Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar heeft het een met het ander te maken? Het is interessant om te weten als er een auto gestolen is met een Lojack of dat hij dan wel voortijdig wordt teruggevonden voordat hij uitelkaargeschroevd is.

Mee eens, eerst maar wachten tot dat er een met een LoJack gestolen wordt.
Het nadeel van het systeem is, dat zolang je niet aan LoJack doorgeeft dat je auto weg is, hij niet gevolgd wordt.
Ze gaan hem pas uitpijlen, nadat je gebeld hebt dat hij weg is. En dan maar hopen dat hij nog niet gesloopt is....
 
Ik heb direct nadat de daarvoor bestemde update er was het automatisch ontgrendelen van de S uitgezet. Dat betekent wel dat ik elke keer de keyfob moet gebruiken om in de auto te komen (en als het wat langer duurt ook om de auto op te starten) maar het betekent ook dat het geen zin heeft om de keyfob "af te luisteren". Stapje terug in bedieningsgemak maar daar heb ik niet veel moeite mee. Alleen jammer dat het nodig is.
 
Het is alleen jammer van je persoonlijke spullen, die zie je nooit meer terug. Ben goed verzekerd, althans dat hoop ik, op papier in ieder geval goed genoeg. Alleen die ellende die je ervan hebt. Sterkte aan degenen waarvan hun MS gestolen is.

De verkoper bij Tesla vertelde mij dat ze nooit gestolen worden omdat Tesla ze waar ook op aarde zo kan stilleggen. Maar als ze van de kaart verdwijnen dan lukt stilleggen ook niet. Volgens mij wordt in het systeem van de Tesla het VIN veranderd, alleen zo krijg je een unieke onafhankelijke auto, die echter nooit meer updates zal krijgen. Maar ja dat zal Pavlov Molotov uit Leningrad een worst wezen, hij kan mooi de blits maken met een Tesla.
 
Ik heb direct nadat de daarvoor bestemde update er was het automatisch ontgrendelen van de S uitgezet. Dat betekent wel dat ik elke keer de keyfob moet gebruiken om in de auto te komen (en als het wat langer duurt ook om de auto op te starten) maar het betekent ook dat het geen zin heeft om de keyfob "af te luisteren". Stapje terug in bedieningsgemak maar daar heb ik niet veel moeite mee. Alleen jammer dat het nodig is.

Ben ik mee, ik heb passive entry ook uitgezet. Helaas stukje gebruiksgemak weg, maar dat moet dan maar.
Bovendien gooi ik vaak een stalen stuurslot om het stuur als hij wat langer aan de openbare weg staat.
Dan moeten ze, naast een software hacker, ook een mechanische slotenopener meenemen.
 
Volgens mij wordt in het systeem van de Tesla het VIN veranderd, alleen zo krijg je een unieke onafhankelijke auto, die echter nooit meer updates zal krijgen. Maar ja dat zal Pavlov Molotov uit Leningrad een worst wezen, hij kan mooi de blits maken met een Tesla.
Ehhh... het enige wat de criminelen bij het stelen doen is het hacken van de functie van de keyfob om de auto automatisch van korte afstand te ontgrendelen en weg te kunnen rijden. Het systeem in de auto zelf lijkt niet gehackt te worden, en om de auto te slopen is dat ook geenszins noodzakelijk. Er zijn nog geen aanwijzingen dat gestolen Tesla's in een andere regio weer op de weg komen.
 
Ehhh... het enige wat de criminelen bij het stelen doen is het hacken van de functie van de keyfob om de auto automatisch van korte afstand te ontgrendelen en weg te kunnen rijden. Het systeem in de auto zelf lijkt niet gehackt te worden, en om de auto te slopen is dat ook geenszins noodzakelijk. Er zijn nog geen aanwijzingen dat gestolen Tesla's in een andere regio weer op de weg komen.
Inderdaad is er al een Pools busje met gedemonteerde Tesla onderdelen onderschept in Duitsland..

De waarde van de batterijcellen op zich maakt elke EV interessant voor het dievengilde. Recent is een van de eerste Leafs in mijn wijk, 5 jaar oud (!), gestolen. Vast voor de batterij..