Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Openen bestuurdersdeur

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is het al eens aan de orde geweest maar mijn vraag betreft openen voordeuren. Ik heb een X en mijn keyfob is een leuke kleine X. Knopje frunk opent de frunk. De trunk de achterbak. Twee knopjes voor de falcon wings en bovenop twee keer drukken open en drie keer drukken is dicht en op slot.
Wat een keer drukken bovenop doet....daar ben ik nog niet achtergekomen.....iemand die dat wel weet ?
In de settings kan ik aangeven deuren van slot indien keyfob in de buurt; hoef ik niet bovenop te drukken. Maar dan moet ik nog wel steeds op de deurhendel drukken om de deur te openen. Activeer ik in settings dat de besturdersdeur automatisch geopend moet worden dan wordt de deur netjes open gedaan als ik er aan kom lopen. Dat is alleen erg lastig als er net een fietser aankomt of ander verkeer passert wat ik wel zie aankomen maar de tesla niet. Die denkt “de sleutel is in de buurt, laat ik die deur maar opengooien”. Gelukkig niets gebeurd maar deed me wel aan het denken zetten; optie toch maar weer uitgezet. Nu is die tesla toch een intelligente auto - denk ik dan - en voor dat geld zal het toch mogelijk moeten zijn dat de deur op mijn commando open gaat. Het zou dan mooi zijn dat als ik twee keer bovenop druk de auto niet alleen ontgrendeld wordt maar dat de deur open wordt gedaan bijvoorbeeld als ik nog eens dubbel klik bovenop.
Iemand die weet of de optie bestaat dat de deur bestuurder en passagier automatisch open kunnen gaan door op de keyfob de klikken ? Dus niet de betreffende setting activeren via het scherm. Misschien heb ik wel ergens een optie gemist in het menu of in de handleiding er over heen gelezen ..
 
Dit lijkt me een ideale vraag voor het topic 'beginnersvragen'. Misschien kan een moderator dit verplaatsen?

De passagiersdeur kan je openen door tweemaal bovenop de keyfob te klikken, maar alleen als de optie 'automatic doors' aanstaat. Met één keer bovenop klikken kan je alle deuren toedoen als je die optie aanvinkt in het menu. Standaard staat dat op drie klikjes (volgens mij ook veel veiliger, want als je per ongeluk op de keyfob duwt en de deuren gaan dicht, zitten er sneller armen of benen ergens tussen). Met de optie 'automatic doors' uit, kan je met de keyfob de voorste deuren niet apart opendoen spijtig genoeg.

Ik had twee jaar geleden ook serieuze bedenkingen bij die automatische bestuurdersdeur en dacht dat we dat nooit gingen gebruiken, maar ik was er al snel grote fan van. Je moet de deur op de juiste manier benaderen en dan reageert de Tesla ook op de juiste manier. Ofwel kom je langs voor, dan gaat de deur een klein beetje open totdat je voorbij de deur bent en klaar bent om in te stappen, dan pas gaat hij verder open. Ofwel kom je langs achter, dan gaat de deur open van zodra je naast de auto komt. De deur gaat dan meteen wat verder open, maar fietsers en ander aankomend verkeer moeten dan toch al opzij omdat jij dan naast de auto staat. Het enige wat je niet mag doen, is van aan de overkant van de straat in het midden van de auto aankomen, dan gaat de deur wijd open voordat je genoeg in de buurt bent.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Dit lijkt me een ideale vraag voor het topic 'beginnersvragen'. Misschien kan een moderator dit verplaatsen?

De passagiersdeur kan je openen door tweemaal bovenop de keyfob te klikken, maar alleen als de optie 'automatic doors' aanstaat. Met één keer bovenop klikken kan je alle deuren toedoen als je die optie aanvinkt in het menu. Standaard staat dat op drie klikjes (volgens mij ook veel veiliger, want als je per ongeluk op de keyfob duwt en de deuren gaan dicht, zitten er sneller armen of benen ergens tussen). Met de optie 'automatic doors' uit, kan je met de keyfob de voorste deuren niet apart opendoen spijtig genoeg.

Ik had twee jaar geleden ook serieuze bedenkingen bij die automatische bestuurdersdeur en dacht dat we dat nooit gingen gebruiken, maar ik was er al snel grote fan van. Je moet de deur op de juiste manier benaderen en dan reageert de Tesla ook op de juiste manier. Ofwel kom je langs voor, dan gaat de deur een klein beetje open totdat je voorbij de deur bent en klaar bent om in te stappen, dan pas gaat hij verder open. Ofwel kom je langs achter, dan gaat de deur open van zodra je naast de auto komt. De deur gaat dan meteen wat verder open, maar fietsers en ander aankomend verkeer moeten dan toch al opzij omdat jij dan naast de auto staat. Het enige wat je niet mag doen, is van aan de overkant van de straat in het midden van de auto aankomen, dan gaat de deur wijd open voordat je genoeg in de buurt bent.
Er is toen de model X net uit was ooit een filmpje gepost waarin een portier van een model X tijdens het (op afstand) openen door een vrachtwagen eraf wordt gereden, daar moest ik in één keer aan denken toen ik het bovenstaande las... :D

Ah gevonden, deze:
 
Er is toen de model X net uit was ooit een filmpje gepost waarin een portier van een model X tijdens het (op afstand) openen door een vrachtwagen eraf wordt gereden, daar moest ik in één keer aan denken toen ik het bovenstaande las... :D

Ah gevonden, deze:

Dat krijg je als je de deuren van op afstand opendoet en het niet aan de Tesla zelf overlaat om ze pas open te doen als je vlakbij bent ;)
Als dat de self presenting door zou zijn, dan zou die vrachtwagen wel iets veel erger meehebben dan een deur :confused: