Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
P.S. er zijn verschillende maten Smint blikjes. De groene past wel, de blauwe niet.
De rest van het jaar heb ik frisse adem.
View attachment 347735
De auto gaat toch open en start met de sleutel in een smint blikje! De deurgrepen komen niet naar buiten maar als je ze indrukt gaan ze wel open en als je het blikje op een bepaalde plek houdt in de auto start die ook.
 
De auto gaat toch open en start met de sleutel in een smint blikje! De deurgrepen komen niet naar buiten maar als je ze indrukt gaan ze wel open en als je het blikje op een bepaalde plek houdt in de auto start die ook.
Ai, toch overstappen op de Euroma Jonnie Boer original spices! ;)

De serieuze boodschap is natuurlijk dat niet alles dat er uitziet als blik ook als kooi van Faraday werkt, dus altijd even testen.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Basvdpoel
Keyless Protector zonder extra autorisatie

Deze protector is binnenkort leverbaar en kunt nu alvast in pre-order besteld worden. In tegenstelling tot de protector met autorisatie hoeft u bij deze Keyless Protector niet op de sleutel te tikken om hem wakker te maken. De Keyless Protector zorgt ervoor dat de sleutel automatisch in slaap gaat na 3 minuten. Wanneer de sleutel weer beweegt wordt de sleutel weer actief en kan keyless entry weer gebruikt worden. Deze methode is een tikkeltje minder veilig, maar nog steeds optimaal om uw keyless entry systeem te beveiligen.


Dat klinkt als een slimme oplossing. Tenminste, als het feilloos werkt, en de sleutel niet slaapt op het moment dat ie nodig is. Het intypen van de pin-to-drive vind ik echter maar een heel klein ongemak, eigenlijk niet de 150 euro van deze protector waard om dat ongemak op te lossen.
 
Ik zie de toegevoegde waarde ook niet. Of ik 2 keer op de fob druk om de auto te openen of 2 keer op de fob druk om de sleutel wakker te maken. Het kan wel handig zijn als je even de auto uit geweest bent voor een boodschapje. Maar om daar € 160,- voor meer te leggen
 
Ik zie de toegevoegde waarde zeker wel. Eigenlijk is het precies wat al in de sleutel had moeten zitten. Pincode kan makkelijk een keer zijn afgekeken. € 160,- is veel als je kijkt naar de hardware die je ervoor krijgt doch een schijntje wat je graag betaald had om al het gedonder te voorkomen als je auto ineens verdwenen is. Ik kan me voorstellen dat verzekeraars dit gaan verplichten of premiekorting geven als je ze gaat gebruiken. Kan me ook voorstellen dat een verzekeraar ze voor als hun Tesla klanten koopt en uitdeelt.
 
upload_2019-5-2_5-5-53.jpeg


--
 
Ik zie de toegevoegde waarde zeker wel. Eigenlijk is het precies wat al in de sleutel had moeten zitten. Pincode kan makkelijk een keer zijn afgekeken. € 160,- is veel als je kijkt naar de hardware die je ervoor krijgt doch een schijntje wat je graag betaald had om al het gedonder te voorkomen als je auto ineens verdwenen is. Ik kan me voorstellen dat verzekeraars dit gaan verplichten of premiekorting geven als je ze gaat gebruiken. Kan me ook voorstellen dat een verzekeraar ze voor als hun Tesla klanten koopt en uitdeelt.

Ik denk niet dat dieven zo ver gaan dat ze eerst je gaan achtervolgen om je pincode af te kijken om de auto te stelen.

Familie van mij werkt bij de politieafdeling die gaat over gestolen auto's, zij geeft aan dat er sinds de nieuwe maatregelen (oa. PIN to Drive, melding bij keyless entry, Mobile Access uit wachtwoord eisen, wellicht ook nieuwe sleutel) bij Tesla er 0 (!) Tesla's zijn gestolen.
 
Ik zie de toegevoegde waarde zeker wel. Eigenlijk is het precies wat al in de sleutel had moeten zitten. Pincode kan makkelijk een keer zijn afgekeken. € 160,- is veel als je kijkt naar de hardware die je ervoor krijgt doch een schijntje wat je graag betaald had om al het gedonder te voorkomen als je auto ineens verdwenen is. Ik kan me voorstellen dat verzekeraars dit gaan verplichten of premiekorting geven als je ze gaat gebruiken. Kan me ook voorstellen dat een verzekeraar ze voor als hun Tesla klanten koopt en uitdeelt.

Ik zou dan wel de versie nemen zonder dat je de sleutel wakker moet tikken want anders is het in mijn ogen ook net zo logisch om op je sleutel te drukken.
Gewoon een sleutel die als die stil ligt niks zend en verder niet. Dat is inderdaad iets wat gewoon af fabriek in de sleutel zou moeten zitten.

Pin afkijken geloof ik ook niet in dus dat is ook een prima oplossing maar dan kunnen ze nog wel op afstand je auto openen en leeg halen alleen dus niet weg rijden.