Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Software update welke binnen 2 dagen te realiseren zou moeten zijn.

Precies, dat is een standaard beveiligingsmethode als je die code naar een gekoppelde mobiele telefoon stuurt. Mobile phone two-factor identification

Opnieuw een bewijs dat dit de oorzaak/oplossing niet is.
Radiostilte zou ook wel eens met beursgevoeligheid kunnen te maken hebben. Pas communiceren als ze meteen ook de oplossing kunnen communiceren. Perceptie wordt dan: "Zie eens hoe goed Tesla reageert op issues, er is al een oplossing".
 
Gewoon de optie aanbieden om een pincode in te voeren op het hoofscherm waarmee je de auto unlocked. Software update welke binnen 2 dagen te realiseren zou moeten zijn.
Dat had ik op 22 maart al voorgesteld...
Opgelet, Model S gestolen
Schijnbaar duurt het iets langer dan 2 dagen.:(

Persoonlijk vind ik dat Tesla in deze véél te traag reageert.
Zij kunnen de beveiliging van de autos via een OTA snel verbeteren; maar schijnbaar vinden ze dit niet prioritair genoeg.
Mijn grootste ontgoocheling in Tesla tot nu.:(
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Dat had ik op 22 maart al voorgesteld...
Opgelet, Model S gestolen
Schijnbaar duurt het iets langer dan 2 dagen.:(

Persoonlijk vind ik dat Tesla in deze véél te traag reageert.
Zij kunnen de beveiliging van de autos via een OTA snel verbeteren; maar schijnbaar vinden ze dit niet prioritair genoeg.
Mijn grootste ontgoocheling in Tesla tot nu.:(
misschien wat meer ruchtbaarheid aan geven dan zal het wel op agenda komen ?
 
Ik heb ook begrepen uit de communicatie tussen tesla en Turrien dat Tesla dit via een OTA gaat regelen.
Dus geen extra hardware.
Het lijkt er dus op dat Tesla op de achtergrond hard bezig is om wel degelijk iets te doen aan de diefstallen.
ben benieuwd hoe ze dat softwarematig denken te gaan oplossen.
 
Ik heb ook begrepen uit de communicatie tussen tesla en Turrien dat Tesla dit via een OTA gaat regelen.
Dus geen extra hardware.
Het lijkt er dus op dat Tesla op de achtergrond hard bezig is om wel degelijk iets te doen aan de diefstallen.
ben benieuwd hoe ze dat softwarematig denken te gaan oplossen.
Dat zou met software moeten kunnen. Ze hebben al een zender aan boord naast de GSM unit, namelijk die voor de garageopener.
 
  • Like
Reactions: Bernie298
Geachte heer Nigel,

Ik heb goed nieuws. Er is veel verwarring geweest over het wel of niet verplicht stellen van een peilzender. Turien heeft contact gelegd met Tesla (Amerika) Tesla gaat zelf een systeem inbouwen. Tot die tijd is er geen peilzendernodig.

U hoeft dus geen afspraak te maken met het inbouwbedrijf Technicon.

Interessant, ik heb vandaag nog een verlengingsvoorstel gehad van Turien (briefdatum 7-7-17) waarop Turien nog een peilzender eist (idd via Technicon). Is ie nu dus wel of niet nodig, ik volg het niet meer. Kan natuurlijk zijn dat ze bij Turien daarin wat achterlopen w.b. de communicatie hierin.
 
Van Turien & Co ontvingen wij de afgelopen dagen informatie m.b.t. diefstalpreventie.
Turien & Co heeft veel ervaring met het verzekeren van duurdere auto's. Omdat er inmiddels een flink aantal Tesla's zijn gestolen moeten zij dan ook ingrijpen. Zouden zij dat niet doen dan heeft dat straks een flinke premieverhoging tot gevolg. Het uitvoeren van diefstalgevoelige auto's met een peilzender is eerder al succesvol gebleken. Daarom had Turien & Co in eerste instantie gepland de eis van een peilzender in te voeren. Overleg met Tesla leerde echter dat er hard wordt gewerkt aan software die zorgt dat gestolen auto's direct worden geïdentificeerd en stopgezet. Turien ziet dit ook als een nog effectievere oplossing en in afwachting daarvan is de verplichting tot inbouw van een peilzender opgeschort. Als je de afgelopen dagen een voorstel hebt ontvangen waarin de verplichting van een peilzender staat opgenomen dan is het verstandig om even contact op te nemen met de adviseur.
 
Interessant, ik heb vandaag nog een verlengingsvoorstel gehad van Turien (briefdatum 7-7-17) waarop Turien nog een peilzender eist (idd via Technicon). Is ie nu dus wel of niet nodig, ik volg het niet meer. Kan natuurlijk zijn dat ze bij Turien daarin wat achterlopen w.b. de communicatie hierin.
 

Attachments

  • IMG_0374.PNG
    IMG_0374.PNG
    205 KB · Views: 71
Van Turien & Co ontvingen wij de afgelopen dagen informatie m.b.t. diefstalpreventie.
Turien & Co heeft veel ervaring met het verzekeren van duurdere auto's. Omdat er inmiddels een flink aantal Tesla's zijn gestolen moeten zij dan ook ingrijpen. Zouden zij dat niet doen dan heeft dat straks een flinke premieverhoging tot gevolg. Het uitvoeren van diefstalgevoelige auto's met een peilzender is eerder al succesvol gebleken. Daarom had Turien & Co in eerste instantie gepland de eis van een peilzender in te voeren. Overleg met Tesla leerde echter dat er hard wordt gewerkt aan software die zorgt dat gestolen auto's direct worden geïdentificeerd en stopgezet. Turien ziet dit ook als een nog effectievere oplossing en in afwachting daarvan is de verplichting tot inbouw van een peilzender opgeschort. Als je de afgelopen dagen een voorstel hebt ontvangen waarin de verplichting van een peilzender staat opgenomen dan is het verstandig om even contact op te nemen met de adviseur.
<sceptisch>
Meh, dat stopzetten helpt weinig als de auto toch voor onderdelen uit elkaar gehaald wordt. En als de peilzender via de (door de criminelen blijkbaar goed te jammen) Tesla hardware moet gaan functioneren dan heeft dat ook al niet veel nut lijkt me...
</sceptisch>
Een losse peilzender die op een moeilijk te vinden plaats geïnstalleerd is met eigen stroomvoorziening lijkt me al wat meer kans op detectie geven (voor zover als jammers het radiosignaal niet tegenhouden).
 
  • Like
Reactions: herb_k