Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening nieuwe Tesla Factory Tilburg op 25 september

This site may earn commission on affiliate links.
Willem, lijkt me leuk je eens te ontmoeten. We hebben een gezamenlijke kennis die wel eens in onze auto's rijdt. Bij jou tegen betaling om je ATA naar beneden te krijgen:eek:. Wat ie dan in de mijne weer compenseert:scared:.

Ja leuk! Ben inderdaad een keer een weddenschap aangegaan dat de boys niet zuiniger konden rijden dan ik. Teller stond op 136kWh/km en ze mochten de Tes mee als ze daar onder bleven. Het lukte ze uiteraard niet dus hebben ze vals gespeeld door 3 seconden te laden om de teller weer op nul te krijgen en vervolgens hebben ze midden in de nacht 40 gereden op de N 470 om uiteindelijk 2kWh/km zuiniger uit te komen. Geweldig om te zien dat de boys net zo enthousiast zijn over Tes als ik.
 
Ach je wordt tenminste nog gewaardeerd. Heb helemaal geen invite gehad. Gelukkig dankzij andere forumlid (gelden, nogmaals dank) ben ik wel aanwezig.

Ja hoor. Ik klaag niet. Heb mijn fair share of Tesla parties wel gehad. Dus volledig vrede mee dat anderen er nu van kunnen genieten.

Blijf me alleen verbazen over de knulligheid van de uitnodiging/marketing.
Ze hadden er iets heel positiefs van kunnen maken. Dat je deel bent van een grote schare van enthousiaste Tesla klanten/relaties. Dat ze die allemaal (en jou in het bijzonder) wel zouden willen uitnodigen voor het vieren van deze volgende mijlpaal, maar dat dit helaas praktisch onmogelijk is. bla, bla, bla...

Nu is het meer van het niveau van ongewenste 'hartelijke gefeliciteerd u heeft gewonnen' post.

Goed bedoeld maar iets te kort over nagedacht. Maar moest natuurlijk snel de deur uit (waren al laat 1,5 week van te voren). Vertoont wel enige overeenkomst met de uitlevering van mijn MS :wink:.
 
Hi Hvt1958, is there an english version of the Tilburg Factory Opening Invitation?
Could you please give us some information on what this event is about?
Does anybody know if someone from Tesla Motors management will attend?
Is there anybody who could do a live stream for that event?
Thank's a lot in advance!

Hello as well EV enthusiast!

I doubt there is an English version of that invitation.
Strange as we as Dutch do get English versions of invitations to Fremont as well.

I think it is an important opening so someone will attend, Jerome Guillen did normally show up however he seems to enjoy a sabbatical leave.
There are rumours Elon Musk may attend as he seems to be touring Europe.
I only read this somewhere in the forum.
So I have my hopes on seeing him, likely it will be hard talking to him direct but as so many I do admire him enormously.

The webpage is an normal invitation, nothing special to disclose or translate, the attachment we all were asked to read upon being selected is telling anyone not to take pictures or steal any information, to stay in designated areas and so on.
Can say I am invited.
I did offer them parking spots across the street as their new facility is only 300 meters away from my company.
Had no reaction back yet but it is still early.
 
Hello as well EV enthusiast!

I doubt there is an English version of that invitation.
Strange as we as Dutch do get English versions of invitations to Fremont as well.

I think it is an important opening so someone will attend, Jerome Guillen did normally show up however he seems to enjoy a sabbatical leave.
There are rumours Elon Musk may attend as he seems to be touring Europe.
I only read this somewhere in the forum.
So I have my hopes on seeing him, likely it will be hard talking to him direct but as so many I do admire him enormously.

The webpage is an normal invitation, nothing special to disclose or translate, the attachment we all were asked to read upon being selected is telling anyone not to take pictures or steal any information, to stay in designated areas and so on.
Can say I am invited.
I did offer them parking spots across the street as their new facility is only 300 meters away from my company.
Had no reaction back yet but it is still early.

Saw I missed the fact there is an English version as too many treads went through in a few hours!
I am invited so I am thrilled but I will likely have a second tour soon as my second T is going to be supplied to me end November, anyone ordering a new car gets a factory tour.
Giving up on the 25th is unfair to my guest and a change being able asking question and getting the replies from the "board" is awesome.

I will check how many guests I am allowed to take with me at that that next occasion.
Additionally the question will be whether these tours differ.
 
Ik kan er zelf niet bij zijn maar wil iemand de volgende vragen meenemen of kijken of dat in de presentatie(s) worden genoemd?

1) In de persberichten van de projectontwikkelaar werd genoemd dat het dak geschikt is iets van bijna 40.000 vierkante meter zonnepanelen. Heeft men plannen in die richting? Solar City introductie in Europa?

2) Gaat men ook aandacht geven aan Powerwall/Powerpack ? Dat is ook Tesla en ik denk dat men die tak wereldwijd ook erg wil uitbouwen.

3) Komt er ook een z.g. visitor-center? waar naast de auto's ook de werking van de energieproducten wordt gedemonstreerd? Wellicht zelfs met mogelijkheid om schoolklassen te ontvangen? Eventueel zelfs laadpleintje waar bezoekers hun EV kunnen laden? Misschien ook leuke webpagina waar de opbrengst/verbruikcurve van de "plant" is te zien, eventueel aangevuld met de op Vossenberg aanwezige windenergie? Als men dat goed aanpakt kan het best een impact hebben. Een soort Neeltje Jans op energiegebied :)
 
Zou iemand ook willen vragen of vehicle to grid mogelijk wordt?


[emoji16] (bij een negatief antwoord de vraag nog twee keer herhalen, liefst in net iets andere bewoordingen)

Die vraag is al een aantal malen gesteld en ook beantwoord. Het zal niet gebeuren. Als reden wordt o.a. aangegeven dat de MS batterij te "sophisticated" is om als verlengstuk van het grid te dienen. Het zou betekenen dat het aantal laad/ontlaadsessies veel groter wordt en of dat goed is voor de batterij?

Verder moet je de energiebedrijven daarvoor meekrijgen en, belangrijker nog, de MS-gebruikers zelf. Nu is het wel zo dat de auto vaak stil staat maar je wilt ook dat hij gebruiksklaar is op het moment dat je dat wilt. Dat geeft dan nogal wat planning en je wilt natuurlijk niet dat hij net op een laag niveau is als je een trip wilt maken.
Maar ook al is dit, met slimme toepassingen, nog op te lossen, dan vraag ik me af of dat de oplossing is.

Het is in theorie natuurlijk wel een leuk idee maar de praktijk is wat grilliger.

Nu de batterijontwikkeling in een stroomversnelling komt zie ik veel meer in lokale opslag met powerwall of, bijvoorbeeld op "straat"niveau, met powerpacks. Of dat nu Tesla is of niet laat ik in het midden.

SuC lading in grid terugstoppen lijkt me wat omslachtig en is natuurlijk direct te traceren. Maar ja, wie neemt die moeite? Ik ben in het eerste jaar van de MS best vaak in Oosterhout gaan laden omdat k het leuk vond en ook een beetje omdat het gratis stroom is. Maar dat slijt vanzelf. Ik ben daar al maanden niet meer geweest. Thuisladen is nu helemaal standaard en SuC op reis en bij wat verdere trips (dus voorbij Amsterdam, want Amsterdam heen en terug haal ik met gemak zonder bijladen).
Wat is er nu luxer dan op de app het slidertje te verschuiven als je het plan opvat om de volgende dag toch een wat langere trip te maken?

Ik zou ook bij Tesla Tilburg kunnen laden, paar kilometer van hier, dat doe ik wel eens als ik iemand een testdrive geef en laat zien hoe de SuC werkt en dan een bakkie koffie aanbied of als ik er wat langer moet zijn maar ook daar is de laatste keer al zo'n half jaar geleden denk ik.

Een mogelijkheid om een andere Tesla uit de nood te helpen door een beperkt aantal kWh te laten overstromen lijkt me wel realistischer. Ook als er straks veel meer op de weg komen met Mx en M3. dat kan dan een vast auto-onderdeel worden, een soort luxe startkabel.
 
Last edited:
Ik kan er zelf niet bij zijn maar wil iemand de volgende vragen meenemen of kijken of dat in de presentatie(s) worden genoemd?

1) In de persberichten van de projectontwikkelaar werd genoemd dat het dak geschikt is iets van bijna 40.000 vierkante meter zonnepanelen. Heeft men plannen in die richting? Solar City introductie in Europa?

2) Gaat men ook aandacht geven aan Powerwall/Powerpack ? Dat is ook Tesla en ik denk dat men die tak wereldwijd ook erg wil uitbouwen.

3) Komt er ook een z.g. visitor-center? waar naast de auto's ook de werking van de energieproducten wordt gedemonstreerd? Wellicht zelfs met mogelijkheid om schoolklassen te ontvangen? Eventueel zelfs laadpleintje waar bezoekers hun EV kunnen laden? Misschien ook leuke webpagina waar de opbrengst/verbruikcurve van de "plant" is te zien, eventueel aangevuld met de op Vossenberg aanwezige windenergie? Als men dat goed aanpakt kan het best een impact hebben. Een soort Neeltje Jans op energiegebied :)

Hans, jij schrijft is iets waarover ik persoonlijk erg veel interesse in heb,
Ik wil mijn bijdrage leveren in zo'n concept maar ik heb tijd nodig,
Kan nog geen beloftes uiten omdat ik een financieel concept klaar zou moeten maken maar het is breder dan wat je schrijft.

Kom maar eens langs dan leg ik uit wat ik bedoel.

Ik hoop Mr Musk te enthousiast te naken voor het idee.
Ik heb grond tegenover Tesla, in feite is de loopafstand 300 meter en zou de grond kunnen schenken aan een stichting.
Heb er nogal lang over nagedacht maar hoe langer ik denk hoe ongeduldiger ik wordt.
 
Hans, jij schrijft is iets waarover ik persoonlijk erg veel interesse in heb,
Ik wil mijn bijdrage leveren in zo'n concept maar ik heb tijd nodig,
Kan nog geen beloftes uiten omdat ik een financieel concept klaar zou moeten maken maar het is breder dan wat je schrijft.

Kom maar eens langs dan leg ik uit wat ik bedoel.

Ik hoop Mr Musk te enthousiast te naken voor het idee.
Ik heb grond tegenover Tesla, in feite is de loopafstand 300 meter en zou de grond kunnen schenken aan een stichting.
Heb er nogal lang over nagedacht maar hoe langer ik denk hoe ongeduldiger ik wordt.

Heb je een PM gestuurd.
 
Daniel maakte een grapje hoor...

[emoji12] voor degenen die het sarcasme bij mijn vraag ontgaat: deze vraag is tijdens de custumor bijeenkomst in januari 2013 in Amsterdam meerdere keren gesteld aan Musk, waarbij hij steeds weer hetzelfde negatieve antwoord gaf. Een groot aantal aanwezigen - waar ik mijzelf ook toe reken - vond het herhaaldelijk stellen van dezelfde vraag vrij irritant.

Verder was het een interessante bijeenkomst, Maurice heeft er zelfs een heel bijzondere "signature" versie van zijn model s aan overgehouden!