Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken met mijn stokoude classic uit nov 2013. Geen AP, oude krakkemikkige stoelen, noem maar op. Nauwelijks interessant, zou ik zeggen.
Ahja, die van mij ook! En roest overal! En battery pack 60% gedegradeerd! EN BROM!

(wie weet helpt het).

Edit: en december 2013, die valt slecht kwa bijtelling!!
 
Als het mag ook nog even een echte dummy vraag. Als een of ander device kan worden gebruikt om het signaal van de keyfob op te pikken achter de voordeur vandaan, dan kan dat signaal ook worden gekopieerd en later worden ingezet? Als dat zo is, zou de slechte mens in mij bij een Van der Valk gaan zitten en een bibliotheekje aanleggen.
 
Als het mag ook nog even een echte dummy vraag. Als een of ander device kan worden gebruikt om het signaal van de keyfob op te pikken achter de voordeur vandaan, dan kan dat signaal ook worden gekopieerd en later worden ingezet? Als dat zo is, zou de slechte mens in mij bij een Van der Valk gaan zitten en een bibliotheekje aanleggen.

Nee. De huidige zenders/ontvangers zijn beveiligd tegen z.g. replay-attacks (dus eerder opgenomen codes zijn niet opnieuw te gebruiken).

Edit; let op het detail in 1 letter: rePlay attack is het opnieuw afspelen van een eerder ontvangen code, terwijl de hier waarschijnlijk gebruikte relay attack gebruik maakt van de huidige sleutel op afstand.
 
Jeetje, dat is echt vervelend. Ik vertelde dit verhaal gisteren aan tafel aan mijn vrouw, en ik merkte dat mijn dochtertje al schrok van dit verhaal. Dieven die onze auto uit de tuin zouden stelen, ze was bij het idee al een tikkeltje van slag. En zij is 10. Ik kan me heel goed voorstellen hoe dit voor je zoon van 8 moet zijn. Voor jezelf al, iets dat van jou is dat gewoon gestolen wordt. Dan kun je nog verzekerd zijn, maar het is toch serieus schrikken. Maar als je kinderen er verdrietig van worden dat is helemaal verschrikkelijk. Sterkte.
 

Attachments

  • IMG_7968.JPG
    IMG_7968.JPG
    280.8 KB · Views: 131
  • IMG_7969.JPG
    IMG_7969.JPG
    192.2 KB · Views: 114
Sterkte met alle ellende en de nasleep.

Een zero day zou kunnen maar via Wifi settings van de tesla aanpassen komt toch wel wat bij kijken.
Zou ook een slecht security design zijn als hier hogere privileges mogelijk zijn op basis van SSID.
En ik zou dan verwachten dat ze niet naast de auto staan maar X aantal meter verderop in een andere auto.
Dan via wifi inbreken, alle checks doen en dan pas naar de auto en weg rijden als er volledige controle over de auto is.

Het rondzwaaien zou ook een actie kunnen zijn om andere zenders te zoeken om zeker te zijn dat het geen lokauto is of zoeken naar een tracker oid.

Het gegeven dat ze met 2 man bij de auto staan lijkt toch op een relay attack.
En daar kan je zo mee wegrijden bij een groot aantal auto`s (indien open en start via UHF werken).
De Tesla werkt ook met een 'open' en 'start' signaal via UHF dus in theorie werkt dat ook hier prima.

Een relay attack kan op 2 manieren:

1 het versterken van het LF signaal van de auto, de keyfob ontvangt dit en zal via UHF zelf een signaal terug geven.
dit is dus beperkt tot de reikwijdte van de keyfob zelf, maar simpel en effectief.

2 het versterken van zowel LF als UHF.
dit is beperkt tot de max vertraging die de tesla zal accepteren, en is lastiger uit te voeren.

Zodra ik mijn auto voor de deur parkeer gaat hij automatisch naar mijn thuis WiFi
@nigel ben je nog van plan om de beelden te delen? Of mag dat niet van de politie?
schattig!
Maar: heb je 'm inderdaad terug?!
Of is dat echte hoop?




Nee ik heb de auto niet terug,
Ik denk dat hij hoopte dat de auto weer terug is, hij heeft dit op school getekend.
 
Heeft iemand al een beetje passende shield case gevonden voor de Tesla keyfob? Nu twee gestolen auto's in korte tijd maakt mij extra voorzichtig...

We bewaarden de keyfobs al enige tijd in een geldkistje, maar toen ik vandaag met het kistje naar de auto liep ging die gewoon open. Dat werkt dus niet! Nu zitten de fobs in alufolie, maar dat is natuurlijk niets voor onderweg.

Ik heb al gezocht op diverse webshops, maar het is aan het zien nog niet direct een veelgevraagd item. Ik heb wel een leuk tasje gevonden op nasafes (keyles bag rfid blocking key case), maar daar kan ik zo snel nog geen bestelmogelijkheid vinden. Misschien heeft al iemand iets gevonden?
 
Gewoon een paar verschillende metalen trommeltjes proberen. Bij mij werkte de eerste ook niet, maar een simpel koektrommeltje werkte wel.


Beste,

Mijn Vader rijdt in een range rover,
Er was pas geleden een terugroep actie omdat de rangerovers vrij makkelijk werden gestolen.
Nu heeft de verzekering maatschappij een kastje gemonteerd om de diefstal tegen te gaan.
Zover ik het weet heeft de verzekering maatschappij het voor zijn eigen tekening genomen.