Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist op twitter:

Politie Haarlem on Twitter

Schermafbeelding 2017-07-07 om 15.11.10.png
 
Toch vraag ik mij af of het niet gewoon een kwestie van slechte wachtwoorden kan zijn? Bijv. iemand die hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als van de LinkedIn hack heeft gebruikt voor het Tesla account? Dat maakt het heel makkelijk om een Tesla te stelen, want je weet exact de locatie van de auto en je kunt 'm gewoon openen en starten.

Het hoeven er maar 10 te zijn natuurlijk en dan lijkt het al alsof er flink wat Tesla's worden gestolen ineens.
 
Vorige week schijnt er ook een MX gestolen te zijn. (dit is bekend gemaakt in de MX WhatsApp groep) Wie weet er meer over?

Heb ik niet voorbij zien komen? Wel een filmpje van een eigenaar van een S die is gestolen in de X app groep? Misschien dat je die bedoelt?

En ben het volledig eens met @BjörnTM dat het heel raar is dat tesla niks laat weten...

Politie Haarlem heeft het over meerdere Tesla's in korte tijd? Niemand van hier?!
 
Denk ook aan probleem met wachtwoorden.
Toen ik de Tesla ging bestellen hebben ze voor mij een account aangemaakt met een standaard paswoord. Ik moest dit nadien zelf thuis wijzigen. In de "geschiedenis" van de login balk toonde zijn pc al 5 emailadressen. Kans is groot dat de eigenaar nooit het paswoord heeft gewijzigd..

Hoe dan ook, ik vermoed dat het probleem niet direct bij de sleutel ligt. Ik ga niet beginnen met folie etc. Wil geen inbrekers in huis voor de sleutel...