Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Gek verhaal vind ik dat. Ze weten dus blijkbaar niet hoe je 'Unlock charge port' doet, maar wel dat je mobile access uit moet zetten.
Hebben ze de cursus 'Hoe een Tesla stelen' dan halverwege afgebroken?
Ze zijn nog niet afgestudeerd, joh.
Dit was hun stage-project.
Vijf-min voor stijl, ruim voldoende voor resultaat.
Die komen er wel.
 
Dat filmpje zegt dat bij “disable mobile acces” ook Tesla de auto niet meer kan zien.
Is toch niet waar hè?
Dat is wel waar. Als dat uit staat kan niemand hem meer zien. Ik vind ook dat die optie achter een PIN zou moeten zitten of iets dergelijks.

Daarom vereisen verzekeraars LoJack náást dit systeem, want ookal zet je dit niet uit, wat aluminium folie om de spiegels (waar zenders in zitten) en je bent de auto ook kwijt.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: M@rtinV
Dat is wel waar. Als dat uit staat kan niemand hem meer zien. Ik vind ook dat die optie achter een PIN zou moeten zitten of iets dergelijks.

Daarom vereisen verzekeraars LoJack náást dit systeem, want ookal zet je dit niet uit, wat aluminium folie om de spiegels (waar zenders in zitten) en je bent de auto ook kwijt.

Dan is de auto wel makkelijk te herkennen als gestolen :)
 
  • Funny
Reactions: widodh
'Pin to Drive' aan zetten, dan kunnen ze de auto alleen maar meenemen indien ze hem afslepen... dat maakt het al weer een stuk lastiger.. en mochten deze gasten zoveel werk/moeite doen dan moeten ze hem maar meenemen. dat is dan beter dan dat ze de woning in komen en je onder bedreiging de auto laten vrijgeven/starten
Inderdaad. Als iedereen dat nou gewoon aan zet is het probleem ook opgelost.

Staat in mijn beide auto’s nu aan, kost letterlijk 3 sec.

Kleine verbetering zou zijn als er een periode van zeg 5 min na uitstappen is dat de auto er niet om vraagt.
 
  • Like
Reactions: Sjon and Rqcg
Kleine verbetering zou zijn als er een periode van zeg 5 min na uitstappen is dat de auto er niet om vraagt.

Dit was ook mijn wens idd, tevens een snellere gui. De tesla kan bij nu niet bijhouden bij het invoeren :D

Het huidige systeem is goed zo. Veel relay attacks worden ook uitgevoerd bij tankstations en winkels en dan wil je dat hij z.s.m. vergrendeld.

Zou idd de vorige wens te niet doen, maar ik heb hier nog nooit berichten van gezien. Is dit feit of fabel?
 
Vanuit meerdere verzekeringen is tegenwoordig een track en tracing module me jamming protection klasse 4 of 5 verplicht die SCM gecertificeerd is. Zelf heb ik een dergelijke module bij BJ Electronics erin laten plaatsen. Nu heb ik dus 2 track en tracing modules in mijn Tesla en bij de verzekering tegen diefstal verzekerd. Afgezien van een klein lelijk knopje met ledje vlak bij het stuur zie je er niks van.

Uiteraard ook de PIN to drive actief
Daarnaast heb je tegenwoordig ook goede sleutelhoesjes die het signaal blokkeren. Zelfs als je de sleutel bij de auto houdt.
 
Thuis gebruik ik een koekendoos (4 sleutels) maar op verplaatsing gebruik ik dit.
alpha-shield-premium-keyless-go-schutz-aluminiumdose-fuer-autoschluessel-rfid-bl-360x270.jpg


ALPHA SHIELD Keyless Go Schutz Aluminiumdose - keylessgoschutz.de
 
  • Like
Reactions: Geendiesel