Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Dank @Maarten. Dacht even dat @Riestad goede connecties had bij het detective bureau dat is ingeschakeld :)
Eigenaar nog gesproken, tot op vandaag geen spoor van de gestolen model s. Hoop dat tesla wel extra maatregelen verzint voordat de mijne wordt afgeleverd volgend jaar...
 
Dank @Maarten. Dacht even dat @Riestad goede connecties had bij het detective bureau dat is ingeschakeld :)
Eigenaar nog gesproken, tot op vandaag geen spoor van de gestolen model s. Hoop dat tesla wel extra maatregelen verzint voordat de mijne wordt afgeleverd volgend jaar...
Die Limburgers zullen wel blij zijn dat ik ze onterecht voor prutsers heb uitgemaakt.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: PaulusdB and Sjon
Dat is een workaround. Geen oplossing. Je mag toch verwachten dat rijden buiten bereik van de sleutel onmogelijk is?

Dat is ook zo; deuren ontgrendelen en starten van de auto is onmogelijk als de sleutel buiten bereik is.
Tot daar het goede nieuws.

Het slechte nieuws :
Net zoals bij alle andere auto's met passive entry kan ook bij de Tesla-fob het bereik gewoon uitgebreid worden met eenvoudige tools. Het enige wat nodig is is een repeater die wel binnen het bereik van de sleutel is; en een ontvanger bij de auto.
 
Dat is ook zo; deuren ontgrendelen en starten van de auto is onmogelijk als de sleutel buiten bereik is.

Twee weken terug op reis geweest en die beroemde 'passive entry off' eens getest. Dat is onwerkbaar volgens mij.
De deuren gaan dus nog wel automatisch open, je stapt dan in, maar je kan de auto niet in Drive zetten. Om dat te doen moet je tweemaal klikken op de autosleutel, die dan ergens in broekzak of jas zit natuurlijk. En je hebt niet veel tijd. Als je nog snel iets wil verplaatsen, even iets opzoeken op je Gsm, iets vergeten in de koffer, ... dan kan je nogmaals twee maal klikken op de sleutel. Ik vind het verschrikkelijk onhandig, geef me dan maar terug een gewone ouderwetse autosleutel, veel handiger.

Het ontgaat mij compleet waarom Tesla geen keypad zet op het scherm en mij elke keer een code vraagt om de auto te starten. Veel handiger en sneller. Uitschakelbare optie natuurlijk.

Maw die 'passive entry off' staat bij terug uit, of 'on', what's in a name.
 
Twee weken terug op reis geweest en die beroemde 'passive entry off' eens getest. Dat is onwerkbaar volgens mij. De deuren gaan dus nog wel automatisch open, je stapt dan in, maar je kan de auto niet in Drive zetten. Om dat te doen moet je tweemaal klikken op de autosleutel, die dan ergens in broekzak of jas zit natuurlijk. En je hebt niet veel tijd.[..]
Het is maar wat je gewend bent natuurlijk. Ik begrijp het comfort van de functie, maar ik heb 'm tot nu toe bewust nooit gebruikt (passive entry staat dus op OFF, overigens nog maar enkele weken Tesla-rijder). Af en toe onhandig, maar alle auto's hiervoor vereisten ook het draadloos ontgrendelen via de sleutel voor gebruik.
 
Twee weken terug op reis geweest en die beroemde 'passive entry off' eens getest. Dat is onwerkbaar volgens mij.
De deuren gaan dus nog wel automatisch open, je stapt dan in, maar je kan de auto niet in Drive zetten. Om dat te doen moet je tweemaal klikken op de autosleutel, die dan ergens in broekzak of jas zit natuurlijk. En je hebt niet veel tijd. Als je nog snel iets wil verplaatsen, even iets opzoeken op je Gsm, iets vergeten in de koffer, ... dan kan je nogmaals twee maal klikken op de sleutel. Ik vind het verschrikkelijk onhandig, geef me dan maar terug een gewone ouderwetse autosleutel, veel handiger.

Het ontgaat mij compleet waarom Tesla geen keypad zet op het scherm en mij elke keer een code vraagt om de auto te starten. Veel handiger en sneller. Uitschakelbare optie natuurlijk.

Maw die 'passive entry off' staat bij terug uit, of 'on', what's in a name.
Kun je het automatisch afsluiten (walk away door lock) niet apart uitzetten? Dus dat de auto zich alleen afsluit wanneer je daadwerkelijk op het dak van de fob drukt?
 
<off topic> ik heb een tijdje voor een Belgische multinational gewerkt; met o.a. een zusterbedrijf in Frankrijk.

Mijn Franse evenknie -uitermate chauvistisch- reed wel steeds met Duitse auto's, tot hij eens het nieuwste model van Citroën kocht, want de Fransen waren toch zoveel beter....

Na exact één maand heeft hij de auto weggedaan; nadat hij meer stilstond dat reed. Zelfs de ruiten vielen zomaar naar beneden....
 
<off topic> ik heb een tijdje voor een Belgische multinational gewerkt; met o.a. een zusterbedrijf in Frankrijk.

Mijn Franse evenknie -uitermate chauvistisch- reed wel steeds met Duitse auto's, tot hij eens het nieuwste model van Citroën kocht, want de Fransen waren toch zoveel beter....

Na exact één maand heeft hij de auto weggedaan; nadat hij meer stilstond dat reed. Zelfs de ruiten vielen zomaar naar beneden....
Dat was vast een GS, gebeurde ons ook bij de loaners als t een keer geen geen BX was.