Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenmiddag allemaal, Na Brugge ben ik weer thuis. Over Wassenaar en mijn quote.
"Je mag wel oppassen met zo'n buurman. Je weet maar nooit of Willem A. (balkje over zijn ogen) 's nachts gaat werken. Zijn er al twee model S én gespot?
Ohh, ik dacht minder dan Euro 5 miljoen. Gelukkig! Dan woon ik niet in een achterbuurt en staat mijn 2de ook niet in een achterbuurt.

Van de week was ik weer in Wassenaar. Had per ongeluk een andere route genomen...................................Nu begrijp ik waarom Willem A. (balkje over zijn ogen) en de redelijk tot zeer goed verdienende Wassenaar zo gewoon doen en zijn. De achterbuurten van Wassenaar zijn erger dan de achterbuurten van alle andere steden en dorpen van Nederland. Het lijkt daar wel een wedstrijd. Eentje van wie het meest ordinair kan zijn, kleden en gedragen. Zo ongelofelijk ordinair heb ik nog nooit in de hele wereld gezien. Nog veel en veel en veel erger dan de familie Flodder. Alleen zijn ze daar niet a-sociaal. Ze passen zich uitstekend aan de buurt aan. Alleen daarbuiten.......... In geen enkele stad; in geen enkele achterbuurt zoiets gezien. En ja, de verhouding moet ook daar toch een beetje in tact gehouden worden.
Zelfs als ik tot de 10 rijkste Nederlanders zou behoren en een leuk landgoedje met dito optrekje kon veroorloven wil ik, met zo'n bevolkingssamenstelling, niet in Wassenaar wonen. Je schaamt je rot; zelfs voor de Upperclass............Dan maar in de toekomst eens kijken op de Utrechtse Heuvelrug.

Trouwens heb ik dit keer geen Tesla "gespot" in Wassenaar, maar dat leek mij in dat gedeelte ook niet vreemd. Alleen hele oude afgedankte roestbakken die BMW heten.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: pvkeep
Ja, dat is wel handig voor de dieven, dan hoeven ze zelf geen container mee te nemen.
Dat is handig voor Willem A. (balkje over zijn ogen) . Kunnen gelijk 10 of meer containers in de Boeing 737 geladen worden. En bij een S...bezoek aan een Oost-Europees land meteen vanuit het vliegveld verkocht worden of met een parachute gedumpt worden op het binnenplein van het Kremlin.
 
Dat is handig voor Willem A. (balkje over zijn ogen) . Kunnen gelijk 10 of meer containers in de Boeing 737 geladen worden. En bij een S...bezoek aan een Oost-Europees land meteen vanuit het vliegveld verkocht worden of met een parachute gedumpt worden op het binnenplein van het Kremlin.

In een B737 kunnen geen containers
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
@Mergoscia als het een poging was om grappig te zijn vond ik m in ieder geval niet erg geslaagd. Daarnaast was het erg off-topic.
@PvanKeep, u dan niet, ik wel. Het is toch juist de tegenstrijdigheid ten top. De altijd beleefde W.A, de Stand, de naam en faam van Wassenaar en het balkje over zijn ogen cq de misdaad en illegale handel in Tesla's. In de kunst heet dit fenomeen Surrealisme of magisch realisme. Over the top, over de mogelijke werkelijkheid. Net zoals Salvador Dali dat deed in een andere kunstvisie. Binnen de adellijke kringen worden dit soort grappen ook gemaakt en men moet er altijd smakelijk om lachen.
Trouwens omtrent de ordinaire uitingen in de achterbuurten van Wassenaar klopt wel. Dat is toch eigenlijk ook een rare contradictio in terminis; al is het waar. Ik was totaal verbaasd.
Maar goed om terug te gaan naar het topic. Is er al nieuws over de gestolen auto's?
 
Last edited:
Ik heb het meegemaakt 16 jaar geleden. Terwijl we lagen te slapen hebben inbrekers alle elektronica meegenomen (PC, B&O, laptop, enz.) En natuurlijk moesten ze het ook vervoeren dus hebben ze mijn auto meegenomen. De sleutels zaten handig in mijn jaszak.
De auto werd 3 weken later teruggevonden in Amsterdam ZO. De laatste keer dat ze ons kwamen bezoeken waren we met vakantie en hadden we alle sleutels, juwelen, enz of in de kluis of meegenomen. Toen viel er niets te halen behalve mijn mooie nep-Cartier.
Dat is heel vervelend.Ik hoop voor jou, Paul, dat ze zaken waar emotionele waarde aan verbonden waren hebben laten liggen. Maar zo'n gebeurtenis is sowieso emotioneel best zwaar. Zeker als je zelf in huis was ten tijde van de inbraak. Je moet er niet aan denken wat er misschien was gebeurd als ze boven waren gekomen. Uiteraard is het redelijk laat, maar mijn mede leven in dit heb je. Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt dat (emotioneel gewaardeerde) spullen weg waren . Ik ben ze zelfs een paar keer in de huiskamer tegen gekomen. De eerste keer schrik je en reageer je primair, de tweede keer ook, maar je reageert dan wel meer adequaat. Ik heb steeds het geluk gehad dat de heren ook schrokken, overdonderd werden door mij en hun wapens of niet trokken of niet gebruikten. Gelukkig vluchtten ze onmiddelijk, anders had het met mij nog verkeerd af kunnen lopen, want dan had ik voor moord of poging daartoe in de gevangenis kunnen belanden. In een verdedigingssituatie kan je blind raken/ zwart voor je ogen worden, heb ik gemerkt.
Maar goed heel vervelend voor je Paul. Ik heb mijn huis nu extra zwaar beveiligd. De heren komen er nu niet meer stil in binnen een half uur. Ze hebben echt 1 uur of meer tijd nodig om binnen te komen; dat schrikt af. Ik heb die techniek ook met mijn toenmalige nieuwe auto gedaan. Dat zal ik ook met mijn M3 gaan doen.
 
Last edited:
Good gracious.. ik probeer zo nu en dan zoveel mogelijk flauwe grappen te maken (het leven is al ingewikkeld genoeg), maar een reactie op de posts van mergoscia.. ik denk dat ik dat maar laat.:rolleyes:
Prima, ook mensen met een IQ van 145 of hoger kunnen flauw doen!;). Maar over Wassenaar ben ik serieus.
Hoop trouwens niet dat mijn toekomstig model 3 snel gestolen wordt. Bedankt allen voor de variatie aan tips.
 
Last edited: