Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Openen met telefoon lukt niet meer

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik op mijn oudere iMac al wel eens ervaar is dat als er teveel BT apparaten aangesloten zijn, deze niet altijd verbinding hebben en er gewerkt wordt met een "voorkeursbehandeling".
Misschien heb je op je Tf. meerdere BT verbindingen actief en staat de Tesla ergens achteraan aan te schuiven tot er "een plaatsje vrijkomt".
Just thinking...
 
Weer een paar weken zorgeloos toegang, maar vanmiddag na update 2021.44.30.7 weer geen toegang. App starten helpt dan om binnen te komen. Bij afsluiten app wil auto niks zonder kaart.
In het scherm vergrendeling staat de telefoon dan wel in de lijst, maar niet actief, er staat dan een laatste koppelmoment van een paar minuten geleden (ten tijde van openen App). Bluetooth verbinding (muziek, telefoon) werkt wel gewoon.
  • Bluetooth telefoon uit en aan -> geen resultaat,
  • Aantal bluetooth apparaten verder beperken (nog maar 3) -> geen resultaat,
  • Telefoon herstarten -> geen resultaat,
  • Telefoon loskoppelen van auto en weer verbinden -> geen resultaat,
  • Herstarten auto (knoppen op stuur indrukken) -> geen resultaat,
  • Vertwijfeld in de auto zitten met de app aan -> weer verbinding! (telefoon staat dan gekoppeld in scherm beveiliging)
  • hertesten: hij doet het nog steeds.....
Mijn vermoeden is dat het toch met de app te maken heeft, omdat met app aan alles wel werkt.
die is recent ook van een update voorzien 4.4.4-847.

Ben ik (nog steeds) uniek hierin?
 
Weer een paar weken zorgeloos toegang, maar vanmiddag na update 2021.44.30.7 weer geen toegang. App starten helpt dan om binnen te komen. Bij afsluiten app wil auto niks zonder kaart.
In het scherm vergrendeling staat de telefoon dan wel in de lijst, maar niet actief, er staat dan een laatste koppelmoment van een paar minuten geleden (ten tijde van openen App). Bluetooth verbinding (muziek, telefoon) werkt wel gewoon.
  • Bluetooth telefoon uit en aan -> geen resultaat,
  • Aantal bluetooth apparaten verder beperken (nog maar 3) -> geen resultaat,
  • Telefoon herstarten -> geen resultaat,
  • Telefoon loskoppelen van auto en weer verbinden -> geen resultaat,
  • Herstarten auto (knoppen op stuur indrukken) -> geen resultaat,
  • Vertwijfeld in de auto zitten met de app aan -> weer verbinding! (telefoon staat dan gekoppeld in scherm beveiliging)
  • hertesten: hij doet het nog steeds.....
Mijn vermoeden is dat het toch met de app te maken heeft, omdat met app aan alles wel werkt.
die is recent ook van een update voorzien 4.4.4-847.

Ben ik (nog steeds) uniek hierin?
Ik zit ook op 2021.44.30.7, versie van de app 4.4.4 build 847 en een iPhone X op de laatste ios. Ververs op achtergrond van de app staat aan. Ik start wel altijd de app want als deze niet actief is kan ik de auto niet openen, maar dit is voor zover ik weet altijd al zo geweest.
Misschien is de naam van je auto (Christine) niet zo’n goed idee:)
(edit: ander auto op 2021.44.30.2 reageert hetzelfde)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik zit ook op 2021.44.30.7, versie van de app 4.4.4 build 847 en een iPhone X op de laatste ios. Ververs op achtergrond van de app staat aan. Ik start wel altijd de app want als deze niet actief is kan ik de auto niet openen, maar dit is voor zover ik weet altijd al zo geweest.
Misschien is de naam van je auto (Christine) niet zo’n goed idee:)
(edit: ander auto op 2021.44.30.2 reageert hetzelfde)
Ben niet bijgelovig ondanks die naam…

Toegang zonder app te starten is hoe het zou moeten werken.
Vandaag nog even checken: Zonder app geen toegang. met app aan wel… Verder niets gedaan. Kwartiertje later 2e poging: wel gewoon toegang zonder app…

Zou een andere naam dan toch helpen??
 
Ben niet bijgelovig ondanks die naam…

Toegang zonder app te starten is hoe het zou moeten werken.
Vandaag nog even checken: Zonder app geen toegang. met app aan wel… Verder niets gedaan. Kwartiertje later 2e poging: wel gewoon toegang zonder app…

Zou een andere naam dan toch helpen??
Voor zover ik mij kan herinneren moest de app altijd al open staan. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk als automatisme de app altijd al open voordat ik naar de auto ga.
 
Ik heb er ook al vele maanden last van ditzelfde probleem (Android 11 Motorola G60). Met mijn vorige toestel nooit last gehad (Motorola X4, Android 9). Ook mijn vrouw had en heeft er nooit last (Samsung A52/S7) en mijn zoon met zijn nieuwe S20 heeft er ook altijd problemen mee. Misschien iets met verandering in (nieuwere) Android versies? ik heb altijd een keycard bij me omdat je er anders alleen in komt met de app (en voordat ie is opgestart en verbonden ...).
 
Ik heb er ook al vele maanden last van ditzelfde probleem (Android 11 Motorola G60). Met mijn vorige toestel nooit last gehad (Motorola X4, Android 9). Ook mijn vrouw had en heeft er nooit last (Samsung A52/S7) en mijn zoon met zijn nieuwe S20 heeft er ook altijd problemen mee. Misschien iets met verandering in (nieuwere) Android versies? ik heb altijd een keycard bij me omdat je er anders alleen in komt met de app (en voordat ie is opgestart en verbonden ...).
Nieuwere Androïde lijkt mij niet. Ik heb ook een S20, probleemloos...
Juist de iPhone van mijn vrouw geeft problemen.
 
Wat een privé vragen... Nee geloof niet dat dat uitmaakt als je de deur wilt opendoen. Ok met de telefoon in de hand wilde hij niet. Het lijkt toch iets incidenteels te zijn, gezien het beperkt aantal mensen met dit issue.
Ik had het ook, S9. Dankzij tips hier ie het euvel verholpen, je moet instellen dat de app nooit gaat sluimeren. Sinds een paar dagen een nieuwe, S21, gaat ook perfect.
 
Weet iemand hoe je de energiebesparing voor een app uitzet bij iOS? Mijn vrouw heeft het probleem op haar iPhone, maar ik heb niet zoveel verstand van iOS.
Helpt niet bij dit euvel. Bij mijn toestel (12 Pro) staat die modus continu uitgeschakeld, maar ik heb hetzelfde probleem. Dat is enkele updates geleden begonnen. Voordien had ik (bijna) nooit een probleem en ging de wagen open van zodra ik aan de deurhendel kwam, nu lukt dat heel regelmatig niet. Gewoon de app openen is voldoende om de wagen te kunnen ontgrendelen, ik hoef dus niet de wagen te ontgrendelen via deze functie in de app.

Aangezien ook Samsung gebruikers dit hebben, kan het niet aan een update van iOS liggen.
 
Helpt niet bij dit euvel. Bij mijn toestel (12 Pro) staat die modus continu uitgeschakeld, maar ik heb hetzelfde probleem. Dat is enkele updates geleden begonnen. Voordien had ik (bijna) nooit een probleem en ging de wagen open van zodra ik aan de deurhendel kwam, nu lukt dat heel regelmatig niet. Gewoon de app openen is voldoende om de wagen te kunnen ontgrendelen, ik hoef dus niet de wagen te ontgrendelen via deze functie in de app.

Aangezien ook Samsung gebruikers dit hebben, kan het niet aan een update van iOS liggen.
Precies dit is ook mijn situatie (IOS).

Vandaag weer een leuk geval: was met mijn vrouw op stap, toen mijn telefoon niet thuis gaf, gaat de auto via mijn vrouw wel open. Snel profiel op mijn naam zetten en wegrijden. Helaas ging ze even later iets in een winkel ophalen, terwijl ik in de auto bleef zitten. Prompt bleek het alarm prima te werken toen ze uit beeld verdween!! App openen bracht weer rust in de buurt...

Soms heb ik het idee dat (de telefoon van) mijn vrouw me dwars zit...
 
Eindelijk opgelost, dank zij the posters in deze thread!
De telefoonsleutel van mijn vrouw (Google Pixel) werkte vaak niet en ze moest de kaart altijd bij zich hebben (ja, ik weet dat het moet van Tesla...). Terwijl mijn telefoonsleutel (S20+) altijd werkte en ik alleen bij lange ritten de kaart mee nam en ook wel eens vergat.
Tot ik deze thread las. Veel geprobeerd en zelfs een nieuwe telefoon (S22) gekocht, niets werkte. Totdat ik las dat de app open moet staan en zeker niet in sluimerstand ging me een lampje branden: mijn vrouw heeft de TAsla app op de telefoon staan alleen ze gebruikt hem nooit.
Problem solved en grote dank dames en heren ook!
 
Eindelijk opgelost, dank zij the posters in deze thread!
De telefoonsleutel van mijn vrouw (Google Pixel) werkte vaak niet en ze moest de kaart altijd bij zich hebben (ja, ik weet dat het moet van Tesla...). Terwijl mijn telefoonsleutel (S20+) altijd werkte en ik alleen bij lange ritten de kaart mee nam en ook wel eens vergat.
Tot ik deze thread las. Veel geprobeerd en zelfs een nieuwe telefoon (S22) gekocht, niets werkte. Totdat ik las dat de app open moet staan en zeker niet in sluimerstand ging me een lampje branden: mijn vrouw heeft de TAsla app op de telefoon staan alleen ze gebruikt hem nooit.
Problem solved en grote dank dames en heren ook!
Je kan bij een Android telefoon bij de batterijsettings aangeven welke apps er altijd moeten ‘wakker’ blijven.