Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
die is mooi, niet goedkoop, maar ik like it *besteld*
Ik vond 't ook mooi maar wel gekregen als cadeau van nieuwe leverancier :)

Nogal een prijs voor een aludoosje... de Smint doosjes doen hetzelfde, en zijn nog mooie camouflage ook. En je krijgt er gratis snoepjes bij.
Die snoepjes heb ik ook in m'n wagen :D Lekker tijdens file maar die strawberry is toch wel tegenvaller :(

Wat is het gemak van je sleutel in zo'n doosje te doen, in tegenstelling tot passive entry uitschakelen als je onderweg bent?
Sleutel in doosje steken is meer routine voor mij.
 
Ik heb gewoon passive entry uit staan en thuis hebben we nog een groot blik waar altijd de sleutels in gaan.
Extra pincode vind ik wel heel ver gaan.
Valt toch wel mee? Het activeren van de pincode is een paar seconden werk.
Ik vind die pincode wel steeds wat gedoe, maar ik wil het criminelen niet makkelijker maken dan nodig.
Thuis en op korte boodschappenritjes staat passive entry aan.
Ik heb het op dat punt wat makkelijker, mijn auto staat 's nachts op een dan onbereikbaar eiland ;)
 
Ik heb gewoon passive entry uit staan en thuis hebben we nog een groot blik waar altijd de sleutels in gaan.
Extra pincode vind ik wel heel ver gaan.

Anders gesteld: Als ze je bankpas (met pincode ;)) stelen ben je afhankelijk van de instelling maximaal 500 euro kwijt per dag. Als ze de Tesla stelen veel meer. Dan is een pincode wel een minder prettige oplossing in het dagelijks gebruik, maar de dieven zijn de Tesla niet zomaar rijker. Is het dan echt zoveel moeite om die voor iedere rit in te geven?
 
  • Like
Reactions: widodh
Dat filmpje zegt dat bij “disable mobile acces” ook Tesla de auto niet meer kan zien.
Is toch niet waar hè?

Dit staat inmiddels als extra informatie onder het filmpje op YouTube:

According to Tesla, even if the thieves disabled Remote Access, Tesla could still turn it back on and/or track the vehicle. The fact that they are unable to means either the thieves removed the physical SIM (apparently easy to get to) or they used a battery powered device to block Internet access in the vehicle.
 
Wat mij vandaag opviel is dat ondanks dat PIN TO DRIVE aanstaat, je deze kunt weg klikken en alsnog Remote Access kunt uitgeschakelen! Je auto weg takelen is dus nog gewoon mogelijk.
Tip: geef deze tip zsm door aan tesla, en je verdient er nog aan ook! Is @Glitch al eens gelukt meen ik (soortgelijke bug bij valet).

Edit: misschien is het kunnen wegslepen wel bedoeld (bij pech), maar mobile access zou niet uitzetbaar moeten zijn.
 
Last edited:
P.S. er zijn verschillende maten Smint blikjes. De groene past wel, de blauwe niet.
De rest van het jaar heb ik frisse adem.
Photo on 28-10-2018 at 11.08.jpg
 

Attachments

  • Photo on 28-10-2018 at 11.03.jpg
    Photo on 28-10-2018 at 11.03.jpg
    42.6 KB · Views: 30