Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd en dank voor de info!
Typisch dat passive entry niet aan te zetten is: probeer het eens aan te zetten met de auto in D en je voet op de rem? Zo moet je de functie immers ook uit zetten. Ben benieuwd of dit lukt.

Bij mij verschijnen de deurhandels als ik met de sleutel in mijn zak kom aanlopen.
Dacht dat de bedoeling was van passive entry was dat dat niet zou gebeuren of snap ik het weer eens niet.....
 
Bij mij verschijnen de deurhandels als ik met de sleutel in mijn zak kom aanlopen.
Dacht dat de bedoeling was van passive entry was dat dat niet zou gebeuren of snap ik het weer eens niet.....
Net andersom: passive entry ‘on’ betekent dat het open gaat bij toenadering. Zelf ben je passief, hoeft niets te doen om te openen (of zo, want naar binnen gaan moet je echt zelf). Bij jou staat het dus ‘on’. Uit zetten is veiliger.
 
Ik zou graag mijn lade ( waar alle sleutels in liggen ) met een faraday doos beveiligen, zodat de sleutels niet te misbruiken zijn, heeft iemand hier een handige oplossing voor ?
C2ED5319-B912-450B-9A60-AE1BBF619F79.jpeg
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Xfrank and S-19910
Vraag me af of dit sterk genoeg is, is er een manier om dit te meten ?

Zat aan zoiets te denken


geldbakje - Google zoeken:

De koekendoos zal in de praktijk beter beschermen dan het geldbakje.
Het deksel van de koekendoos klemt krachtig op de doos en sluit daarmee een stralingslek uit, het geldbakje heeft een deksel dat enkel losjes tegen de box wordt gebracht en vastgezet met een slotje, stralingsgewijs minder dicht. ;)
 
Ik heb dit uitgeprobeerd met verschillende blikken die open zijn aan de bovenkant. Een blik dicht doen lijkt me niet handig bij het wegleggen van de fob. Open blik bovenop de auto en naast de auto, fob erin, de auto detecteert gewoon de fob. Alleen met een kookpan of geldkist van dikker metaal dan een koekblik wordt de fob dan niet gedetecteerd. Geen stralingslek, dus ook zonder deksel.
 
Deze week nog een testje gedaan met een hoge blikken pot ongeveer diameter 80mm en een 180mm hoog. zelfs zonder het deksel er op en naast de auto, met de sleutel in de pot kon ik hem niet open krijgen. De pot in alle richtingen gehouden met de opening naar de auto gericht gaven ook geen reactie. Van zodra ik de sleutel tot halverwege de pot uit trok reageerde de auto.
View attachment 219559
als de pot hoog en smal is moet het ook zonder deksel lukken.
 
De koekendoos zal in de praktijk beter beschermen dan het geldbakje.
Het deksel van de koekendoos klemt krachtig op de doos en sluit daarmee een stralingslek uit, het geldbakje heeft een deksel dat enkel losjes tegen de box wordt gebracht en vastgezet met een slotje, stralingsgewijs minder dicht. ;)

Dit moet wel een Hollandse koektrommel zijn. Die staan er bekend om dichtgeslagen te worden zodra de visite 1 koekje heeft gehad :D
 
Heren, ik volgt dit draadje met veel interesse aangezien ik volgend week mijn wagen in ontvangst neem.
Wat is nou het best om te doen?
Key-fob bewaren in een kistje of keyless-entry uit? Beide?
Met keyless-entry uit komt de handgreep er alleen uit nadat je 2x op de fob hebt gedrukt?
Nog even over de maatregelen: als je de passive entry op ‘off’ hebt gezet, hoef je volgens mij geen extra moeite te doen met blikken doosjes: de sleutels kunnen niet op afstand gehackt worden omdat het bedienen van de ‘knop op de fob’ vereist is voor openen en starten.
Ook al zouden dieven het signaal afvangen, dan nog kunnen ze daar niets mee. De knop werkt met een rolling code die steeds wisselt.
Of dat te kraken is? Vast wel, maar dat is niet zoals de dieven nu werken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: GIO1974 and Duke-U