Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening Tesla Europe HQ Amsterdam Tonight.....

This site may earn commission on affiliate links.
Hey, no pun intended he. We kunnen alleen hopen dat die (near-)RT info weldra ook in de S zelf zal te zien zijn. Enfin, Tesla zal dat wel gebruiken om yield/capacity management te doen van hun SuC etc. Nice indeed.

Ja, en nog niet eens toeval. Als je een race houdt met 400 deelnemers dan zullen de finishtijden in het eindklassement ook heel dicht bij elkaar liggen. Dit is de top tien. Deze hebben we al eerder gezien en het is leuk dat ze nu ook in Amsterdam staan.

Overigens, als je er voor staat, zie je in real time het aantal afgenomen kWh toenemen.

Best leuke informatie die voer geeft voor toekomstige inpassingen.
 
Goed nieuws dat Tesla zo aan de weg timmert in Nederland met de komst van een Europees HQ, SC en extra SCh-ers in Amsterdam. Ik vroeg mij als Rotterdammer nog af of er nog SCh-ers en SC-ers hier in de buurt geplant staan. Iemand enige info hierover?

Er komt binnenkort wel een Tesla shop (winkel) in Rotterdam. Een SeC was oorspronkelijk wel gepland, maar daar hoor ik al een tijd helemaal niets meer over.
Van een SuC in omgeving Rotterdam is volgens mij nog nooit sprake geweest, dus zou ik op korte termijn dan ook geen rekening mee houden.
 
Toch is het toeval denk ik. Tesla heeft 396 Superchargers.. je ijkt hier naar de nummer 7,8 en 9 kwa gebruik in de afgelopen 24 uur. Niet vreemd dat ze dicht bij elkaar liggen. Deze informatie hebben we al eerder gezien. Ik zal een volgende keer eens een filmpje maken.. dan kan je "uitgesteld" live meekijken.

Dat klopt niet en je eigen foto waarbij nummer 2 2511kWh aangeeft illustreert dat. Je zou verwachten dat het verbruik van superchargers een normaal verdeling volgt. En dan liggen de grootste verschillen dus juist bij de extremen (de top en de staart) terwijl de grote middengroep dicht bij elkaar ligt. Kijk maar eens naar de uitslagen van een grote loop zoals de Bruggenloop : http://www.uitslagen.nl/uitslag?id=2014120709901 Bij de top 10 zitten er tientallen seconden tussen de aankomsttijden, terwijl bij de nummers 1500 weer juist 3-4 lopers aankomen per seconde. Je bent waarschijnlijk op het verkeerde been gezit omdat bij sommige wedstrijden de top in clusters strijdt om de eerste plaats. Daarbij zijn de onderlinge verschillen echter geen gevolg van een bias-free statistisch process maar van een welgekozen strategie om 'in het wiel te blijven zitten' en zo te profiteren van het werk van de tegenstander.
 
Forumvrienden, met blijdschap kan ik melden dat mijn introducé ook het licht heeft gezien en dankzij ons enthousiaste niet anders kon dan ook een handtekening plaatsen voor een all black full option P85D:love:. Geweldig! Ik ben jaloers. Van de 2 vrienden die de mijne 4 dagen te leen hadden schat ik de kans op een bestelling ook voor beide op 75%. Offertes zijn al gemaakt:biggrin:.
 
Forumvrienden, met blijdschap kan ik melden dat mijn introducé ook het licht heeft gezien en dankzij ons enthousiaste niet anders kon dan ook een handtekening plaatsen voor een all black full option P85D:love:. Geweldig! Ik ben jaloers. Van de 2 vrienden die de mijne 4 dagen te leen hadden schat ik de kans op een bestelling ook voor beide op 75%. Offertes zijn al gemaakt:biggrin:.

Goed gedaan! Ik ben benieuwd hoe je nu je eigen kans voor een bestelling inschat :)
 
Goed gedaan! Ik ben benieuwd hoe je nu je eigen kans voor een bestelling inschat :)
Euh jah[zucht].... M'n vrouw wil eerst een nieuwe tuin:redface:, al is ze erg geïnteresseerd in die nieuwe stoelen. En financieel schijnt een 2013 versie echt een goede deal te zijn geweest.... Dus ik moet me nog zo lang mogelijk beheersen. Toch in iedergeval totdat onze overheid de regels nog weer verder wil aanscherpen. Misschien dan nog ff gauw een nieuwe P85D scoren:wink:.
 
Forumvrienden, met blijdschap kan ik melden dat mijn introducé ook het licht heeft gezien en dankzij ons enthousiaste niet anders kon dan ook een handtekening plaatsen voor een all black full option P85D:love:.

Leuk! Ik herinner mij dat hij, toen we net weer waren uitgestapt, zei dat hij echt even moest bijkomen van het sprintje en nog wat duizelig was. Heeft dus blijkbaar voldoende indruk gemaakt! :smile:
 
Forumvrienden, met blijdschap kan ik melden dat mijn introducé ook het licht heeft gezien en dankzij ons enthousiaste niet anders kon dan ook een handtekening plaatsen voor een all black full option P85D:love:. Geweldig! Ik ben jaloers. Van de 2 vrienden die de mijne 4 dagen te leen hadden schat ik de kans op een bestelling ook voor beide op 75%. Offertes zijn al gemaakt:biggrin:.

Misschien krijg je wel ambassadeurs-korting op je P85D.... :)
 
Leuk! Ik herinner mij dat hij, toen we net weer waren uitgestapt, zei dat hij echt even moest bijkomen van het sprintje en nog wat duizelig was. Heeft dus blijkbaar voldoende indruk gemaakt! :smile:

Ik mocht vanmiddag in Lelystad een P85D besturen. Ik was alleen met Mark van Tesla. Zonder passagiers achterin gaat het nog harder. Het ging zelfs zo hard dat ik het even zwart voor de ogen, nou ja oog, zag. Ik schrok daar wat van en ging de eerste keer niet op topsnelheid door de 'brake' vlaggen.
Het rijden rond de pilonen op de spiegelgladde ondergrond ging heel goed. Als oud-politieman heb ik tijdens de politie rij-opleiding die techniek goed onder de knie gekregen.
De nieuwe P85D heeft echt fijne stoelen, voelt nog wat solider aan en is ook wat stiller.

Ik heb een paar filmpjes gemaakt van andere 'insane' starters. Zal ik morgen online zetten.
 
Misschien krijg je wel ambassadeurs-korting op je P85D.... :)
T'is eigenlijk niet zo ingewikkeld.
Vriend 1 heeft een internetbedrijf oid, dan kun je natuurlijk niet anders dan in een Tesla rijden.
Vriend 2 heeft een dochter die vanaf de zomer 2x/dag 6 dagen per week moet trainen voor turnen, >60k km/jaar, kan geen diesel of plug-in tegen op.
Vriend 3 heeft een 10 jaar oude Cayenne en kan t missen. Zijn enige tegenargument was dat er geen trekhaak op kan:scared:.

Het grote probleem is dat het onbekende nieuwe techniek is. Daarom heb ik vriend 1 meegenomen naar de opening in Adam. Overtuigen hoefde ik niet te doen dat deden jullie wel:biggrin:. En dat ritje in de P85D was natuurlijk ook een unieke sensatie. Vriend 2 en 3 heb ik m'n auto 4 dagen te leen gegeven. Ik wist bij voorbaat wat de uitkomst was....
Ff wat rubber wegbranden doet iedereen tijdens een proefritje. Pas als je m een paar dagen tot je beschikking hebt besef je hoe logisch en eenvoudig te Tesla is. Ze waren nog het meest onder de indruk van het "gewone" rijden met de auto. Dat t kan en dat je er eigenlijk niet veel over na hoeft te denken. En dat is den ik de grootste drempel voor veel geïnteresseerde.

Als er iemand hier in NL een ambasadeursbeloning verdiend is dat voor mij Maarten Steinbuch. Ik denk dat hij met zijn spreadsheet en enthousiasme naast mij vele anderen over de streep getrokken heeft. Op mijn vraag wat hij daar wel niet voor kreeg van Tesla toonde hij mij met trots het T-shirt onder z'n colbertje:biggrin:.
 
Euh jah[zucht].... M'n vrouw wil eerst een nieuwe tuin:redface:, al is ze erg geïnteresseerd in die nieuwe stoelen. En financieel schijnt een 2013 versie echt een goede deal te zijn geweest.... Dus ik moet me nog zo lang mogelijk beheersen. Toch in iedergeval totdat onze overheid de regels nog weer verder wil aanscherpen. Misschien dan nog ff gauw een nieuwe P85D scoren:wink:.
Hendrik,
Gewoon een P85D extra erbij, wel zonder velgen bestellen (=goedkoper) , die heb je nog zat.
 
T'is eigenlijk niet zo ingewikkeld.
Vriend 1 heeft een internetbedrijf oid, dan kun je natuurlijk niet anders dan in een Tesla rijden.
Vriend 2 heeft een dochter die vanaf de zomer 2x/dag 6 dagen per week moet trainen voor turnen, >60k km/jaar, kan geen diesel of plug-in tegen op.
Vriend 3 heeft een 10 jaar oude Cayenne en kan t missen. Zijn enige tegenargument was dat er geen trekhaak op kan:scared:.

Het grote probleem is dat het onbekende nieuwe techniek is. Daarom heb ik vriend 1 meegenomen naar de opening in Adam. Overtuigen hoefde ik niet te doen dat deden jullie wel:biggrin:. En dat ritje in de P85D was natuurlijk ook een unieke sensatie. Vriend 2 en 3 heb ik m'n auto 4 dagen te leen gegeven. Ik wist bij voorbaat wat de uitkomst was....
Ff wat rubber wegbranden doet iedereen tijdens een proefritje. Pas als je m een paar dagen tot je beschikking hebt besef je hoe logisch en eenvoudig te Tesla is. Ze waren nog het meest onder de indruk van het "gewone" rijden met de auto. Dat t kan en dat je er eigenlijk niet veel over na hoeft te denken. En dat is den ik de grootste drempel voor veel geïnteresseerde.

Als er iemand hier in NL een ambasadeursbeloning verdiend is dat voor mij Maarten Steinbuch. Ik denk dat hij met zijn spreadsheet en enthousiasme naast mij vele anderen over de streep getrokken heeft. Op mijn vraag wat hij daar wel niet voor kreeg van Tesla toonde hij mij met trots het T-shirt onder z'n colbertje:biggrin:.
Status update:
Vriend 1: P85D afgelopen dinsdag besteld:biggrin:
Vriend 2: Gaat de 31e proefrijden met de P85D, en we weten wat er dan gebeurt. Zie vriend 1:biggrin:
Vriend 3: P85D vandaag besteld:biggrin:

Tja, was ik eerst "The Man met die P85" ben ik straks die ene naast dat P85D geweld...:crying:
 
Status update:
Vriend 1: P85D afgelopen dinsdag besteld:biggrin:
Vriend 2: Gaat de 31e proefrijden met de P85D, en we weten wat er dan gebeurt. Zie vriend 1:biggrin:
Vriend 3: P85D vandaag besteld:biggrin:

Tja, was ik eerst "The Man met die P85" ben ik straks die ene naast dat P85D geweld...:crying:
Ach zo erg is het toch niet, waar gum je liever mee, een 4WD of een RWD? ;-)
 
Op gewoon asfalt de afgelopen weken genoten van de RWD power zonder tractiecontrole, ik was die Continentals helemaal zat. Maar in de sneeuw vind ik t leuker om met een 4WD te spelen:smile:
Serieus? Ik prefereer RWD over AWD all the time! :)

fwd.jpg
 
Verder, acceleratie P85D had ik eerlijk gezegd niet heel veel van verwacht maar t*ring wat komt dat ding van z'n plek zeg:scared:. Verder reed ik tot nu toe in de beste auto die er was maar die is nu gedegradeerd tot de op 1 na beste. Op alle fronten voelt de nieuwe tesla net iets beter dan m'n huidige "classic". Hij voelt solider aan, lijkt stiller, next gen seats zijn echt super, ook achterin. Boven de 50km/u lijkt t verschil kleiner te worden.

Is het verschil écht zo groot??
Hmmm...
Heb jij 'm al besteld dan? :wink: