Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • IMG_0377.JPG
    IMG_0377.JPG
    363.1 KB · Views: 83
Ik heb een demo auto gekocht met 4500 km op het moment dat ik heb getekend.
Toen ik de auto kon ophalen heb ik gevraagd hoeveel km op de teller stond 5300km,
Zoals je op de foto zit heb ik deze banden eronder gekregen met 5300km.
Nadat ik op de teller 7000km had heb ik bij tesla zuidoost laten meten was er 6 mm profiel.
Dat beteken dat auto 7000 km met 1 mm profiel heeft gereden.
Bij het navragen bij Michelin is er 6,5 tot 7mm profiel bij nieuwe banden 265/35/21
Klopt dit
 
Heeft iemand ervaring met iets dergelijks: Car Keyless Entry Fob Guard Signal Blocker - Genuine Faraday Bag Block Theft | eBay

Dit lijkt me op het eerste gezicht toch iets praktischer dan thuis / op m'n werkplek een boterbabbelaar blik neer te zetten ;-)
Ik heb ervaring met een soortgelijk product (link is een paar posts hierboven weergegeven). Werkt prima. Als ik dat mapje met de sleutels er in tegen de auto aan duw bij de bestuurderskant reageert er nog steeds niets. Kun je beter doen dan een blikje zeeuwse babbelaars tegen je auto duwen ;)
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Kan iemand mij uitleggen of alleen de auto's met keyless entry (dus dat de auto vanzelf opengaat als je in de buurt komt) kwetsbaar zijn voor de 'range extend hack', of ook auto's waar je op de FOB moet klikken om de auto te openen?

De relay methode werkt met auto`s die "keyless" werken.
De enige actie is dat je de keyfob in de buurt van de auto moet hebben (of dus een relay methode)

Auto`s waarbij je fysiek op een knop moet drukken is een ander verhaal.
 
  • Like
Reactions: Jeroen1961
Ik ben voor deze gegaan via Ebay:
Screenshot_2017-07-14-17-00-35.png
NEW RF SIGNAL BLOCKER ANTI-RADIATION SHIELD CASE BAG FOR LARGE-SIZE CELLPHONE
Wat groter ding waar mij telefoon ook in pas z.n. Werkt perfect. Heb mijn sleutels er afgelopen week gedisciplineerd dagelijks in gedaan. Kleine tip: koop er twee! Ik kwam namelijk gisteren mijn reserve key fob open en bloot in een la tegen en had toen een klein aha momentje:(:rolleyes::D:cool:
 
De relay methode werkt met auto`s die "keyless" werken.
De enige actie is dat je de keyfob in de buurt van de auto moet hebben (of dus een relay methode)

Auto`s waarbij je fysiek op een knop moet drukken is een ander verhaal.
Betekent dit dat een auto op eigen oprit per definitie meer risico loopt dan een auto die verderop in de wijk staat? Wij wonen in een autoluw hofje. Alle auto's staan minimaal 100 meter verderop.
 
Betekent dit dat een auto op eigen oprit per definitie meer risico loopt dan een auto die verderop in de wijk staat? Wij wonen in een autoluw hofje. Alle auto's staan minimaal 100 meter verderop.

Nee, er staat iemand bij jouw voordeur en bij de auto 100m verderop en flop de auto gaat open. Op blackhat over 2 weken laten ze de hack zien waar iemand hoog in een kantoor zit en de auto beneden in de garage staat .(20 hoog)
 
Betekent dit dat een auto op eigen oprit per definitie meer risico loopt dan een auto die verderop in de wijk staat? Wij wonen in een autoluw hofje. Alle auto's staan minimaal 100 meter verderop.

Als ze de relay functie kunnen toepassen, maakt het niet uit. Dan kunnen ze over de hele wereld bij je auto zodra ze het signaal hebben opgepikt. Tesla zou heel eenvoudig (denk ik) een software update kunnen uitbrengen, waarmee je kunt instellen dat je alleen door op de keyfob te drukken de auto opengaat. Dan zou het verholpen zijn, maar mis je weer het gemak van automatische ontgrendeling.