Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Openen met telefoon lukt niet meer

This site may earn commission on affiliate links.
Tot voor kort kon ik mijn Model 3 openen wanneer ik mijn telefoon in mijn broekzak had en maakte het niet uit of ik de Tesla app open had of niet.
Bij mijn weten heb ik niets in de instellingen veranderd, maar sinds een paar dagen moet ik de Tesla app open hebben, anders opent en sluit de auto niet. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar telefoon.

ik heb de Bluetooth verbinding tussen auto en mijn telefoon al een keer verwijderd en opnieuw gekoppeld, maar dat helpt niet.

Wie heeft dit ook ervaren en kan mij helpen bij het oplossen van dit probleem?
 
Tot voor kort kon ik mijn Model 3 openen wanneer ik mijn telefoon in mijn broekzak had en maakte het niet uit of ik de Tesla app open had of niet.
Bij mijn weten heb ik niets in de instellingen veranderd, maar sinds een paar dagen moet ik de Tesla app open hebben, anders opent en sluit de auto niet. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar telefoon.

ik heb de Bluetooth verbinding tussen auto en mijn telefoon al een keer verwijderd en opnieuw gekoppeld, maar dat helpt niet.

Wie heeft dit ook ervaren en kan mij helpen bij het oplossen van dit probleem?

Ik herken dit alleen bij een bijna lege telefoon accu -> energiebesparingsmodus van mijn Iphone zorgt dan wellicht voor minder frequente Bleutooth check? In dat geval gaat de deur idd wel open na openen van de app/mobiel.

Anders even reset bij M3 (knopjes stuur beide ingedrukt houden -> opnieuw opstarten scherm)
 
Tot voor kort kon ik mijn Model 3 openen wanneer ik mijn telefoon in mijn broekzak had en maakte het niet uit of ik de Tesla app open had of niet.
Bij mijn weten heb ik niets in de instellingen veranderd, maar sinds een paar dagen moet ik de Tesla app open hebben, anders opent en sluit de auto niet. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar telefoon.

ik heb de Bluetooth verbinding tussen auto en mijn telefoon al een keer verwijderd en opnieuw gekoppeld, maar dat helpt niet.

Wie heeft dit ook ervaren en kan mij helpen bij het oplossen van dit probleem?
Idem hier. Probleem is begonnen sinds de laatste update. Zowel met de GSM van mijn vrouw als met de mijne. App eraf en terug op. GSM uit en aan, Tesla resetten,... helpt allemaal voor eventjes.
Vorige week in Middelkerke: Ah mijnheer schone auto. Dat is wel iets speciaals e. Daar zit zo ne grote tablet in (op zijn plat Westvlaams). Ik wil mijn deur opendoen om die "grote tablet" te laten zien... zucht.... . GSM uit, aan, app uitloggen en terug in. Mijnheer zijn enthousiasme was al een stuk minder... .
 
Ik herken dit alleen bij een bijna lege telefoon accu -> energiebesparingsmodus van mijn Iphone zorgt dan wellicht voor minder frequente Bleutooth check? In dat geval gaat de deur idd wel open na openen van de app/mobiel.

Anders even reset bij M3 (knopjes stuur beide ingedrukt houden -> opnieuw opstarten scherm)

Heb mijn telefoon opgelaten, maar werkt nog niet. Ook na reset van de auto kom ik er nog niet in.
 
Ik had vorige maand ook veel problemen met meerdere telefoons en na in de app "finger print" af te zetten .... geen problemen meer. Ben er tot hier toe nog steeds niet achter wat die optie in de app exact doet....ik denk dat je telefoon unlocked moet zijn als je bij de wagen staat als de opti ingeschakeld is.
 
Ik had dit probleem recent met mijn iPhone X. Werkt alleen met app open. Als je app sluit na instappen en weg wil rijden, gaat dat weer niet. App opnieuw openen en een minuutje geduld is dan genoeg om met app gesloten weg te rijden, meestal voor meerdere dagen zelfs.
Kwam toch willekeurig terug, zowel thuis bij Wifi, als elders. Na herhaling toch maar telefoon verwijderd als sleutel en opnieuw verbonden, toen geen last meer.

Vandaag ineens hetzelfde issue met de telefoon van mijn vrouw( iPhone 6s), die hiervoor nooit last had. Ook dezelfde loskoppel actie, geen resultaat, bluetooth aan en uit ook niet. Krijg dit (tot nu toe) niet hersteld. Mijn telefoon doet het wel nog steeds "gewoon".

Zoeken in dit forum brengt allen dit oudere topic. Ben ik uniek met dit issue?
 
Ik had dit probleem recent met mijn iPhone X. Werkt alleen met app open. Als je app sluit na instappen en weg wil rijden, gaat dat weer niet. App opnieuw openen en een minuutje geduld is dan genoeg om met app gesloten weg te rijden, meestal voor meerdere dagen zelfs.
Kwam toch willekeurig terug, zowel thuis bij Wifi, als elders. Na herhaling toch maar telefoon verwijderd als sleutel en opnieuw verbonden, toen geen last meer.

Vandaag ineens hetzelfde issue met de telefoon van mijn vrouw( iPhone 6s), die hiervoor nooit last had. Ook dezelfde loskoppel actie, geen resultaat, bluetooth aan en uit ook niet. Krijg dit (tot nu toe) niet hersteld. Mijn telefoon doet het wel nog steeds "gewoon".

Zoeken in dit forum brengt allen dit oudere topic. Ben ik uniek met dit issue?
Ff checke of de telefoon na updat misschien batterijspaarstand aan heeft of de app niet automatisch bijwerkt?
 
Hier dezelfde problemen met zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw.
Via de GSM van mijn vrouw gaat het al weken niet meer open en via mijn GSM is het 50/50: soms wel, soms niet.

Werd reeds gemeld in het suc, aangezien we er toch dicht bij wonen, maar daar zeggen ze enkel dat het aan de GSM ligt.
In de telefoonwinkel zullen wel zeggen dat het aan de auto ligt :)

De bluetoothverbinding werkt dan wel weer in de auto om te bellen. Ik weet dus niet meer waaraan het kan liggen.
 
Mijn vrouw heeft hetzelfde issue met haar iPhone X sinds update naar 2021.44.25.2.
Beiden Android, ene is Samsung Galaxy, andere OnePlus.

- Jullie hebben de laatste updates van zowel de Tesla app ALSOOK van jullie betreffende OS.
- Na zeker te zijn van de laatste updates, even de smartphone uitschakelen en opnieuw opstarten. Ook in je Tesla de wagen 2 minuten uitschakelen (via menu) en dan terug opstarten.
- Dan alles nog eens opnieuw testen.
- Werkt het nog niet, telefoon verwijderen uit Tesla en terug aanmelden (Key card nodig als er geen andere telefoon meer is aangemeld).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik had dit probleem recent met mijn iPhone X. Werkt alleen met app open. Als je app sluit na instappen en weg wil rijden, gaat dat weer niet. App opnieuw openen en een minuutje geduld is dan genoeg om met app gesloten weg te rijden, meestal voor meerdere dagen zelfs.
Kwam toch willekeurig terug, zowel thuis bij Wifi, als elders. Na herhaling toch maar telefoon verwijderd als sleutel en opnieuw verbonden, toen geen last meer.

Vandaag ineens hetzelfde issue met de telefoon van mijn vrouw( iPhone 6s), die hiervoor nooit last had. Ook dezelfde loskoppel actie, geen resultaat, bluetooth aan en uit ook niet. Krijg dit (tot nu toe) niet hersteld. Mijn telefoon doet het wel nog steeds "gewoon".

Zoeken in dit forum brengt allen dit oudere topic. Ben ik uniek met dit issue?
Hoe draag je je telefoon? In je kontzak of in een tas? Of in je broekzak? Hij moet best wel dichtbij zijn, anders opent de auto niet. In draag ‘m in mijn broekzak en het werkt in 100 procent van de gevallen. Ik heb een iPhone.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoe draag je je telefoon? In je kontzak of in een tas? Of in je broekzak? Hij moet best wel dichtbij zijn, anders opent de auto niet. In draag ‘m in mijn broekzak en het werkt in 100 procent van de gevallen. Ik heb een iPhone.
Wat een privé vragen... Nee geloof niet dat dat uitmaakt als je de deur wilt opendoen. Ok met de telefoon in de hand wilde hij niet. Het lijkt toch iets incidenteels te zijn, gezien het beperkt aantal mensen met dit issue.