Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
//**//Als ze een fraaie oplossing via mobiel kiezen, wat denk je van al die verschillende mobile devices waarop het moet functioneren.

@.Tesla : Géén oplossing via mobiel aub !!!
Ik heb al op voldoende plaatsen gestaan zonder mobiele ontvangst in de wagen; en/of met een mobiel zonder jus.


Europa is groter dan Nederland en Vlaanderen; waar we zowat overal ontvangst hebben.
 
@.Tesla : Géén oplossing via mobiel aub !!!
Ik heb al op voldoende plaatsen gestaan zonder mobiele ontvangst in de wagen; en/of met een mobiel zonder jus.


Europa is groter dan Nederland en Vlaanderen; waar we zowat overal ontvangst hebben.

Maar als ze het oplossen mbv Bluetooth? Dan zou het wel weer kunnen.

Ik mag toch hopen dat ze rekening houden met dat je je wagen wel eens ondergronds parkeert...

Edit (zie ik net pas): Maar eens, zonder jus doet weer behoorlijk afbreuk aan een dergelijke oplossing. Dan kan je Tesla niet eens bellen om open te doen.
 
Vandaag weer eens bij Tesla in Tilburg. Tegenwoordig wordt de functie van "Passive Entry" wel degelijk uitgelegd.

Een tip die ik heb achter gelaten is om degene die een auto komt halen om zijn legitimatie vragen. Er is mij tot 3x toe een auto aangeboden. Overwoog even om die van de zoon van @Wim S. mee te nemen.

Voor toekomstige eigenaren raad ik t sterk af om hier hun leverdatum en tijd te vermelden.
 
Vandaag weer eens bij Tesla in Tilburg. Tegenwoordig wordt de functie van "Passive Entry" wel degelijk uitgelegd.
Een tip die ik heb achter gelaten is om degene die een auto komt halen om zijn legitimatie vragen. Er is mij tot 3x toe een auto aangeboden. Overwoog even om die van de zoon van @Wim S. mee te nemen.
Voor toekomstige eigenaren raad ik t sterk af om hier hun leverdatum en tijd te vermelden.

Dat is een hele goede Hendrik. Toen wij arriveerden werden wij - hartelijk - verwelkomd door de receptioniste met de woorden:'Dat moeten de heren Schermer zijn'. Dat verraste ons nogal. Dat kon de receptioniste makkelijk concluderen omdat wij de enige waren die om 12.00 uur een aflevering hadden. Stel dat wij door een file verlaat zouden zijn, of zelfs moedwillig vertraagd zouden worden, dan krijgt degene die bevestigt dat ie de heer Schermer is, gewoon de auto mee.
Stof tot nadenken, ook voor Tesla.

Wel een hele mooie auto zo'n multi-coat rode X. Prima verbruik ook met 220 Wh/km over de eerste 110 km.

Wel jammer dat we geen factory tour konden meemaken. Wij hadden kleinzoon Lucas mee van 3 jaar en die mag de fabriek niet in.
De meisjes van de receptie wilden best een half uur op Lucas passen, maar wij schatten in dat Lucas liever bij ons bleef.
 
Had deze ervaring ook bij Profile Tyrecenter in Mijdrecht- bij een bandenwissel. Had net met ze besproken dat ze al veel ervaring met Tesla's hadden (het juiste aanhaalmoment was bekend). Vervolgens kreeg de monteur de auto niet open (trunk en frunk gingen wel open). Ben naar buiten gelopen om hem te helpen. Blijft natuurlijk ook moeilijk om bij te blijven als reeds geleverde auto's zich blijven aanpassen middels software-updates.
 
29 november, Cuijk. Was deze al gemeld?
 

Attachments

  • 7BAA5953-9103-4FCF-8F33-9F6AE8B0FAFB.png
    7BAA5953-9103-4FCF-8F33-9F6AE8B0FAFB.png
    514.3 KB · Views: 97
Ik bedoel niet dat ze die moeten detecteren, ze zouden het gewoon onmogelijk kunnen maken om de auto met de app te openen en te starten. Ik den dat ze het als (tijdelijke) noodoplossing al zouden gedaan hebben. Of een extra verificatie inbouwen? Bevestigings-sms?
Volgens mij wordt de sleutel geïmiteerd of de auto gehackt. En das niet op 1,2,3 opgelost.

Als ik naar het filmpje kijk van mijn gestolen tesla is het 100% gehackt. absoluut geen signaal versterker
 
Vandaag op Slack gelezen

Vandaag een maand oude Tesla gestolen in Venlo.

Beide sleutels lagen in huis op ~30m afstand van de auto.
Geen tekenen van inbraak in huis of auto.
Vanochtend was hij ineens weg.

Via de tracker zichtbaar dat de auto naar Duitsland is gereden.
Be advised!
Wow, ben ik blij dat mijn S altijd in een parkeergarage staat.

Passive Entry staat wel uit, dus die S stelen wordt wat lastiger.

Ik overweeg toch nog steeds een extra GPS tracker in te bouwen, moet ik maar gewoon eens gaan doen.
 
  • Like
Reactions: Adm