Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad: 'passive entry'. Off. Auto open door tweemaal op fob te klikken. Update gisteren gekregen, 'minor fixes' zei de toelichting. Dit vind ik wel meer aandacht waard.
Of zat deze functie er altijd al in?

Functie zat al in 17.17.17. Ik werd gek op de camping dat de deur steeds opende en auto met lichten aanging wanneer ik met sleutel in de zak te dichtbij kwam. Auto stond achter de tent. Ik heb toen al die functie gebruikt. Niet zo nieuw dus.
 
View attachment 239837 Vandaag ontvangen: brief van Turien met adviezen om de keyless entry diefstallen te voorkomen. Indirect lees ik een premieverhoging voor volgend jaar....

"We zijn verheugd u als service bijgaand twee sleutelbags te sturen. Zodra u een Tesla-sleutel hierin bewaart, wordt het signaal geblokkeerd en de kans op transmissie naar criminelen verkleind. We bieden u deze investering van in totaal € 5 graag gratis aan."
 
"We zijn verheugd u als service bijgaand twee sleutelbags te sturen. Zodra u een Tesla-sleutel hierin bewaart, wordt het signaal geblokkeerd en de kans op transmissie naar criminelen verkleind. We bieden u deze investering van in totaal € 5 graag gratis aan."

Kijk eens aan, wat een forum is dit toch.
Worden zelfs gratis fantastische marketing adviezen aan verzekeringsmaatschappijen gegeven.
Waar vind je zoiets verder op het internet! :)
 
Is dit nu niet te gek om los te lopen? Je koopt een auto met dure optie voor automatische deuren en nu zitten we te zoeken om het af te zetten.
Key less driving is een van de leuke dingen aan een Tesla. Gaan we ons nu laten doen en paranoia onze fob in een loden doos steken en alle plezier missen omdat een paar eikels een Tesla gestolen hebben? :mad:
 
  • Like
Reactions: FVO and HWS
Of zo'n bra die ze in amerika op hun auto's plaatsen om steenslag te voorkomen.

lebra_car_bra_related5.jpg
 
Is dit nu niet te gek om los te lopen? Je koopt een auto met dure optie voor automatische deuren en nu zitten we te zoeken om het af te zetten.
Key less driving is een van de leuke dingen aan een Tesla. Gaan we ons nu laten doen en paranoia onze fob in een loden doos steken en alle plezier missen omdat een paar eikels een Tesla gestolen hebben? :mad:
Je hebt gelijk. Wordt-ie gejat krijg je gewoon een nieuwe van de verzekering. Boeien.

Maar, stel dat dat gebeurt, wat kost het je dan voordat je de volgende Tesla voor de deur hebt? Je krijgt de dagwaarde terug, die naar de bank/bedrijf gaat waar je (financial) lease loopt, en je staat met lege handen. Wellicht dat er nog een fooi overschiet.
Was de auto al helemaal van jou, dan kom je er nu achter dat dagwaardes niet gelijk zijn aan de prijzen die handelaren voor een 2e-hands Tesla willen hebben, er zit zo 10k tussen, dus je gaat er per definitie op achteruit. Wellicht dan toch maar een nieuwe alvast, terwijl je dat eigenlijk pas over 4 jaar van plan was...
Je verzekeraar die klapt dan ook nog een flinke onredelijkheidstoeslag op je premie.

Stel nu je hebt 10k€ cash in je handen. Laat je dat los op het tafeltje bij de voordeur liggen, want handig dan kun je er zo bij, of bewaar je in de safe achter slot en grendel? En laat je het ook op het tafeltje bij de voordeur liggen terwijl bekend is dat het dievengilde weet dat je achter jouw voordeur op een tafeltje 10k€ kunt aantreffen?

Ik deel dat gevoel van 'ik laat me niet kisten door een paar boeven' absoluut niet. Dat is pure bravoure, totdat het jouw auto is die op een nacht verdwenen is.
Ik zie dat deze passieve keyless entry bijzonder makkelijk te omzeilen is, en het volledig gekend is hoe het moet. Bijna het equivalent van de sleutels in het contact laten zitten.
Ik zie ook een zeer eenvoudige manier om het te voorkomen, dus ik gooi mijn sleutels in een blikje als ik thuis kom...
Onderweg maak ik wel gebruik van de passieve keyless entry, de kans dat ik (danwel mijn Tesla) onderweg oog in oog staat met een dief met de juiste apparatuur lijkt me wel erg klein.
 
Ik was gisteren wat aan het lezen over de keyfobs en blijkbaar is de keyfob van de Model S nog klassiek over 300-400Mhz, maar is de keyfob van de Model X over bluetooth. Bluetooth repeaters bestaan, maar of ze werken is afhankelijk of het bluetooth toestel ze ondersteunt en er zijn weinig auto's met bluetooth keyfobs, dus dat kan verklaren waarom er nog geen Model X diefstallen zijn gepleegd.

ref: PSA: Model S FOB does not work in some areas • r/teslamotors