Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opel Corsa E laden via Tesla Wall Charger

This site may earn commission on affiliate links.

BartJ

early member
Dec 13, 2014
553
344
Belgium
Weet iemand of een Opel Corsa-E kan geladen worden aan een Tesla Wall Charger ( Elon signed Referral model)

Ik weet dat DIP switch 2 van de TWC op OFF moet staan ( legacy communication mode) maar ik lees hier en daar dat die setting niet meer zou werken in de firmware van de latere TWC's....
 
Weet iemand of een Opel Corsa-E kan geladen worden aan een Tesla Wall Charger ( Elon signed Referral model)

Ik weet dat DIP switch 2 van de TWC op OFF moet staan ( legacy communication mode) maar ik lees hier en daar dat die setting niet meer zou werken in de firmware van de latere TWC's....
Tenzij de Corsa-E bijzonder kieskeurig is zou dit moeten lukken. Ik heb zo'n zelfde zwarte referral TWC en daar hangt bijna dagelijks ook een BMW i3 aan ;)
 
  • Like
Reactions: BartJ
Wij hebben er twee hangen met een communicatie draadje er tussen. (Master/Slave)
De fiat 500E hangt er aan eentje en mijn model S aan de andere.
Tegelijk laden is nu geen probleem meer, je krijgt ieder de helft totdat er een auto vol is, dan krijgt de auto die nog laad het volle vermogen.
 
  • Like
Reactions: BartJ
Wij hebben er twee hangen met een communicatie draadje er tussen. (Master/Slave)
De fiat 500E hangt er aan eentje en mijn model S aan de andere.
Tegelijk laden is nu geen probleem meer, je krijgt ieder de helft totdat er een auto vol is, dan krijgt de auto die nog laad het volle vermogen.

goed om weten ! we hebben namelijk dezelfde setup.
 
  • Like
Reactions: Mars1