Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, er staat iemand bij jouw voordeur en bij de auto 100m verderop en flop de auto gaat open. Op blackhat over 2 weken laten ze de hack zien waar iemand hoog in een kantoor zit en de auto beneden in de garage staat .(20 hoog)
Right. Maar dan moeten ze wel een idee hebben waar de sleutel (ongeveer) is, welk huis. Of is ook dat simpel traceerbaar tijdens een rondje door de wijk? (Excuus als dit al lang ter sprake is gekomen... heb dit draadje niet heel goed gevolgd.)
 
Last edited:
Right. Maar dan moeten ze wel een idee hebben waar de sleutel (ongeveer) is, welk huis. Of is ook dat simpel traceerbaar tijdens een rondje door de wijk? (Excuus als dit al lang ter sprake is gekomen... heb dit draadje niet heel goed gevolgd.)

Als de auto niet op je oprit staat maar 100m verderop is het wat lastiger om uit te zoeken in welk huis de sleutel zit. Misschien dat ze dan eerst een makkelijker doelwit uitzoeken, maar als ze echt willen is het ook een kwestie van een keer wachten totdat je thuiskomt en kijken bij welk huis je naar binnen gaat.

Ik heb in ieder geval de snoeptrommel van de kids net leeg gemaakt...
 
Een duim vingerafdruk lezer zoals op de iPhone is niet groot en kan je toch makkelijk inbouwen in het stuur. De auto mag nog wel open gaan met de key fob maar starten kan enkel als je je duim een fractie van een seconde op die vingerafdruklezer hebt gelegd. Eventueel kan zulke kleine lezer ook op de achterkant van de versnellingschakelaar. En het op afstand starten van de auto moet uitschakelaar zijn.
 
  • Informative
Reactions: Astrid
hmmm, als ik dit zo lees is een koekjestrommel ook niet voldoende:
Just Two of These $11 Gadgets Can Steal a Car

Het signaal van de sleutel kan worden opgepikt uit je zak als je in de supermarkt loopt en via radio naar de handlanger bij de auto verstuurd. Dus nu toch aan een sleutelhouder met RFID blokkering?

Misschien een idee om sleuteltjes te hebben die je ook uit kunt zetten.


Als de auto standaard een minuut (of continu iedere minuut) nadat deze wegrijdt nogmaals om een signaal van de sleutel vraagt, dan gaat de relay hack niet meer lukken. De sleutel is immers niet in of vlakbij de auto. Dat moet toch met een software update mogelijk zijn? Vervolgens komt een bericht op het scherm om de auto binnen 60 seconden op een veilige plek te parkeren. Zo niet, dan gaat de auto beetje bij beetje langzamer rijden tot stilstand.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Als de auto standaard een minuut (of continu iedere minuut) nadat deze wegrijdt nogmaals om een signaal van de sleutel vraagt, dan gaat de relay hack niet meer lukken. De sleutel is immers niet in of vlakbij de auto. Dat moet toch met een software update mogelijk zijn? Vervolgens komt een bericht op het scherm om de auto binnen 60 seconden op een veilige plek te parkeren. Zo niet, dan gaat de auto beetje bij beetje langzamer rijden tot stilstand.
Maar dan kun je dus niet meer via de app de auto openen en rijden (zonder sleutel). Toch een handige backup functie.
 
Ik denk dat ik me zoiets ga installeren. Dan mogen ze zelfs de sleutel uit mijn tas of huis stelen, zonder code komen ze er niet in!
Ik zal dan via dit pinpad wel ergens de voeding van de doorhandles moeten onderbreken of zo, en op zo'n manier dat er geen foutmeldingen naar de centrale computer gegenereerd worden. Ik vind online vast wel een autogeek die dit al uitgezocht heeft :)
maxresdefault.jpg
 
Zojuist de Haarlemse politie aan de deur gehad: vannacht zijn een aantal Pools-sprekende mannen rommelend aan de deurklinken van de Tesla gezien door oplettende buurtbewoner. Politie was er snel bij, mannen zijn staande gehouden en na 'gesprek' weer vrij. Net geen heterdaad: 'we waren nieuwsgierig en keken alleen maar...' Volgens de politie leek dit op een 'vooronderzoek'.
Heb al n.a.v. een tip op dit forum voor $ 6,38 (bijna gratis voor 2 stuks all-in) bij e-Bay dit gekocht waar we de sleutels in bewaren:
Schermafbeelding 2017-07-16 om 15.21.38.png

Heeft ons misschien gered?
 
Last edited:
Zojuist de Haarlemse politie aan de deur gehad: vannacht zijn een aantal Pools-sprekende mannen rommelend aan de deurklinken van de Tesla gezien door oplettende buurtbewoner. Politie was er snel bij, mannen zijn staande gehouden en na 'gesprek' weer vrij. Net geen heterdaad: 'we waren nieuwsgierig en keken alleen maar...' Volgens de politie leek dit op een 'vooronderzoek'.
Heb al n.a.v. een tip op dit forum voor $ 6,38 (bijna gratis voor 2 stuks all-in) bij e-Bay dit gekocht waar we de sleutels in bewaren:
View attachment 235845
Heeft ons misschien gered?
Misschien ook tijd voor een all-around-dashcam? Misschien dat je dan net iets meer bewijs hebt.