juichaapje bent, ben je een troll.
Eindeloos diskuzeuren over een non-issue.
Ik sluit dit draadje in mijn overzicht nu.
Tja, alles is al zo'n beetje gezegd, dat wel.

Bedankt voor jullie input, mensen! En heel veel plezier gewenst met jullie bijzonder mooie en bijzondere auto.
 
Correct.
De vervolgmelding kennen is in het leven geroepen om het verschil aan te geven tussen eerder geschatte, nog niet echt vaststaande, bedragen. Maar daar is hier geen sprake van, want de bedragen stonden bij aanvraag vast.Daar is de vervolgmelding eigenlijk niet voor bedoeld, maar dat durf ik wel aan. Het probleem blijft echter dat ik voor die vervolgmelding een óf een bijgewerkte opdrachtbevestiging, óf een supplement op de bestaande opdrachtbevestiging, óf een eindfactuur nodig heb. Die eerste twee krijg ik niet en die derde komt nooit op tijd (binnen 3 maanden na aangaan verplichting).

- - - Updated - - -

Wat jij zou doen doet hier gelukkig niet ter zake. En je mag mij best een zeurpiet vinden, hoor, maar mijn vraag is niet meer dan redelijk. Maar als je je eraan stoort: je hoeft deze thread natuurlijk niet presé te lezen.

Je zou je ook kunnen afvragen wat zoiets zou zeggen over de arrogantie van het bedrijf waar jij over twee maanden >€100k gaat inleveren en wat je van ze kunt verwachten als je over 4 maanden een probleem met je auto hebt. Bij de meeste bedrijven gaat de bereidwilligheid om problemen op de lossen niet omhoog nadat de betaling is ontvangen. En geloof me; Niemand wordt beter van zakendoen met bedrijf dat alleen zaken wil doen met fanboys, die alles voor zoete koek slikken. Ook de fanboys niet.

Tesla is nog steeds een opstartend bedrijf dat ook de administratieve organisatie (zeker in Europa) nog aan het opzetten is.
Naar mijn idee zitten ze je niet dwars maar hebben ze hun Oracle / SAP Financials systeem nog niet helemaal lekker ingericht en kunnen het simpelweg niet uit het systeem krijgen.
Trust me, i know what i'm talking about!